مدیران خودروعصر اعتبار

فلاحت‌پیشه

هلال‌احمر حساب خاصی برای ساخت مسکن زلزله‌زدگان اختصاص دهد

عصر ساختمان- نماینده اسلام‌آباد غرب و دالاهو با طرح این پیشنهاد که هلال‌احمر حسابی خاص برای ساخت و تامین مسکن مردم در مناطق زلزله زده اعلام کند، گفت که خوشبختانه با کمک‌های دولت و مردم به تمامی مناطق زلزله زده کمک‌های اولیه ارسال شده و اکنون نیاز فوری، نایلون و وسایل گرمایشی است.

هلال‌احمر حساب خاصی برای ساخت مسکن زلزله‌زدگان اختصاص دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»به نقل از ایسنا, حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در توضیح آخرین وضعیت مناطق زلزله زده و روند امدادرسانی، گفت: با تلاش‌های دولت و مردم عملا امدادهای اولیه حتی به مناطق صعب‌العبور رسیده است. به مردم اعلام کردیم که هر کجا مشکلی و یا نیازی وجود دارد سریعا از طریق شماره هلال احمر اعلام کرده تا به آنها ارسال شود.

    وی در عین حال گفت: با توجه به اینکه از عصر امروز و بر اساس اعلام هواشناسی بارندگی‌ها در مناطق زلزله‌زده آغاز می‌شود نیاز فوری به نایلون و وسایل گرمایشی وجود دارد البته بنده یکسری خودروهای سنگین حامل نایلون را دیدم ولی قطعا احتیاج بیش از این است.

    نماینده اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس در ادامه با طرح این پیشنهاد که هلال‌احمر حسابی خاص برای ساخت و تامین مسکن مردم در مناطق زلزله زده اعلام کند، گفت: در حال حاضر کمک‌های غیرنقدی بسیار خوبی از سوی مردم به مناطق زلزله‌زده رسیده است. از مردم بزرگوار می‌خواهیم که کمک‌هایشان را به صورت نقدی واریز کنند.

    وی توضیح داد: حجم کمک‌های غیرنقدی به اندازه‌ای خوب بوده که حتی یکسری بسته‌های غذایی برای کمک در یک ماه آینده بسته‌بندی شده است. اکنون بیشترین دغدغه برای تامین و ساخت مسکن مردم در مناطق زلزله‌زده است که دولت 281 میلیارد تومان بودجه برای آن اختصاص داده اما کافی نیست.

    فلاحت‌پیشه افزود: ما از مردم می‌خواهیم که برای ساخت و تامین مسکن مردمان در مناطق زلزله‌زده کمک‌های نقدیشان را به حساب خاصی واریز کنند. در این راه لازم است هلال‌احمر حسابی برای این موضوع اختصاص داده و به مردم اعلام کند. طبیعتا این پول باید در اختیار مردم قرار گرفته تا بتوانند منازل‌شان را ساخته و یا تعمیر کنند تا سرپناهی داشته باشند.

    وی در عین حال گفت: البته لازم است منازلی به صورت اجاره حداقل یک ساله در اختیار زلزله‌زدگان قرار داده شود تا آنها بعد از بازسازی و ساخت مسکن خودشان مجددا در خانه‌هایشان ساکن شوند.

    نماینده اسلام‌آباد غرب و دالاهو افزود: در حال حاضر حجم ویرانی و تخریب خانه‌های مردم در مناطق زلزله‌زده مشخص شده است. قطعا این کمک‌های نقدی می‌تواند به صورت مشخص صرف ساخت و تعمیر این خانه‌ها شود چون کمک بلاعوض دولت به تنهایی کفایت نمی‌کند و لازم است مردم هر چه سریعتر سرپناهی داشته باشند.

    فلاحت‌پیشه همچنین گفت: از سوی دیگر پیشنهاد شده که یک سال دوره تنفس برای ساکنان مسکن مهر اعلام شود که امیدواریم عملیاتی شود چون متاسفانه ساکنان مسکن مهر در سرپل ذهاب و اسلام‌آباد غرب در حالیکه روی ویرانه‌های خانه‌هایشان نشسته بودند با پیامک‌های بانک در مورد دیرکرد پرداخت اقساط‌شان مواجه شدند که این ناراحت‌کننده است.

    وی با تاکید بر اینکه ما دست تک تک مردم ایران را می‌بوسیم، گفت: کمک‌هایی که مردم ایران به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه کرده‌اند در طول تاریخ حوادث طبیعی در دنیا بی‌سابقه است. درست است که نواقصی در این راه وجود داشته اما با کمک مردم ایران و دولت نیازهای اولیه رفع شده و اکنون زمان آن است که برای آینده مردم فکری شود.

    فلاحت‌پیشه گفت: باید علاوه بر فکری برای ساخت سرپناه برای مردم در مناطق زلزله‌زده برنامه‌ای برای کشاورزان و دامداران این مناطق وجود داشته باشد چون کرمانشاه تولیدکننده این عرصه است که متاسفانه کشاورزان و دامداران به دلیل وقوع زلزله دچار مشکلاتی شده‌اند، باید به آنها کمک شود تا دوباره سرپا شوند تا ضمن رفع نیازهای معیشتی، بخشی از نیازهای تولیدی کشور را برطرف نمایند.

    این عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه در ادامه با اشاره به عملکرد رسانه‌های بیگانه در وارونه جلوه دادن خدمات دولت در امدادرسانی، گفت: از ابتدای وقوع زلزله به رغم وجود برخی نواقص دولت و مردم پای کار بوده و تمام تلاش‌شان را برای رفع مشکلات انجام دادند. به شخصه شاهد بودم که برخی مسئولان تا 72 ساعت استراحت کافی نداشتند و تمامی تلاش‌شان را به کار بردند تا در وهله اول کسانی که زیر آوار ماندند را نجات دهند و تعللی در امدادرسانی وجود ندارد و بعد نیازهای اولیه مردم را تامین کنند.

    وی ادامه داد: قطعا در این زلزله مشخص شد که کدام مدیر مدبرانه‌تر و بهتر کار می‌کند ولی در خلال این اتفاقات مصاحبه‌ای درباره تعلل در آبرسانی به شهرهای زلزله‌زده انجام دادند و حتی با خطاب قرار دادن وزیر کشور به ایشان گفتم که آمارهای اشتباه به او داده‌اند. متاسفانه برخی رسانه‌های بیگانه از این مصاحبه بنده سوء استفاده کرده و آن را دستاویزی برای حمله به وزیر و برخی دستگاه‌های دولتی قرار دادند.

    این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: بنده در چهارمین روز بعد از وقوع زلزله در قالب توئیتی به این موضوع اشاره کردم که از زمان زلزله کرمانشاه، آمریکا هر روز یک قانون و حکم اجرایی تحریمی علیه ایران صادر کرده است که بهتر است سیاستمداران آمریکایی حداقل از سگ‌های زلزله‌یاب شرف یاد بگیرند.

    وی ادامه داد: آمریکا حتی به کمک‌هایی که مردم در کانادا و آمریکا برای زلزله‌زدگان جمع کرده بودند نیز رحم نکرد و آنها را به بهانه تحریم بلوکه کرد، این خود نشان از خوی ضدانسانی آمریکا دارد. رسانه‌های بیگانه نیز با همین شیوه به دنبال وارونه نشان دادن خدمات دولت و ملت به مناطق زلزله‌زده هستند، آنها هیچگاه دوست ملت ایران نبوده و همواره دشمنان ما می‌باشند.

    فلاحت‌پیشه با تاکید بر اینکه وزرای بهداشت و کشور در طول مدت وقوع زلزله در این مناطق حضور داشتند، گفت: جلسات مستمری در کرمانشاه و تهران برگزار شد که برخی از این جلسات روی زمین و در مناطق زلزله‌زده برای تسریع در روند امدادرسانی صورت گرفت.

    وی اظهار کرد: رییس مجلس نیز چندین بار با من تماس گرفتند. مقام معظم رهبری نیز جلساتی با سران قوا و مسئولان امر برگزار کردند و دستورات اکیدی برای کمک‌ به زلزله‌زدگان صادر کردند که اینها همه نشان می‌دهد که دولت و ملت و تمامی مسئولان در کنار هم فارغ از هرگونه تفکر جناحی، حزبی، قومی و مذهبی حضور دارند تا به مردم زلزله‌زده کمک کنند، امیدواریم حداقل انصاف در رسانه‌های بیگانه حاکم شود.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی