مدیران خودروعصر اعتبار

کمک‌ها ساماندهی نشده و بی‌نظم است

عصر ساختمان- عضو شورای شهر تهران در بازدید از مناطق زلزله‌زده تهران از تخریب کامل دو بلوک مسکن مهر در غرب شهرستان سرپل ذهاب خبر داد.

کمک‌ها ساماندهی نشده و بی‌نظم است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ مجید فراهانی که همراه با بعضی از اعضای شورای شهر تهران برای بازدید از مناطق زلزله‌زده به کرمانشاه سفر کرده بود، با بیان این‌که منطقه‌ای به وسعت هزار کیلومتر مربع آسیب‌دیده است به اقتصاد آنلاین گفت: 7شهرستان و 1900روستا بین 20تا100درصد تخریب شده‌اند و بیش‌ترین تلفات مربوط به شهرستان سرپل ذهاب است. نواحی غربی این شهرستان از نواحی غربی بیشتر آسیب دیده و دو بلوک مسکن مهر در غرب سر پل ذهاب به‌طور کامل تخریب شده است. 
    این عضو شورای شهر با اشاره به سیل کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان، اضافه کرد: حجم کمک‌های مردمی به حدی بالا است که در راه‌های منتهی به این مناطق ترافیک کامیون و ماشین‌های حمل بار ایجاد شده است و نسبت به زلزله‌های گذشته که خود من حضور داشته‌ام این کمک‌ها با افزایش ده برابری همراه بوده است.
    فراهانی تاکید کرد: این افزایش شاید ناشی از حضور شبکه‌های اجتماعی باشد که حد وسیعی از مردم سراسر کشور را مطلع کرده است. اما مشکل اصلی ارسال این کمک‌ها، نبود ساماندهی در توزیع آن‌ها بین زلزله‌زدگان است.
    او با اشاره به چند نکته در این باره گفت: اولا شهرستان‌ها و روستاهای آسیب‌دیده جزو مناطق سردسیر کرمانشاه به حساب نمی‌آیند، چون درختانی مثل نخل و اکالیپتوس که در دمای صفر درجه خشک می‌شوند در این ناحیه به وفور وجود دارد. اما مشکل اصلی شب‌ها و بارندگی در این منطقه است.
    فراهانی ضمن تشکر از همراهی مردم در کمک به زلزله‌زدگان، اضافه کرد: حجم زیادی لباس گرم کهنه به این مناطق فرستاده شده که مردم استفاده نمی‌کنند و در نتیجه شهرداری مجبور است تا همه آن‌ها را معدوم کند. میزان کمک‌های ارسالی زیاد است اما چندین بار و فراتر از نیاز در قسمت‌های خاصی توزیع می‌شود.
    به گفته او سطل زباله‌های بزرگ، حمام و دستشویی سیار و همچنین اقلام بهداشتی کودکان و زنان بیشتر از مواد غذایی در این مناطق مورد نیاز است و مردم و دولت باید مطابق با نیاز اصلی زلزله‌زدگان، کمک‌های خود را ارسال کنند.
    این عضو شورا با اشاره به تلف شدن کمک‌ها در این منطقه، تاکید کرد: باید توزیع امکانات به همه مناطق به یک اندازه باشد و در عین حال به فکر نیازهای ماه‌های آتی زلزله‌زدگان هم بود. مردم باید به نهادهایی که فعالیت کمک‌رسانی را انجام می‌دهند اعتماد کنند و طبق آماری که آن‌ها می‌دهند کمک‌های خود را ارسال و در انبارهای آن‌ها دپو کنند.
    فراهانی ادامه داد: هلال احمر استانداری کرمانشاه، ستاد بحران این استان، ارتش و سپاه صادقانه کار خدمت‌رسانی به زلزله‌زده‌ها را انجام می‌دهند و مردم باید به آن‌ها اعتماد کنند. شهرستان قصرشیرین در اختیار ارتش است و روستاهای اطراف در اختیار سپاه، همه به نحوی در حال کمک به مردم هستند.
    کمک به زلزله زده‌ها مصوبه شورا داشته است
    او با اشاره به کمک‌های شهرداری تهران به مناطق زلزله‌زده گفت: هم زمان با وقوع این حادثه نیروهای شهرداری تهران که در مرز مهران مستقر بودند به سمت کرمانشاه گسیل شدند و جزو اولین نیروهای حاضر در این منطقه به‌شمار می‌آمدند. حضور آمبولانس‌های شهرداری، آتش‌نشان‌ها، گروه‌های امداد و نجات و همچنین نیروهای جمع‌آوری پسماند از جمله خدمات شهرداری تهران است.
    فراهانی اضافه کرد: هم زمان با وقوع زلزله انباشت زباله در این منطقه به شدت زیاد است و خود باعث بیماری‌های مختلفی می‌شود که باید به آن رسیدگی کرد. نیروهایی از شهرداری منطقه 14و منطقه 20برای جمع‌آوری زباله به این مناطق فرستاده خواهند شد.
    این عضو شورا در پاسخ به این سوال که هزینه‌های صرف شده در کرمانشاه بدون مصوبه شورا است، گفت: طبق ردیف 16و 17قانون شوراها، در صورت وقوع حادثه‌ای شهرداری می‌تواند برای کمک به آسیب‌دیدگان هزینه کند. این ردیف‌ها مصوبه شورا دارد. 15درصد جمعیت شهر تهران در بافت فرسوده زندگی می‌کنند و با توجه به زلزله‌خیز بودن تهران و احتمال وقوع حادثه در هر لحظه، وجود این ردیف‌ها در قانون شورا نیاز است.
    این عضو شورا با بیان اینکه وقوع این زلزله و حضور نیروهای شهرداری نوعی کلاس درس برای آن‌ها به‌حساب می‌آید، تاکید کرد: در جلسات متعددی که با استاندار، رییس ستاد بحران کشور، شهردار و .... داشته‌ایم به دید خوبی برای زلزله احتمالی تهران رسیده‌ایم؛ اعم از دپوی چادر، خالی کردن سوله‌های بحران و غیره که به ما و نیروهای شهرداری کمک بزرگی کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو