مدیران خودروعصر اعتبار

مشاور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی

کمترین تخریب‌ها و کشته‌ها در ساختمان‌های مسکن مهر رخ داده است

عصر ساختمان- ساختمان مسکن مهر سر پل ذهاب بر اساس آیین نامه ۲۸۰۰ طراحی وساخته شده است

کمترین تخریب‌ها و کشته‌ها در ساختمان‌های مسکن مهر رخ داده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از  صدا و سیما ؛ خادمیان مشاور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی دربازدید از مناطق زلزله زده سر کمترین تخریب‌ها و کشته‌ها در ساختمان‌های مسکن مهر رخ داده استپلذهاب گفت: کمترین تخریب‌ها در مقایسه با دیگر مناطق سر پل ذهاب در ساختمان‌های مسکن مهر رخ داده است.
    وی پس ازارزیابی میزان آسیب واحد‌های مسکن مهر سر پل ذهاب گفت: پیکره اصلی پروژه 576 واحدی سر پل ذهاب آسیب کمتری دیده و بیشتر دیوار‌های بیرونی آن ریزش کرده است.
    خادمیان افزود: بر اساس آئین‌نامه 2800، ساختمان‌ها باید طوری ساخته شود که در هنگام زلزله جان انسان‌ها حفظ شود که در اینجا ستون‌ها و سقف کاملاً مقاوم و استوار مانده بود.
    به گفته وی، 200 واحد مسکن مهر هم در شمال شهر سرپل‌ذهاب بود که آسیب جدی ندیده بود و ترک‌های جزئی ایجاد شده بود.
    مشاور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر ادامه داد: ما ساختمان‌های غیر از مسکن مهر را که دقیقاً در کنار مسکن مهر قرار داشتند را بازدید کردیم که کاملاً تخریب و با خاک یکسان شده است.
    وی گفت: شاید اگر این 576 خانوار در واحد‌های مسکن مهر ساکن نبودند، الان شاهد فاجعه بزرگتری بودیم.
    خادمیان در خصوص علت ریزش دیوار‌های مسکن مهر گفت: علت ریزش دیوار‌ها را باید کارشناسان خبره بررسی و اعلام کنند، اما برآورد اولیه این است که وقتی محاسبات یک سازه را انجام می‌دهند، سقف و ستون باید در برابر 8 ریشتر زلزله استقامت داشته باشد که ساختمان‌های مسکن مهر محکم و استوار ایستاده‌اند.
    وی ادامه داد: برخی از ساکنین مسکن مهر بعد از زلزله به راحتی در ساختمان‌های 6 طبقه روی پیلوت حرکت می‌کردند و اثاثیه خود را به پایین منتقل می‌کردند که این حالت دقیقاً براساس مفاد آئین‌نامه 2800 زلزله است.
    خادمیان در خصوص اینکه گفته می‌شود اعداد و ارقام متفاوتی از فوتی‌های مسکن مهر منتشر می‌شود، گفت: تا پایان روز چهارشنبه که در محل حضور داشتیم 2 نفر فوتی در واحد‌های مسکن مهر اعلام شد و، چون هیچ سقفی در مسکن مهر فرو نریخته است، پس انتظار درستی است که تلفات به حداقل ممکن برسد.
    وی افزود: در مسکن مهر اسلام‌آباد غرب هم فقط 2 بلوک که تحویل داده نشده بود آسیب جدی دیده بودند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو