مدیران خودروعصر اعتبار

بیت اله ستاریان در گفت و گو با عصر ساختمان عنوان کرد:

افزایش قیمت مسکن با وضع مالیات بر ساخت و ساز

در اسفند ماه نیز بازار تغییر نخواهد کرد

عصر ساختمان- وضع مالیات مستقیم بر ساخت و ساز قانون درستی است و در همه جای دنیا انجام می شود اما در شرایطی که بازار مسکن با مشکلات متعددی مواجه است؛ زمان مناسبی برای اجرای این گونه قوانین نیست.

افزایش قیمت مسکن با وضع مالیات بر ساخت و ساز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصر ساختمان، قرار است در آیین نامه اجرایی ماده 77 قانون اصلاحات مستقیم که وزرات راه و شهرسازی تدوین خواهد کرد؛عملیات بساز بفروشی مشمول مالیات مستقیم شود.یعنی فردی که سازنده ساختمان است؛باید درآمدها و هزینه های خود را ابراز کرده و در نهایت به سودی که شناسایی می شود؛25 درصد مالیات تعلق می گیرد.
    بیت اله ستاریان کارشناس مسکن در گفت و گو با خبرنگار عصر ساختمان در این باره گفت:قاعدتا این قانون،قانون درستی است و در همه جای دنیا انجام می شود. اما در شرایطی که بازار مسکن با مشکلات متعددی مواجه است؛ زمان مناسبی برای اجرای این گونه قوانین نیست.
    وی افزود:زمانی که مشکلات مسکن برطرف و عرضه و تقاضا با هم برابر شوند؛  آن زمان است که دولت باید دست از سیاست های حمایتی برداشته و اقدام به وضع مالیات کند. اما همان گونه که گفتم وضع مالیات در چنین شرایطی منجر به تحمیل هزینه اضافی بر این بخش شده وبا افزایش قیمت، رکود موجود تداوم می یابد.
    این کارشناس مسکن در پاسخ به سوالی در خصوص تجمیع وام های مسکن گفت:تجمیع وام ها بی معنی و به نوعی همان پیشنهاد افزایش وام مسکن است.هر وام خصوصیت خودش را دارد و کسی که به دنبال وام 10 میلیونی است قطعا توانایی بازپرداخت اقساط وام 80 میلیونی را نخواهد داشت.
    ستاریان با بیان این که تا اجرای کامل توافقات اتفاق خاصی در بازار مسکن رخ نمی دهد؛اظهار داشت:در اسفند ماه نیز بازار تغییر نخواهد کرد. ممکن است در سال آینده و با اجرای کامل برجام شاهد تغییراتی در این بازار باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی