مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده اصفهان:

نظارت بر ساخت‌وسازها در ایران رضایت‌بخش نیست

عصر ساختمان- نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نظارت بر ساخت و سازها در ایران رضایت بخش نیست، گفت: بسیار جای تاسف دارد که به خاطر بی اخلاقی و بی ایمانی عده‌ای پیمانکار، مجری و ناظر شاهد خسارت‌های سنگین و کشته شدن تعداد زیادی از هم‌وطنان هستیم.

نظارت بر ساخت‌وسازها در ایران رضایت‌بخش نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حیدرعلی عابدی با اشاره به عیادتش از مصدومان زلزله کرمانشاه اظهار کرد: نحوه کمک‌رسانی در این حادثه بسیار سازمان‌یافته‌تر از قبل است. مصدومان بستری در بیمارستان ابراز رضایت داشتند. کادر بیمارستان نیز به بهترین شکل با مصدومان رفتار کرده و به آن‌ها خدمات ارایه می‌کنند. اقدامات خوب و بهنگامی انجام شده است، اما مشکل مهمی که این بیماران را با دیگر بیماران متفاوت کرده، روح آسیب دیده و غمی است که در دل دارند.

    نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از مصدومانی که در بیمارستان‌ها بستری هستند عزیزانشان را از دست داده‌اند و همین موضوع روحیه آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده است. برای مثال یکی از خانم‌هایی که با او در بیمارستان صحبت کردم سه فرزند خود را در این حادثه از دست داده بود و بیشتر از درد جسمی، برای فرزندانش اشک می‌ریخت.

    عابدی با اشاره به تخریب نسبی خانه‌های ساخته شده در چند سال اخیر گفت: جای تامل و تاسف دارد که با هر زلزله‌ای که در ایران رخ می‌دهد خسارت بسیاری به خانه‌ها وارد می‌شود و این نشان می‌دهد در بهبود سازه‌ای خانه‌ها و ساختمان‌ها جدی نیستیم. متاسفانه به علمی که در میان جوانان وجود دارد اعتماد نداریم. مهندسین، پیمانکاران و همه کسانی که در صنعت ساختمان مشغول هستند در کنار علم و دانش، ایمان کافی ندارند. اگر ایمان داشتند هرگز در ستون‌های ساختمان‌ها به جای سیمان از تکه‌های آجر استفاده نمی‌کردند.

    وی افزود: امروز، با وجود اینکه تعداد بسیاری جوان فارغ‌التحصیل در رشته‌های عمران و سازه در کشور وجود دارد اما ساختمان‌های ساخته شده به همان اندازه آسیب پذیر است که در گذشته بدون وجود تحصیل‌کرده‌ها، مهندسان و ناظران آسیب پذیر بود. امروز پیمانکاران و ناظران جواب وجدان خودشان را چه خواهند داد؟

    نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدواریم سازمان نظام مهندسی از این حادثه تلخ درس عبرتی بگیرد و نظارت جدی بر ساختمان‌ها را ساماندهی کند. حقیقت این است که نظارت بر ساختمان در ایران رضایت بخش نیست و سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی وظیفه خود را به دستی انجام نمی‌دهند. در اولین فرصت باید ساختاری نو و توانمند برای نظارت بر صنعت ساختمان تدوین شود.

    عابدی گفت: باید در پروتکل‌های تعریف شده مشخص باشد چنانچه این نظارت به درستی انجام نشد، سازمان نظام مهندسی چگونه از تخلفات آگاه خواهد شد و با آنها مقابله خواهد کرد. امیدوار هستیم که دولت نیز توجه خاصی به منازل روستایی داشته باشد و هرچه زودتر همه روستاهای در خطر زلزله را مقاوم‌سازی کند.

    این عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس، افزود: اعتقاد دارم به جای یک روز عزای عمومی باید سه روز شکرگزاری عمومی اعلام می‌شد. مردم و دولت باید خدا را شکر کنند که پیش از زلزله اصلی یک پیش‌لرزه با شدت 4 در مقیاس ریشتر اتفاق افتاده است و بخش عظیمی از مردم اطلاع پیدا کرده و از خانه خارج شده‌اند. اگر زلزله اصلی به صورت ناگهانی رخ می‌داد عمق این فاجعه به مراتب بیشتر بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو