مدیران خودروعصر اعتبار

آپارتمان‌های مناسب کف و سقف بودجه خانه‌اولی‌ها

عصر ساختمان- طی ماه‌های اخیر به‌طور متوسط یک‌پنجم معاملات مسکن به واحدهایی که قیمت هر مترمربع از آنها در دامنه ۴ تا ۵ میلیون تومان بوده، تعلق داشته است.

آپارتمان‌های مناسب کف و سقف بودجه خانه‌اولی‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، نگاهی به مدل اعطای تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم در حال حاضر، تصویری از میانگین بودجه خانه‌اولی‌ها را به نمایش می‌گذارد که در قالب آن، زوجین علاوه‌بر دو فقره پس‌انداز 40 میلیونی در حساب سپرده صندوق یکم، به 160 میلیون تومان تسهیلات نیز پس از سپری شدن دوره یک ساله سپرده‌گذاری مجهز می‌شوند. بر این اساس کف بودجه عمده خانه‌اولی‌ها در حال حاضر 240 میلیون تومان است که این رقم با اضافه شدن پس‌انداز، اخذ دیگر وام‌های بانکی و نیز ودیعه ملک اجاری که خانه‌اولی‌ها در آن سکونت دارند، اغلب به 300 تا 400 میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

    بر این اساس دامنه انتخاب وسیعی پیش‌روی زوجین خانه‌اولی وجود دارد. در این بین با توجه به شرایط بودجه خانه‌اولی‌ها، اغلب آنها آپارتمان‌های 60 تا 80 مترمربعی را متناسب با میزان بودجه خود انتخاب می‌کنند. مناطق بسیاری در شرق، غرب، مرکز و جنوب پایتخت قرار دارند که میزبان خانه‌های میان‌متراژ با سن بنای زیر 15 سال که امکان اخذ تسهیلات یکم برای آنها وجود دارد، هستند.

    میانگین قیمت آپارتمان در مناطق مختلف تهران در حال حاضر، چهار میلیون و 600 هزار تومان است و بسیاری از زوجین نیز به دنبال واحدهایی در همین محدوده قیمتی هستند. کما اینکه طی چند ماه اخیر دست‌کم یک‌پنجم معاملات ماهانه تهران در دامنه مترمربعی 4 تا 5 میلیون تومان است. در جدول زیر آپارتمان‌های میان‌متراژ در محدوده قیمتی 240 تا 400 میلیون تومان، متناسب با کف و سقف بودجه اغلب خانه‌اولی‌ها گردآوری شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی