مدیران خودروعصر اعتبار

امانی مطرح کرد:

معضل انباشت زباله در شهرهای زلزله‌زده

عصر ساختمان- عضو با اشاره به بازدید امروز اعضای شورای شهر تهران از مناطق زلزله‌زده گفت: نظافت شهر سرپل‌ذهاب مشکل جدی داشته و در حال حاضر شهر با معضل انباشت زباله‌ روبه‌روست.

معضل انباشت زباله در شهرهای زلزله‌زده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایلنا، صبح امروز رییس شورای شهر تهران و برخی از اعضای این شورا از جمله شهربانو امانی، مجید فراهانی، محمد علیخانی به همراه مجتبی یزدانی؛ معاونت خدمات شهری شهرداری تهران عازم مناطق زلزله‌زده شدند.

    شهربانو امانی با اشاره به دیدار اعضای شورا با هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه در بدو ورود گفت: در ملاقاتمان با استاندار، آقای یزدانی نیز گزارشی از خدمات شهرداری ارائه دادند و در ادامه استاندار به تشریح شرایط و معضلات مناطق زلزله‌زده پرداخت.

    امانی با اشاره به گزارشات استاندار ادامه داد: به گفته استاندار کرمانشاه مدارس تخلیه شده از روز دوشنبه و ادارات از روز شنبه باز می‌شود. اما نظافت شهر سرپل‌ذهاب مشکل جدی داشته و در حال حاضر شهر با معضل انباشت زباله‌ روبه‌روست.

    او با اشاره به اینکه در ابتدای ورودمان به شهر با بوی بد سولفور مواجه شدیم، ادامه داد: به صورت رسمی 437 نفر دفن شدند، اما میزان تخریب زیاد بوده و براساس آمار 1931 روستا تحت تاثیر زلزله قرار گرفته و برخی کامل با خاک یکسان شده‌اند. تاسیسات انتقال آب، گاز و برق ضعیف است. شهرهایی که دارای منابع آب پایدار نیستند (چاه‌ها و چشمه‌ها) دچار مشکل شدید تامین آب آشامیدنی هستند و چشمه‌ها هنوز گل‌آلود است. ساختمان‌های اداری همه تخریب شدند، اما ساختمان‌هایی که توسط خود مردم ساخته ‌شده‌اند، کمتر آسیب دیده‌اند.

    امانی با اشاره به اینکه براساس برآوردهای اولیه 35 هزار خانه تخریب شده است، گفت: از کل خانه‌های تخریب شده 12 هزار خانه صددرصد و 15 هزار خانه بین 20 تا 70 درصد تخریب شده‌اند. همچنین دولت 940 میلیارد تومان برای کمک به استان‌ها اختصاص داده که از این تعداد 281 میلیارد تومان کمک بلاعوض است.

    این عضو شورای شهر با اشاره به مسئله اسکان زلزله‌زدگان گفت: به گفته استاندار از آنجایی که احداث اردوگاه نیاز به زیرساخت دارد اسکان اضطراری نزدیک خانه‌ها صورت گرفته است. در امر توزیع چادر مشکلاتی هست و گستردگی و پراکندگی روستاها موجب شده پخش و نصب چادرها طول بکشد.

    امانی با اشاره به آمار مجروحان افزود: 582 نفر در استان بستری شده‌اند و 300 نفر نیز در همدان، تهران و کرج بستری هستند.

    به گفته این عضو شورای شهر به نقل از استاندار در حال حاضر مشکل توزیع چادر بوده و مواد غذایی به راحتی و فراوانی یافت می‌شود. همچنین کمک‌های شخصی‌ای که توسط خود مردم توزیع می‌شود؛ موجب به هم ریختگی امر توزیع شده و امدادرسانی را آشفته کرده است.

    امانی با تاکید به اینکه هر تریلی فقط ظرفیت 380 چادر را دارد، افزود: به علت ظرفیت کم تریلی‌ها چادر بیشتر به وسیله بالگرد توزیع می‌شود و با توجه به آب و هوای منطقه در حال حاضر نیاز به نایلون‌های ضخیم و حمام صحرایی فوری است. توزیع چادر در شهرستان ثلاث باباجانی نیز به شدت کند است.

    امانی با اشاره به مشاهدات خود و بازدید از سرپل ذهاب ادامه داد: ورودی شهر پر از بسته‌های آب بود و خانه شهردار نیز به صورت کامل خراب شده است. در شهر جمع‌آوری زباله یکی از جدی‌ترین مشکلات است به خصوص آنکه پوشاک دست دوم ارسال شده و از آنجایی که مردم آن‌ها را نمی‌پوشند، لباس‌ها کنار خیابان‌ها رها شده است.

    او به اقدامات شهرداری تهران در مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: تیم شهر سالم، تیمی از بهشت‌زهرا، آتش‌نشانی و خدمات شهری مستقر شده‌اند. دو پزشک و چهار آمبولانس به 40 روستا سرزده و به 500 نفر خدمت‌رسانی کردند.

    امانی در انتها در پیشنهادی بیان داشت: با توجه به مشکلات روحی پس از زلزله پیشنهاد می‌کنم که NGOهای اجتماعی در راستای کاهش آلام روحی در منطقه حاضر شوند. همچنین از آنجایی که مشکل جمع‌آوری زباله به شدت جدی است بهتر است NGOهای محیط‌زیستی نیز وارد عمل شوند. همچنین افرادی که خود برای کمک به منطقه عازم شده‌اند، مدیریت نیازهای خودشان را خود به عهده بگیرند تا توان نیروهای امدادی صرف خدمات‌رسانی به آن‌ها نشود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو