مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل بیمه آرمان:

بیمه‌نامه مانده بدهکارِ مسکن مهر، پوشش زلزله ندارد

عصر ساختمان- مدیرعامل بیمه آرمان با انتقاد از نوع و کیفیت ساختمان های مسکن مهر می گوید این شرکت با توجه به قراردادش با بانک مسکن، بیمه نامه عمرِ مانده بدهکارِ مسکن مهر مناطق زلزله زده غرب ایران را تحت پوشش دارد اما آن بیمه نامه ها پوششِ زلزله ندارند در نتیجه این شرکت فقط نسبت به بیمه نامه مرهونات بانکی بانک مسکن، آن هم به میزان وام و بهره ای که تحت پوشش است مسئولیت دارد.

بیمه‌نامه مانده بدهکارِ مسکن مهر، پوشش زلزله ندارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا؛ علیرضا بیانیان  در پاسخ به اینکه آیا بیمه آرمان، سابقا بیمه نامه مرهونات بانکی بابت وام های صادره در بانک مسکن (که شامل مسکن مهر هم می شود)، صادر کرده است؟ اظهار کرد: ما روی وام هایی از بانک مسکن گرفته شده بیمه نامه منازل مسکونی داریم. در کنار آن هم بیمه عمرِ مانده بدهکار یا مانده زمانی سال 1392 بانک مسکن را تحت پوشش داریم. این پوشش، در واقع مانده های وام افرادی است که از بانک مسکن وام گرفته اند اما قبل از پرداخت کامل وام فوت کرده اند. در نتیجه کلیه دارندگان وام مسکن در سال 1392 از بانک مسکن تحت پوشش این بیمه نامه قرار دارند اما این بیمه نامه پوشش زلزله ندارد.

    وی ادامه داد: ما بیمه نامه مرهونات بانکی بانک مسکن را داریم و اگر مسکن که از بین برود، آن مسکن تا مبلغ وام و بهره ای که تحت پوشش است و پرداخت نشده، نزد ما بیمه است البته واضح است از آنجاکه بیمه گذار، بانک مسکن است ما مبلغ خسارت را به بانک می دهیم.

    مدیرعامل بیمه آرمان با انتقاد از سازندگان مسکن مهر گفت: مسکن مهر بزرگترین آسیب را نه تنها به اقتصاد مملکت زد بلکه به جان و مال مردم هم آسیب زد. متاسفانه یک تیغه می کشند و به مردم می دهند که در آن سکونت کنند. چرا بعضی ها کاری می کنند که وقتی یک زلزله می آید نه تنها خانه مردم و بلکه جان شان گرفته شود؟ رییس جمهور روحانی هم به این موضوعات اشاره کرد.

    پیمانکاران مسکن مهر که مبالغ میلیاردی گرفتند، چه زمانی می خواهند جواب بدهند!

    بیانیان تاکید کرد: جدا از آسیبی که از نظر اقتصادی به ساکنان در مسکن مهر وارد شده، جان مردمی که در مسکن مهر زندگی می کردند و الان به خاطر زلزله فوت کردند چه می شود؟ این پیمانکارانی که مبالغ میلیاردی گرفتند و رفتند، چه زمانی می خواهند جواب بدهند؟!

    وی در ادامه درباره میزان ذخیره گیری ها نیز گفت: ما حق بیمه ای که می گیریم تمامش را نمیتوانیم به عنوان درآمد سال جاری مان منظور کنیم چرا که بخشی از حق بیمه برای درآمد سال آتی است. برای قراردادی که با بانک مسکن داشتیم هم همینطور عمل کردیم مقداری اش را به عنوان پیش دریافت در بستانکاران آوردیم.

    مدیرعامل بیمه آرمان توضیح داد: ما در بیمه های شخص ثالث نیز هر سال خسارت معوق را می گیریم چون وقتی بیمه شخص ثالث صادر می شود تبعاتش تا دو یا سه سال آینده وجود دارد اگر حادثه ای رخ دهد امکان دارد موضوعات مربوط به دادگاه دو سال به طول بیانجامد تا حکم صادر شود و اگر خسارت معوق نگیریم  و بخواهیم خسارت دهیم در هزینه های سه سال آینده می آید و سهامداران آن سال و مسئولان آن دوره زیان می کنند.

    سهیلا داوودی- مدیر بیمه های آتشسوزی بیمه آرمان- نیز در پاسخ به اینکه آیا در حادثه زلزله اخیر اعلام خسارتی از سوی بانک مسکن به شما رسیده است، گفت: ما قراداد با بانک مسکن داریم ولی تا کنون اعلام خسارتی از سوی این بانک به ما اعلام نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی