مدیران خودروعصر اعتبار

پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستائیان یزد با جدیت پیگیری شود

عصر ساختمان- استاندار یزد گفت: پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن به روستاییان در این استان باید توسط مسئولان امر با جدیت پیگیری شود.

پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستائیان یزد با جدیت پیگیری شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از  روابط عمومی استانداری یزد، محمود زمانی قمی در جلسه بررسی جذب تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی افزود: دولت در تمامی زمینه های مرتبط با روستاها اعم از تامین زیرساخت ها، اشتغال روستایی و مقاوم سازی مسکن روستاییان حساس است و خود را موظف می داند که این مشکلات را بررسی و در حد وسع و توان آن را مرتفع نماید.
    وی ادامه داد: پیام برگزاری این جلسه در اولین روزهای کاری استاندار یزد اهمیت فوق العاده رسیدگی به مشکلات روستاها به ویژه مقاوم سازی منازل و خانه های روستاییان است.
    استاندار یزد با اشاره به این نکته که ایران همواره در معرض بلایای طبیعی و آسیب ها و حوادث غیر مترقبه بوده تصریح کرد: همه باید پیش بینی ها و پیشگیری های لازم را در خصوص مواجه با این حوادث در استان انجام دهیم و یکی از مهمترین این مباحث موضوع مقاوم سازی خانه های روستایی است که در دستور کار ما قرار دارد.
    زمانی قمی با قدردانی از نقش آفرینی بانک ها در حوزه اقتصادی کشور و استان گفت: از همه مدیران بانک ها می خواهم تا به رغم وجود برخی تنگناها، گرفتاری و مشکلات مردم را بر این مسائل ترجیح دهند و بکوشند تا با پیدا کردن راه حل مناسب، مشکلات مردم حل و فصل شود.
    استاندار یزد آنگاه با طرح این سوال که چرا باید استان در امر پرداخت تسهیلات مقاوم سازی واحدهای روستایی از متوسط کشوری عقب تر باشد خطاب به مدیران بانک های عامل یزد تاکید کرد:آنچه در این خصوص از بانک های استان مطالبه می کنم و بر آن تاکید دارم این است که باید فاصله ما از متوسط کشوری در پرداخت تسهیلات مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی نه تنها از میان برود بلکه بالاتر قرار گیرد.
    زمانی قمی آنگاه با صدور دستور تشکیل کارگروهی برای بررسی موانع پرداخت تسهیلات مسکن روستایی و ارائه راهکار به منظور رفع این موانع خاطر نشان نمود: لازم است تا کارگروهی با مسئولیت مدیر کل امور روستایی استانداری و عضویت مدیر کل بنیاد مسکن استان و یک متخصص امور بانکی از بانک مسکن استان تشکیل و با حضور در بانک ها و بررسی پرونده های مرتبط با این موضوع نیز در راستای نظارت بر روند اعطای تسهیلات اقدام کنند.
    وی گفت: همچنین موانع و مشکلات را شناسایی و در راستای ارائه راهکار و رفع آن اقدام نمایند تا در نهایت عملکرد بانک های استان در زمینه پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستاییان به حد رضایت بخش برسد.
    استاندار یزد در پایان تصریح کرد: مساعدت به روستاییان و گره گشایی از کار این قشر پرتلاش و شریف می تواند رضایت پروردگار را به همراه داشته باشد و همه مدیران نیز به رغم مشکلات موجود می توانند با همت و به کارگیری راهکارهای مختلف و وقت گذاری بیشتراین مشکلات را حل و فصل نمایند.
    استان یزد با یک میلیون و 150 هزار نفر جمعیت حدود سه هزار روستا و آبادی و حدود 18 درصد جمعیت روستایی دارد که در یکهزار و 194 روستای استان سکونت دارند .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار