مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر نیرو:

عملیات برق رسانی مناطق زلزله زده امروز تکمیل می‌شود

عصر ساختمان- وزیر نیرو گفت: در مناطق زلزله زده حدود ۲۰ روستای بدون برق هم باقی مانده اند که تا ظهر امروز در این روستاها هم برق وصل خواهد شد.

عملیات برق رسانی مناطق زلزله زده امروز تکمیل می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت نیرو، رضا اردکانیان گفت: وزارت نیرو در مرحله اول در حال برق رسانی به مراکز حساس و حیاتی مثل بیمارستان ها، پمپ بنزین ها، چاه های آب و روشنایی معابر است و از روز سه شنبه برق رسانی به مشترکان شروع شد.

    وی افزود :از 473 روستای صدمه دیده 260 روستا در روز اول برق رسانی شد و 213 روستا با اولویت روستاهایی که مشکل آب داشتند در حال حاضر در حال برق رسانی هستند. حدود 20 روستای بدون برق هم باقی مانده اند که تا ظهر امروز در این روستاها هم برق وصل خواهد شد.

    به گفته وزیر نیرو آب رسانی در مناطق زلزله زده منوط به وصل برق است که در حال حاضر باید گفت در 13 شهر با جمعیت یک میلیون و 300 هزار نفر از نظر آب رسانی به پایدار رسیده ایم. خطوط اصلی آب در این شهرها در روز چهارشنبه تعمیر شده و از امروز به بازسازی خطوط فرعی و انشعابات پرداخته می شود.

    اردکانیان تصریح کرد: هموطنان عزیز در شهرهای زلزله زده مطلع باشند که دلیل وصل نبودن دائمی آب احتمال نشت آب در مکان هایی است که هنوز شناسایی نشده چرا که نشت آب ممکن است تخریب ساختمان های صدمه دیده را تشدید کند به همین دلیل فعلا شب ها آب در مناطق زلزله زده قطع است اما برای مواقع اضطراری در 15 نقطه شیر برداشت نصب گردیده که در مواقع اضطرار مردم بتوانند از آنها استفاده کنند.

    وی ادامه داد: 86 تانکر آب رسانی هم تاکنون در مناطق پرجمعیت مستقرند که از امروز با رفع مشکل آب رسانی در شهرها این تانکرها به سمت روستاهای اطراف حرکت می کنند.

    وزیر نیرو افزود: در بعضی مناطق مردم در هنگام استفاده از آب از کدورت و تصفیه نبودن آن شکایت داشتند که باید گفت به دلیل تکان های شدیدی که زمین به چاه ها و سیستم آب رسانی کرده این کدورت آب به وجود آمده که همکاران ما در حال برطرف کردن آن هستند. برای مثال مشکل کدورت آب در اسلام آباد غرب با نصب دو دستگاه فیلتر سرامیکی برطرف شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو