مدیران خودروعصر اعتبار

مشاوره عالی رئیس جمهور تاکید کرد؛

ضرورت پیگیری علت تخریب مسکن مردم در کرمانشاه

عصر ساختمان- مشاور عالی رئیس جمهور گفت: ضرورت پیگیری علت تخریب مسکن مردم در کرمانشاه وجود دارد زیرا از دست رفتن جان و مال مردم گذشت پذیر نیست.

ضرورت پیگیری علت تخریب مسکن مردم در کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، اکبر ترکان در در همایش پیشرفت های نویت در مهندسی عمران در دانشگاه شمال با اشاره به حوادث و تلفات زلزله درایران با طرح این پرسش که چرا در حوادث تلخ این میزان خسارت در ایران ایجاد می شود، گفت: زلزله های 100 سال اخیر ایران از سال 1288 تا امروز تعداد بسیار بالای زلزله ها نشان می‌دهد که باز هم این زلزله ها ادامه خواهد داشت.

    وی با بیان اینکه انسان ها باید بدانند چگونه از دانش استفاده کنند تا خسارت ها کمترین اثر منفی را داشته باشد تصریح کرد: باید تلاش کنیم آثار منفی زلزله ها زندگی را متاثر نکند. در 100 سال اخیر 18 زلزله بزرگ صورت گرفته است و باز هم این شرایط وجود خواهد داشت.

    رئیس سابق نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه 22 مبحث مقررات ملی ساختمان تصویب شده است و مقررات ملی ساختمان از پی، خاک، سازه و برق و آب همه بخش ها را شامل می شود، افزود:  این امر دستاورد بسیار خوبی است و بیش از 20 سال است که سازمان های نظام مهندسی تاسیس شدند تا این خسارت ها کاهش یابد. به عنوان مثال در زلزله ایلام درصد کمی از ساختمان هایی که نظام مهندسی تایید کرده بود دچار مشکل شدند بنابراین انتظار می رود که نظارت بیشتری صورت گیرد.

    وی با بیان اینکه از استانداران تقاضا داریم مقررات ملی ساختمان رعایت شود و ساختمان ها نظارت شده و ناظر داشته باشد، عنوان کرد: آمار تلفات دردناک در زلزله های اخیر بسیار برای جامعه مهندسان خوب نیست،  ما مهندسان شرمنده ایم که منزل مسکونی در کشور این تعداد کشته دارد زیرا نباید این تعداد کشته داشته باشیم و اجرای مقررات ملی ساختمان برای این امر کافی است.

    مشاور رئیس جمهور با اشاره به اینکه متاسفیم که وزارتخانه ذیربط مقررات ملی ساختممان را اجرایی نمی کند، گفت: باید نظارت بر مال و اموال مردم نظارت صورت گیرد و زمانی که یک ساختمان تمام شده باشد باید شناسنامه آن نیز در دست مردم باشد. شناسنامه فنی و ملکی حتما باید جدی گرفته شود زیرا اطمینان از سازه های ساختمان در این شناسنامه ذکر می شود.

    وی گفت: بخش بزرگی از ساخت و سازهای کشور تحت نظارت نظام مهندسی بوده است و از ویژگی های خوب برخودار است و به خوبی می توانیم به ساختمان های تحت نظارت نظام مهندسی اعتماد کنیم.

    ترکان تصریح کرد: باید بررسی کرد که ساختمان های تخریب شده تحت نظارت نظام مهندسی بوده است که اگر بوده باید من و همکارانم(نظام مهندسی) مواخذه شویم و باید مسئولیت قبول کنیم. اگر افرادی بودند که گفتند نیازی به نظام مهندسی نیست و بسازید باید به این افراد تذکر داده شود.

    وی یادآور شد: نباید از اینکه خانه مردم خراب شده است و جان مردم از دست رفته است به راحتی بگذریم، جامعه مهندسان باید بر روی اصول حرفه ای خود بمانیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو