مدیران خودروعصر اعتبار

نکاتی درباره زندگی در محله مجیدیه تهران

عصر ساختمان- مجیدیه یکی از رگ‌های حیاتی شرق تهران است. نه به خاطر اینکه خیابان عریض و پر رفت و آمدی باشد؛ که نیست.

نکاتی درباره زندگی در محله مجیدیه تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، نه به خاطر قرار داشتن ساختمان های اداری مهم؛ که ساختمان اداری مهمی هم ندارد. بلکه به خاطر اینکه دقیقا در میانه مهم ترین بزرگراه شرق تهران قرار گرفته است.

    بزرگراه های همت و رسالت و صیاد راه های ارتباطی اصلی رسیدن به این نقطه هستند اما آن چیزی که مجیدیه را برجسته می کند این ها نیست. این خیابان نسبتا کم عرض محل زندگی شهروندانی است که سال ها خاطرات مشترکی با هم از این محله ساخته اند. کوچه های بن بستی که قبل از ساخته شدن بزرگراه صیاد باز بوده اند.

    کلیسای ارامنه، مسجد مسلمان ها، سه راه ارامنه یا درمانگاه قدیمی آن همه نقل زبان پیرمرد و پیرزن هایی است که سال ها از سکونتشان در مجیدیه می گذرد. اما با گسترده شدن تهران کم کم این خاطره ها در حال کم رنگ شدن هستند. مثلا پارکی که به اسم رهنمون به نام یکی از پزشکان شهید جنگ تحمیلی نام گذاری شده که این روزها محل قدم زنی مردان و زنان زیادی است ولی دیگر خاطره ای از نام شهید رهنمون ندارند.

    اگر با این توصیفات از اینجا خوشتان آمده می توانید به رهن آپارتمان در مجیدیه فکر کنید و مدتی را در آن بگذرانید. افراد مسنی که از سال های دور در مجیدیه زندگی کرده اند از وجب به وجب اینجا خاطره دارند. پیش از همه این ها مجیدیه تنها شامل باغی حدود 4هکتار به نام  باغ شازده بوده است. این باغ قجری در سال های مختلف با فروش به افراد مختلف دست به دست می شود تا اینکه بعد از سال 57  تخریب و مجیدیه هم شکل شهری پیدا می کند.

    به گزارش ویرلن؛ مجیدیه ای که از آن حرف می زنیم بعد از ساخت رسالت به دو قسمت تبدیل و ارتباط بین اعضای دو محله سخت تر شد. یک در باغ قجری که از آن صحبت شئ روبروی شانزده متری اول و در دیگر روبروی مسجد باب الحوایج بوده است. ساختمانی که گفته می شود بعد از خراب شدن دیوار باغ و مهاجرت شازده ها به خارج از کشور به محل زندگی کولی ها تبدیل شد.

    اگر می خواهید در نبض تاریخ تهران زندگی کنید و به خاطر علاقه به این محله، نزدیکی به شغلتان، پیدا کردن خانه مناسب و یا هر دلیل دیگری مجیدیه را انتخاب کرده اید بهتر است ابتدا با نگاه به قیمت رهن اپارتمان در مجیدیه تصویری از هزینه های زندگی در اینجا پیدا کنید. یک واحد 65 متری در مجیدیه که دوخوابه و دارای کف پارکت، شومینه و کابینت ام دی اف است 60 میلیون رهن کامل نیاز دارد. رهن واحد 70 متری دیگری هم که به نظر نو ساز نمی آید و کابینت هایش ام دی اف نیست 60 میلیون تومان است. در نزدیکی بزرگراه رسالت و در خیابان مجیدیه همچنین می توان آپارتمانی پیدا کرد که نوساز بوده و با 60 متر مساحت 59 میلیون تومان رهن کامل قیمت داشته باشد.

    مورد 91 متری دیگری هم 85 میلیون تومان رهن کامل نیاز دارد. این آپارتمان اگرچه آسانسور ندارد اما به خاطر قرار داشتن در طبقه دوم نیاز چندانی هم به آن نخواهید داشت. دو اتاق خواب دارد و ویژگی برتر آن نزدیکی به پل عابر اتوبان صیاد است. دیوار اتاق ها کاغذ دیواری دارد و انباری آن به 9 متر می رسد. رهن آپارتمان در مجیدیه اگر بالای 100 متر باشد به حدود بالای 100 میلیون تومان می رسد. مثلا یک واحد 110 متری یک ساله فول امکانات را با 160 میلیون تومان می توانید پیدا کنید. واحد مشابه دیگری را که اتاق خواب های آن در طبقه دیگری قرار دارند به قیمت 130 میلیون رهن کامل در مجیدیه در سایت دیوار آگهی کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو