مدیران خودروعصر اعتبار

ستارخان، محله‌ای مناسب زندگی دانشجویی

عصر ساختمان- منطقه دو تهران از حاشیه محله اوین شروع می­‌شود، به سعادت آباد و شهرک غرب می‌­رسد و از غرب و شرق هم تمام محله­‌هایی را که بین اتوبان چمران و اشرفی اصفهانی هستند در برمی‌گیرد.

ستارخان، محله‌ای مناسب زندگی دانشجویی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، شهرک ژاندارمری، مرزداران، گیشا و طرشت هم جزئی از همین منطقه به حساب می­‌آیند. در نهایت این منطقه از جنوب به خیابان آزادی ختم می‌شود. خیابان ستارخان هم یکی از خیابان­ها پرطرفدار منطقه دو است که اگرچه خانه­‌ها در آن به گران قیمتی سعادت­‌آباد و اوین نیستند اما در تقسیمات شهری تهران با هم در یک منطقه قرار گرفته‌­اند. محله‌ای که می‌توان آن را جنوبی‌ترین محله منطقه دو دانست.

    یکی از نکات مثبت اجاره آپارتمان برای زندگی کردن در ستارخان این است که از لحاظ دسترسی به نقاط دیگر شهر تقریبا در مرکز تهران قرار دارید و با اتوبان­های شیخ فضل الله نوری، چمران و جناح می­‌توانید راحت به نقاط دیگر تهران برسید. ستارخان از غرب به صادقیه و از شرق به چهارراه توحید می‌­رسد. این تنوع در راه‌­های ارتباطی می‌تواند حامل خبر بدی برای شما باشد و آن زندگی کردن در یک محله نسبتا شلوغ است.

    بنابراین با اجاره آپارتمان در ستارخان انتظار کوچه­ های بی سر و صدا و خلوت را نداشته­ باشید. از طرف دیگر دانشجویان زیادی در این خیابان و به خصوص خیابان‌­های ­منتهی به آزادی زندگی می­‌کنند. برای همین اگر شما هم دانشجوی تازه واردی به پایتخت هستید و دنبال خانه‌ای در مرکز شهر می‌گردید بهتر است نگاهی به قیمت‌های اجاره آپارتمان در ستارخان بیاندازید. واحدهای آپارتمانی کوچک در این محله معمولا به جیب دانشجویی می­‌خورد. اگر باز هم ازنظرتان این واحدها گران بود باید در سمت جنوب خیابان آزادی دنبال خانه باشید. مثلا حاشیه خیابان نواب خانه‌­ها ارزان­تر از ستارخان هستند.

    اما از نظر فضای شهری ستارخان چهره زیباتری دارد. بهبودی یکی از خیابان‌­های محله ستارخان است که در آن می‌توان یک خانه 45 متری دانشجویی را در این خیابان با ودیعه 5 میلیون و اجاره ماهیانه 850 هزار تومان پیدا کرد.

    به گزارش ویرلن؛ البته سوییت­‌هایی مانند این اگرچه ارزان هستند اما به خاطر نداشتن اتاق امکان پیدا کردن هم­‌ خانه و تقسیم کردن اجاره را از دست می دهید. یک آپارتمان یک خوابه در بهبودی شمالی 75 متری با بیست میلیون رهن و ماهیانه 1 میلیون تومان برای زندگی دو دانشجو شرایط نسبتا مناسبی دارد. در غیر این صورت سوییت دیگری در شادمان 7 میلیون رهن و 800 هزار تومان اجاره دارد. همچنین واحد­های دیگر با رهن زیر 10 میلیون و اجاره زیر یک میلیون تومان در این منطقه بین 30 تا 35 متر مربع هستند.

    خیابان شادمهر هم یکی دیگر از خیابان های ستارخان است که به خاطر نزدیکی به آزادی و محور بی آر تی میدان‌آزادی به تهران پارس دانشجوهای زیادی را در خود جا داده­است. یک واحد 66 متری بازسازی شده در اینجا با یک اتاق خواب 25 میلیون و ماهانه 1 میلیون تومان ارزش دارد. واحد دو خوابه دیگری در شادمهر برای زندگی دو دانشجو 15 میلیون و 100 هزار تومان ارزیابی شده­است. البته متراژ این واحد 60 متر بوده و به زوج هم اجاره داده می‌شود. واحدهای مشابه دیگری در این محله با متراژ پایین‌تر از 60 متر به قیمت 10 تا 15 میلیون رهن و ماهانه 200 تا 500 هزار تومان اجاره پیدا می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی