مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس میز عراق در ایران:

ممنوعیت صادرات سیمان به عراق از یکسال گذشت

عصر ساختمان- رئیس میز عراق در ایران گفت: بیش از یکسال از ممنوعیت صادرات سیمان به عراق میگذرد و در این مدت برخی راهکارهایی که صادرکنندگان ایرانی برای صادرات سیمان به عراق به کار گرفته بودند نیز دچار مشکل شده است.

ممنوعیت صادرات سیمان به عراق از یکسال گذشت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، ابراهیم رضازاده اظهار کرد: بحث بروز مشکل در صادرات سیمان به عراق از حدود یک سال و نیم قبل آغاز شده و در این مدت واردات سیمان به عراق ممنوع بود، چرا که تولیدکنندگان سیمان در عراق و شرکت‌فرانسوی لافارژ که برای تولید سیمان در این کشور سرمایه‌گذاری کرده، نسبت به واردات سیمان انتقادات متعددی داشتند.

    وی همچنین اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت سیمان ایرانی حدود نصف قیمت تمام شده سیمان در عراق محسوب می‌شد، در سال گذشته صادرات سیمان به عراق ممنوع شد، با وجود اینکه تعرفه‌های ١۰۰ درصدی برای این بخش در نظر گرفته شده بود، صادرات سیمان به طور کل ممنوع شد.

    به گفته رئیس میز عراق در سازمان توسعه تجارت، در این مدت تجار ایرانی با بهره‌گیری از برخی راهکارها صادرات خود را دنبال می‌کردند، اما اکنون مدتی است راهکارهای جایگزین نیز با مشکلاتی مواجه شده و دیگر امکان صادرات سیمان به عراق مانند گذشته مهیا نیست.

    رضازاده در پاسخ به اظهاراتی مبنی بر مشکل‌تراشی عراقی‌ها برای حضور ایرانیانی که در مناقصه شرکت سیمان‌سازی عراق  برنده شده بودند، اظهار کرد: در این زمینه اطلاعاتی به دست ما نرسیده و تنها در این حد اطلاع داریم که یکی از شرکت‌های ایرانی که زیرمجموعه بنیاد مستضعفان هم بود، برای حضور در این مناقصه اعلام آمادگی کرده بود اما در باره وضعیت پس از مناقصه شکایتی به ما نشده است.

    وی در پایان درباره حجم صادرات سیمان به عراق گفت: در سال گذشته 180 میلیون دلار سیمان به عراق صادر شده است که این رقم در شش ماهه اول سال جاری به رقمی معادل 55 میلیون دلار رسیده است. البته با توجه به موانعی که سر راه صادرات رسمی سیمان به عراق وجود دارد، اعلام آمارهای رسمی گاه با مشکلاتی همراه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو