مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

مسکن مهر کرمانشاه روی گسل نبود

عصر ساختمان- رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه واحدهای مسکن مهر کرمانشاه بر روی گسل قرار نداشته و علت تخریب جدی پایین بودن مقاومت این ساختمان است، گفت: ایمنی و مقاومت واحدهای مسکن مهر سراسر کشور باید مورد ارزیابی قرار بگیرد.

مسکن مهر کرمانشاه روی گسل نبود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، علی بیت‌الهی با بیان اینکه پس از وقوع زلزله، پس لرزه ها در آن منطقه تا مدتی براساس بزرگی زلزله ادامه دارد، گفت: دوام و تعداد پس لرزه ها بنا به بزرگی زلزله اصلی تا مدتی ادامه خواهد داشت.

    وی افزود: تجربه نشان داده است برای زلزله هایی به بزرگی 7 ریشتر پس لرزه ها تا دو ماه ادامه دارد.

    دبیر کارگروه ملی زلزله تاکید کرد: البته هر چه از زمان وقوع زلزله اصلی دور تر شویم تعداد و بزرگی پس لرزه‌ها کمتر می شود تا به صفر برسد و انرژی لایه های درون زمین تخلیه شود.

    بیت الهی با اشاره به تخریب گسترده واحدهای مسکن مهر در کرمانشاه به ویژه سر پل ذهاب گفت: اینکه گفته می شود علت تخریب این واحدها، مجاورت انها با گسل است، درست نیست و کاملا رد می شود.

    رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: مرکز اصلی وقوع زلزله خط مرزی در آن منطقه بوده و قطعا اگر کانون زلزله مرکز شهر سر پل ذهاب بود، چیزی این شهر باقی نمی ماند.

    وی افزود: مشاهدات نشان می‌دهد در مجاورت واحدهای مسکن مهر که تخریب بسیار زیادی داشتند، ساختمان‌های دیگر هم هستند که به مراتب تخریب کمتری دارند، اگر این ادعا که مسکن مهر این شهر بر روی گسل ساخته شده و همین علت تخریب است، سایر ساختمان ها هم باید تخریب جدی داشته باشند اما این گونه نیست.

    بیت الهی با تاکید بر اینکه علت اصلی تخریب واحدهای مسکن مهر فقدان ایمنی و مقاومت این ساختمان ها است، گفت: در زلزله اخیر بجنورد هم شاهد تخریب جدی واحدهای مسکن مهر بودیم و زلزله کرمانشاه هم نشان داد که مسکن مهر این منطقه هم در برابر زلزله مقاوم نیست.

    وی تاکید کرد: پیشنهاد ما به وزارت راه و شهرسازی این است که مقاومت واحدهای مسکن مهر در سراسر کشورد مورد ارزیابی قرار بگیرد و واحدهای نا ایمن و با مقاومت کمتر مقاوم سازی شوند.

    وی با بیان اینکه  پایین بودن ایمنی و مقاومت مسکن مهر در برابر سوانح امروز به یکی از معضلات کشور تبدیل شده، گفت: در مناطق زلزله زده شاهد این هستیم که در کنار بناهای خشت و گلی با تخریب کم، واحد‌های مسکن مهر که دو سال از ساخت آنها نمی گذرد به صورت جدی تخریب شده اند و این یک فاجعه است.

    رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: قطعا علت تخریب جدی ساختمان‌های مسکن مهر استفاده از مصالح ساختمانی غیر استاندارد، شتابزدگی در ساخت، جانمایی و طراحی نادرست است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو