مدیران خودروعصر اعتبار

شاکری در بازدید از محله قیطریه مطرح کرد

از وجود یک مسجد برای ۲۴ هزار نفر جمعیت تا فرسودگی ۱۵ درصدی بافت قیطریه

عصر ساختمان:رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت: محله قیطریه با توجه به جمعیت ۲۴ هزار نفری یک مسجد دارد و این به دلیل تقسیم‌بندی غلط محله بوده است ضمن اینکه ۱۵ درصد از بافت محله فرسوده است.

از وجود یک مسجد برای ۲۴ هزار نفر جمعیت تا فرسودگی ۱۵ درصدی بافت قیطریه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از فارس،رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به بازدیدهای دوره‌‌ای خود از محلات شهر تهران اظهار داشت‌: طی چند روز گذشته در مسجد محله قیطریه حضور یافتم و ضمن دیدار با نمازگزاران، امام جماعت، هیأت امنا، شورایاران و شهردار منطقه بازدیدی میدانی از این محله انجام دادم.

    وی با بیان اینکه بخشی از بافت این محله فرسوده و دارای سه ویژگی ناپایداری، نفوذ‌پذیری و ریزگانگی است افزود: مردم محله از این معضل رنج می‌برند این در حالی است که در دل بافت فرسوده امور شهر، برج و بارو و ساختمان‌های بلند مرتبه وجود ندارد اما در این محله ساختمان‌هایی از این دست زیاد است و مشکلات را مضاعف می‌کند.

    رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت: در این محله در یکی از معابر دو ساختمان بلند مرتبه دارای ورودی یک و نیم متری بودند و از پارکینگ‌های تعبیه شده آنها عملا استفاده غیرممکن بود.

    شاکری ادامه داد: چگونگی صدور مجوز برای این ساختمان‌ها و اینکه خودروی ساکنان آنها در چه مکانی پارک می‌شود نکته قابل توجهی است. مسئولان مدیریت شهری هنگام صدور پروانه باید حداقل از روی نقشه موقعیت ملک را بررسی کنند و بدانند بهترین تصمیم کدام است.

    وی خاطر نشان کرد: شاید اگر مسئولان مربوطه ساکنان دو ملک را تودیع می‌کردند امکان تجمیع پلاک وجود داشت و این وضعیت برای ساکنان به وجود نمی‌امد؛ البته به گفته مسئولان مربوطه صدور مجوز این موارد به سالیان قبل باز می‌گردد.

    رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه بازدیدی از محله پروژه به تصمیم‌‌کیری منطقه به مسئولان کمک می‌کند گفت: یکی دیگر از نکات حائز اهمیت محله قیطریه این بود که تنها یک مسجد در آن قرار داشت؛ این در حالی است که محله مذکور حدود 24 هزار نفر جمعیت دارد.

    وی با بیان اینکه یکی از دلایل این امر تقسیم‌بندی غلط محله بوده است گفت: یکی دیگر از مشکلات مردم این محل، کمبود مراکز خدماتی است؛ به عنوان مثال در این محله تنها یک نانوایی وجود داشت و مردم از موضوع گلایه‌مند بودند.

    شاکری اظهار داشت: عبور بزرگراه‌ها از این محله باعث گسستگی محلی می‌شود یعنی محله یکپارچگی خود را از دست می‌دهد که بهتر است از طریق یک پل مکانیزه این ارتباط برقرار شود تا به مرور زمان شاهد از بین رفتن هویت محله نباشیم.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی دیگر از مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که به دلیل پا به سن گذاشتن ساکنان محلات، تقاضا برای افزایش پل‌های مکانیزه بالا رفته و در واقع مسن‌شدن جمعیت، افزایش برخی نیازها را به طور محسوس نشان می‌دهد. بنابراین در این محله نیز باید به این مسئله توجه شود.

    رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت: در این محله وحدت خوبی بین شورایاری و شهرداری ناحیه وجود داشت، به گونه‌ای که آنها در یک ساختمان فعالیت داشتند. حضور شورایاری و شهرداری در یک ساختمان ارتباطات را نزدیک می‌کند ولی به دلیل تفاوت و نوع مراجعه کنندگان فعالیت آنها در یک ساختمان کار جالبی نیست و باعث بروز تداخلاتی می‌شود که باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

    شاکری در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به بازدید صورت گرفته حدود 15 درصد از بافت محله فرسوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی