مدیران خودروعصر اعتبار

بازدید معاون فنی و عمرانی شهرداری از پروژه مقاوم سازی پل کریمخان

عصر ساختمان- معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از پروژه مقاوم سازی و تبدیل وضعیت پل کریمخان به پل کامپوزیت بتنی بازدید کرد.

بازدید معاون فنی و عمرانی شهرداری از پروژه مقاوم سازی پل کریمخان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، در این بازدید میدانی که جمعی از دست اندرکاران پروژه نیز حضور داشتند، اقدامات مختلفی از قبیل تقویت فونداسیون و کوله های بتنی طرفین پل، تقویت شاه تیرها و ستون های فلزی و تعویض نئوپرن ها مورد پایش قرار گرفت و تدابیری در جهت تسریع عملیات اجرایی اتخاذ شد.

    نخستین بازدید میدانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از پروژه مقاوم سازی و تبدیل وضعیت پل کریمخان در حالی انجام شد که پیشرفت عملیات اجرایی این پروژه به مرز 45 درصد رسیده و تلاش برای تقویت شاه تیرها و ستون های فلزی پل کریمخان رو به اتمام است.

    همچنین با توجه به اینکه قرار است هندریل های موجود پل کریمخان به طور کامل با هندریل هایی با استحکام و ارتفاع مناسب و استاندارد تعویض شوند، عملیات ساخت این قطعات به اتمام رسیده و هندریل های جدید پل کریمخان از هفته آینده نصب خواهد شد.

    در سایر جبهه های کاری، نئوپرن های پل کریمخان در حال تعویض با نئوپرن هایی با ظرفیت باربری و جابجایی بیشتر است؛ عملیاتی که اجرای آن متعاقب فراهم ساختن پیش نیازهایی همچون نصب پایه های موقت آغاز شده است.

    گفتنی است پل کریمخان یکی از 7 پل سواره رو فلزی شهر تهران به شمار می آید که به دلیل مشکلاتی همچون فرسودگی زودرس روکش، از کار افتادگی نئوپرن‌ها، عدم ظرفیت مناسب در مقابل بارهای جانبی ناشی از زلزله و فرسایش درزهای طولی و عرضی، قرار است به یک پل کامپوزیت بتنی تبدیل شود. راهبرد کلی این پروژه شامل حفظ پایه‌ها و شاه‌تیرهای فلزی و احداث یک دال بتنی با ضخامتی حدود 10 سانتیمتر به جای عرشه فلزی می باشد. این پروژه تا کنون مراحلی از قبیل تقویت فونداسیون و کوله های بتنی طرفین پل را پشت سر گذاشته و پیش بینی می شود امکان تخریب عرشه فلزی نیز ظرف 2 ماه آینده فراهم شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار