مدیران خودروعصر اعتبار

/آخرین اخبار از زلزله کرمانشاه/

پذیرش ۵۳۴۰ مصدوم در بیمارستان‌ها

عصر ساختمان- امدادرسانی به زلزله‌زدگان زلزله ۷.۲ ریشتری استان کرمانشاه که شب گذشته همزمان با این استان در چند استان‌ کشور نیز احساس شد، همچنان ادامه دارد.

پذیرش ۵۳۴۰ مصدوم در بیمارستان‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سازمان پزشکی قانونی در پی وقوع زلزله 7.2 ریشتری شب‌ گذشته در مرز ایران و عراق اعلام کرد: تاکنون 207 جسد توسط پزشکی قانونی استان کرمانشاه معاینه و برای آنان جواز دفن صادر شده است. تیم‌های پزشکی قانونی در شهرستان‌های استان کرمانشاه مستقر و در حال معاینه اجساد هستند که تا این لحظه تعداد این اجساد به 207 تن رسیده است.

    بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت ، تاکنون 5346 نفر در بیمارستان‌های کرمانشاه پذیرش شده‌اند.

    11:31*

    فرمانده سپاه راهی مناطق زلزله‌زده در کرمانشاه شد

    سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بلافاصله پس از صدور فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک رسانی سریع نیروهای مسلح به مردم زلزله زده در غرب کشور، راهی کرمانشاه شد.

    11:12 *

    ارسال سرویس بهداشتی و 2 کانتینر مواد غذایی به سر پل ذهاب توسط شهرداری تهران

    معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اعزام تجهیزات مورد نیاز از سوی شهرداری تهران به مناطق زلزله زده گفت: 2 تریلی آب معدنی، 4 آمبولانس شهر سالم، 2 کانتینر موادغذایی، 10 آمبولانس از بهشت زهرا، 160 چشمه سرویس بهداشتی، 4 دستگاه بیل مکانیکی و 40 هزار پتو، چادر گروهی همچنین دارو به سرپل ذهاب ارسال شد.

    11:25 *

    درخواست رییس اورژانس کشور برای حضور پررنگ نیروهای انتظامی در سرپل ذهاب

    رییس اورژانس کشور ضمن انتقاد از حضور کمرنگ نیروی انتظامی سر پل ذهاب گفت: ما نیاز به حمایت امنیتی در این مناطق داریم.

    به گزارش ایسنا، پیرحسین کولیوند با اشاره به اینکه نیروهای اورژانس در حال انتقال مجروحان هستند، گفت: متاسفانه نیروی انتظامی حضور کمرنگی در این مناطق دارند و ما از فرمانده نیروی انتظامی استان می‌خواهیم امنیت منطقه را برقرار کند و به نیروهای خود تذکر بدهد.

    11:22 *

    گزارش وزیر نیرو به رییس جمهور درباره وضعیت آب و برق مناطق زلزله زده و استان کرمانشاه

    رییس جمهور در گفت و گو با وزیر نیرو ضمن بررسی و اخذ گزارش از وضعیت تامین آب و برق مناطق زلزله زده، دستورات لازم را برای اولویت بخشیدن به تامین سریع نیازهای این مناطق صادر کرد.

    11:13 *

    جدیدترین آمار مصدومان و کشته‌شدگان زلزله غرب کشور اعلام شد

    ایرج حریرچی با بیان اینکه تاکنون 5346 نفر در بیمارستان‌های کرمانشاه پذیرش شده‌اند گفت: 3748 نفر به صورت سرپایی، 717 نفر بستری و 400 نفر ترخیص شده‌اند.

    وی ادامه داد: 274 نفر نیز به سایر بیمارستان‌های استان و همچنین همدان اعزام شده‌اند. همچنین 207 نفر نیز تاکنون فوت شده‌اند. این در حالیست که پزشکان و پرستاران متعددی از شهرهای دیگر عازم مناطق زلزله‌زده‌ هستند. شرایط از نظر تعداد مجروحان تقریبا پایدار است اما با توجه به اینکه روستاها به صورت کامل آواربرداری نشده‌اند، آماده هستیم مجروحان جدید را بپذیریم.

    10:59 *

    ترافیک فوق سنگین در محورهای ورودی مناطق زلزله‌زده

    رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از افزایش ترافیک محورهای ورودی به مناطق زلزله زده خبر داد و افزود: پلیس راه از تردد اتومبیل‌هایی که مسوولیتی در مناطق زلزله زده ندارند جلوگیری خواهد کرد، لذا درخواست می‌کنیم مردمی که مسوولیتی در مناطق زلزله زده ندارند از تردد در این مناطق خودداری کنند.

    10:57 *

    ویدئو / توضیحات تخصصی درباره زلزله غرب کشور

    علی مرادی رئیس مرکز لرزه‌نگاری کشور با حضوذر در یک برنامه خبری در شبکه خبر سیما، درباره زلزله غرب کشور که در 21 آبان 1396 رخ داد، توضیحاتی کامل و تخصصی ارائه داد. می‌توانید با کلیک به‌روی تیتر این خبر، فیلم مورد نظر را مشاهده کنید.

    10:51 *

    توجه به بهداشت مناطق بحران‌زده برای پیشگیری از بروز بیماری‌های مسری

    محقق پژوهشگاه زلزله‌شناسی بر اساس تجربیات کشور در زلزله‌هایی چون بم اعلام کرد: در چنین رخدادهایی علاوه بر توجه به امدادرسانی افراد آسیب‌دیده باید به مولفه‌های بهداشتی منطقه نیر توجه شود تا شاهد شیوع بیماری‌های مسری ناشی از رشد حشرات و آلودگی منابع آب شرب نباشیم.

    10:50 *

    آمادگی کامل نهاجا در کمک به مناطق زلزله زده/ هواپیماهای C130 آماده خدمت رسانی

    به گزارش ایسنا، در جلسه ستاد بحران نیروی هوایی ارتش مقرر شد، تیم پزشکی که برای خدمات رسانی به زائرین اربعین به فرودگاه ایلام اعزام شده بود، با تجهیزات کامل  به پادگان ابوذر سرپل ذهاب اعزام شوند.
    همچنین در این راستا یک تیم پزشکی با تجهیزات درمانی از پایگاه شهید نوژه همدان به کرمانشاه اعزام شده و با تشکیل بیمارستان صحرایی مشغول خدمات رسانی به مجروحین هستند.
    بنابر این گزارش به پایگاه های هوایی شهید دوران شیراز؛ وحدتی دزفول، شهید لشگری مهرآباد و شهید نوژه همدان برای اعزام هواپیماهای ترابری  C130جهت انتقال مجروحین، کمک های مردمی و ...  آماده باش کامل داده شده است.

    10:48*

    معاینه 214 جسد در کرمانشاه + آمار تفکیکی شهرستان‌ها

    بر اساس اعلام پزشکی قانونی استان کرمانشاه، تعداد جوازهای دفن صادرشده تا این لحظه به 214 مورد رسید.

    به گزارش ایسنا، دکتر ارتین کمالی - مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه- اعلام کرد: تا ساعت  10 و 24 دقیقه در پی وقوع زلزله 7.2 ریشتری شب‌گذشته در مرز ایران و عراق، تاکنون 207 جسد توسط پزشکی قانونی استان کرمانشاه معاینه و برای آنان جواز دفن صادر شده است.

    وی افزود: تیم‌های پزشکی قانونی در شهرستان‌های استان کرمانشاه مستقر و در حال معاینه اجساد زلزله هستند که تا این لحظه تعداد اجساد معاینه شده به 207 تن رسیده است.

    بنا براعلام  روابط عمومی  سازمان پزشکی قانونی کشور، وی با اشاره به تعداد اجساد معاینه شده در هر یک از شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: تا این لحظه تعداد اجساد معاینه شده در شهرستان سرپل ذهاب 149، اسلام آباد غرب 22، ثلاث باباجانی 15، کرند غرب 14 و قصر شیرین نیز 14 نفر بوده است که در مجموع به 214 تن می رسد.

    10:46 *

    توزیع 100 هزار بسته غذایی و 8000 چادر در مناطق زلزله زده کرمانشاه

    دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور گفت: 300 نیروی هلال احمر در حال آواربرداری در مناطق زلزله زده هستند.

    به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، مصطفی محمدی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب اظهار کرد: از زمان اعلام زمین لرزه تاکنون 100 تیم عملیاتی به مناطق زلزله زده اعزام شده که از استان‌های کردستان، ایلام و همدان بودند.

    وی از توزیع یکهزار تخته چادر و 5000 پتو بین آسیب دیدگان خبر داد و تاکید کرد: هم اکنون در حال تحویل هزار تخته چادر دیگر هستیم و هفت هزار تخته چادر نیز تا پایان شب بین زلزله زدگان توزیع خواهد شد.

    10:45 *

    بسیج وزارت رفاه با تمام امکانات برای امدادرسانی به بازماندگان

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بازماندگان زلزله غرب کشور تسلیت گفت و از بسیج این وزارتخانه با تمام امکانات برای خدمت رسانی به بازماندگان خبر داد.

    10:45*

    آسمان امروز و فردای کرمانشاه ابری است

    مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی کرمانشاه و سرل پل ذهاب گفت: آسمان این شهرها با افزایش ابر طی روز آینده همراه خواهد بود.

    10:43 *

    ارسال سه کامیون حامل دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی به سمت کرمانشاه

    معاون درمان وزارت بهداشت از ارسال سه کامیون حامل دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی از لرستان، کردستان و همدان به کرمانشاه خبر داد.

    دکتر قاسم جان بابایی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: 20 بالگرد هوانیروز، 136 دستگاه آمبولانس، 28 دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند همچنین چهار باب بیمارستان صحرایی نیز در منطقه مستقر شده است.

    10:40 *

    کمبود شدید دارو، سرم، تخت و تجهیزات در مناطق زلزله زده/ بیمارستان سرپل ذهاب تخریب شده است

    معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کمبود شدید دارو، سرم، تخت و تجهیزات در استان به دلیل افزایش کشته‌شدگان و مصدومان زلزله شب گذشته خبر داد.

    10:37 *

    وزیران کشور و بهداشت به همراهی تیمی از ریاست جمهوری عازم استان کرمانشاه شدند

    به دستور رییس جمهور ، وزیران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس جمعیت هلال احمر به همراهی تیمی از نهاد ریاست جمهوری، عازم مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه شدند.

    به گزارش ایسنا، هیات اعزامی به ریاست  رحمانی فضلی وزیر کشور ، موظف به رسیدگی به روند امدادرسانی به زلزله زدگان ، رسیدگی به آسیب دیدگان و گزارش اقدامات انجام شده به رییس جمهور هستند.

    10:37 *

    اعزام اکیپ امدادی شهرداری تهران به مناطق زلزله زده تا ظهر/زلزله دیشب ربطی به گسل تهران ندارد

    شهردار تهران با بیان اینکه تا ظهر امروز یک اکیپ برای امداد، کمک‌رسانی و اهدای موادغذایی و بهداشتی به مناطق زلزله زده اعزام می شود،گفت: زلزله شب گذشته مربوط به گسل‌های زاگرس بود و هیچ ربطی به تهران که تحت تاثیر گسل‌های البرز است، ندارد.

    10:35 *
    مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه تعداد مصدومان زلزله به 2530 نفر رسیده است اظهار کرد که 382 نفر از مصدومان در بیمارستان بستری شده و 2148 نفر توسط اورژانس درمان و ترخیص شده‌اند.

    10:34 *

    نجار: فعلا امکان برآورد خسارت زلزله کرمانشاه وجود ندارد

    رییس سازمان مدیرت بحران کشور گفت: فعلا امکان برآورد خسارت در مناطق زلزله زده وجود ندارد. کار آواربرداری در 2 مرحله انجام خواهد شد. ابتدا باید مطمئن شویم کشته یا زخمی زیر آوارها نیست که این مرحله کاری تخصصی است و نمی‌توان با بیل مکانیکی و یا لودر این کار را انجام داد. پس از این مرحله و اطمینان از نبود کشته و زخمی زیر آوار می‌توان آواربرداری کلی را انجام داد که در این مرحله نیز اولویت با بازگشایی معابر است.

    10:23 *

    امان‌اللهی، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اعلام کرد: جاده‌هایی که به سرپل ذهاب می‌رسند باز بوده و مشکلی از نظر تردد و عبور و مرور وجود ندارد اما در نقاطی بدلیل مراجعات غیرضروری ترافیک ایجاد شده است.

    وی از مردم خواست از تردد غیرضروری در مناطق زلزله‌زده خودداری کنند.

    امان‌اللهی افزود: نیروهای کمکی با همکاری ناجا در حال اعزام به منطقه هستند.

    10:24 *

    سردار غیب‌پرور، رییس بسیج مستضعفان از اعزام 100 گروه جهادی دانشجویی از استانهای همجوار به مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبر داد.

    10:23 *

    انتقال مصدومان به تهران در صورت نیاز

    سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: شرایط مناطق زلزله‌زده تحت کنترل است و در صورت نیاز مصدومان به مناطق دیگر از جمله تهران منتقل می‌شوند.

    10:20 *

    وقوع 118 پس لرزه / کشورهای حاشیه خلیج فارس زلزله را احساس کردند

    رییس مرکز لرزه‌نگاری از وقوع 118 پس لرزه پس از زلزله اصلی شب گذشته در کرمانشاه خبر داد و گفت: بعد از وقوع چنین زلزله‌ای احتمال پس لرزه تا ماه‌ها وجود دارد.

    رییس مرکز لرزه‌نگاری در مورد تعداد پس لرزه‌های شب گذشته اظهار کرد: 118 پس لرزه ثبت شده که 51 پس لرزه زیر 3 ریشتر، 49 تا بین 3 تا 4 ریشتر و 17 پس لرزه بین 4 تا 5 ریشتر بوده است.

    10:10 *

    اسامی کشته‌شدگان زلزله غرب کشور اعلام شد

    سازمان پزشکی قانونی اسامی 14 تن از کشته شدگان زلزله استان کرمانشاه را اعلام کرد.

    به گزارش ایسنا، سازمان پزشکی قانونی فهرست اسامی جانباختگان زلزله استان کرمانشاه را تا  ساعت  10:18  اعلام کرد.

    اسامی مذکور با کلیک به‌روی تیتر خبر قابل مشاهده است.

    10:09 *

    آمادگی مدیریت شهری برای امدادرسانی به هموطنان زلزله‌زده

    رییس شورای شهر تهران از آمادگی مدیریت شهری برای امدادرسانی به هموطنان زلزله زده خبر داد.

    محسن هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با نقش شهرداری تهران در کمک رسانی به زلزله زدگان غرب کشور گفت: تلاش داریم که نقش بخش امداد رسانی و مدیریت بحران شهرداری تهران با توجه به توانمندی وامکانات آن در حوادث غیرمترقبه افزایش یابد تا بتوانیم به هموطنانمان یاری برسانیم.

    09:50 *

    دستور ویژه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برای خدمت‌رسانی سریع به آسیب‌دیدگان زلزله

    نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، با صدور دستوری به مدیران بیمه‌ای و درمانی استان‌های غربی کشور بر لزوم تسریع خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان از زلزله تأکید کرد.

    وی همچنین برقراری مستمری بازماندگان بیمه‌شدگان متوفی و همچنین برقراری کمک هزینه ایام بیماری برای حادثه‌دیدگان را از وظایف مهم واحدهای بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی برشمرده و دستور تسریع در انجام این تعهد سازمان تأمین اجتماعی در قبال ذینفعان را صادر کرده است.

    09:48 *

    آمادگی سازمان ملل برای کمک به ایران پس از وقوع زلزله در غرب کشور

    گری لوئیس هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در ایران نیز در واکنش به زلزله شب گذشته در غرب ایران یک پیام تسلیت در صفحه توئیتر خود منتشر و با مردم ایران ابراز همدردی کرد. وی در این پیام نوشت: «تسلیت به دولت و مردم  ایران برای زلزله مرگبار در مرزهای غربی این کشور. وضعیت  در نیمه شب گذشته خیلی مشخص نبود اما با طلوع خورشید بیشتر درباره کشته شدگان و افراد زخمی اطلاعات به دست می‌آید. در صورت نیاز سازمان ملل آماده همکاری است».

    09:36 *

    آماده باش یگان‌های غرب ارتش جهت کمک رسانی به مناطق زلزله‌زده

    امیر سرتیپ نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حضور یگانهای مختلف ارتش در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و ایلام اظهار کرد: از لحظه وقوع حادثه با توجه به استقرار یگان های نیروی زمینی ارتش در مناطق زلزله‌زده بلافاصله سه تیپ از این نیرو جهت امدادرسانی به حادثه دیدگان وارد محل حادثه شدند. به دلیل نیاز به برقراری بیمارستان صحرایی در منطقه، آسایشگاه ابوذر سرپل ذهاب تخلیه و تبدیل به بیمارستان صحرایی شد و در همان ساعات ابتدایی نیز 270  مصدوم توسط تیم‌های پزشکی مستقر در بیمارستان صحرایی مورد مداوا قرار گرفتند.

    به گفته وی، کلیه آمبولانس‌های بهداری های ارتش در مناطق غربی در مناطق زلزله‌زده حضور دارند. در حال حاضر فرماندهی نیروی زمینی در حال عزیمت به مناطق حادثه دیده هستند.

    09:33 *

    آخرین آمار مصدومان زلزله غرب کشور/آماده باش بیمارستان‌های تهران برای پذیرش مصدومان

    بنابر آخرین خبر اعلامی وزارت بهداشت از آمار مصدومین زلزله شب گذشته در غرب کشور، تعداد مصدومان تاکنون به ١٦٨٦ نفر رسیده است. همچنین 136 دستگاه آمبولانس، 20 واحد اتوبوس آمبولانس و سه فروند هواپیما برای امدادرسانی به مناطق زلزله زده اعزم شده‌ است.  200  تخت بیمارستانی نیز برای اعزام مصدومین به استان‌های همجوار آماده شده‌اند. همچنین چهار باب بیمارستان صحرایی در این مناطق مستقر شده است. همچنین تاکنون  100 پرستار، هشت جراح عمومی، هشت متخصص طب اورژانس و شش ارتوپد برای ارائه خدمات به مردم مناطق آسیب دیده اعزام شده اند. در تهران نیز 600 تخت بیمارستانی آماده ارائه خدمات درمانی به زلزله زدگان هستند.

    09:33*

    فراخوان برای کمک به آسیب دیدگان مناطق زلزله زده

    سخنگوی سازمان انتقال خون در  فراخوانی از تمامی دارندگان گروه خونی -  O (او منفی) دعوت کرد تا برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

    09:32 *

    استقرار 140 آمبولانس و سه اتوبوس آمبولانس در مناطق زلزله زده

    سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از مرگ قطعی دست‌کم 200 تن در زمین لرزه غرب کشور خبر داد و گفت:140 دستگاه آمبولانس و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در منطقه مستقر هستند .

    09:09*

    ترافیک سنگین در محورهای ورودی مناطق زلزله‌زده

    سرهنگ رحمانی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از ترافیک سنگین در محورهای قصرشیرین و سرپل ذهاب خبر داد و با بیان اینکه با توجه به زلزله‌ای که شب گذشته در این استان به وقوع پیوست و قصرشیرین و سرپل ذهاب را درگیر کرد، شاهد بسته شدن برخی از محورها بوده‌ایم، گفت: برخی محورهای مواصلاتی و اصلی پس از وقوع زلزله همچون محور سرپل ذهاب – پاوه، دالاهو – پل ذهاب مسدود شد که خوشبختانه با کمک نیروهای امدادی بلافاصله بازگشایی شد.

    08:55 *

    اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده برای تعیین میزان خسارت

    معاون مدیریت بحران کشور نیز نجات جان مجروحان و بیرون آوردن زیرآوار ماندگان را اولویت اصلی نیروهای امدادی در زلزله کرمانشاه دانست و در عین حال از اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده برای تعیین میزان خسارت خبر داد.

    علی ربیعی نیز با عرض تسلیت به بازماندگان زلزله، اعلام کرد: تمام دستگاههای ذیربط وزارت در  استان کرمانشاه و استان های همجوار، با تمام امکانات در خدمات رسانی و امداد رسانی به بازماندگان بسیج شدند.

    پیام تسلیت مقام معظم رهبری

    در پی وقوع حادثه تلخ و مصیبت‌بار زمین‌لرزه در غرب کشور که به جان‌باختن و زخمی شدن جمعی از هم‌میهنان عزیز انجامید، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی ضمن تسلیت به ملّت ایران، تأکید کردند: همه دستگاههای لشکری و کشوری با همه همت و امکانات به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند.

    علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز در آغاز جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی با تسلیت به خانواده جانباختگان زلزله شب گذشته استان‌های ایلام و کرمانشاه، کمیسیون‌های عمران و شوراها و امور داخلی مجلس را مامور اعزام گروهی به مناطق زلزله‌زده برای امدادرسانی هر چه سریعتر و برآورد خسارت‌ها کرد.

    در پی زلزله شب گذشته در مناطق غربی کشور و بویژه استان کرمانشاه، رئیس جمهور طی دستوری به معاون اول خود به وی ماموریت داد تمام امکانات کشور را برای نجات هموطنان گرفتار زیر آوارها و همچنین رسیدگی کامل به مصدومین حادثه بسیج کند.

    پیام تسلیت وزیر بهداشت به هموطنان در پی حادثه زلزله در غرب کشور

    وزیر بهداشت در پیامی حادثه زلزله شب گذشته در مناطق غربی کشور را به هموطنان تسلیت گفت.

    شهرداری تهران، آماده کمک به مناطق زلزله‌زده غرب کشور⁣محمدعلی نجفی، شهردار تهران که در سازمان مدیریت بحران تهران حاضر شده بود، طی تماس‌های جداگانه‌ای با استاندار کرمانشاه، شهردار کرمانشاه، شهردار سرپل ذهاب و شهردار قصر شیرین در جریان خسارت های ناشی از  زلزله شب گذشته قرار گرفت و آمادگی شهرداری تهران را برای هرگونه همکاری و کمک به مناطق آسیب دیده اعلام کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو