مدیران خودروعصر اعتبار

خدمات نظام‌مهندسی باید مهندسی عرضه شود

عصر ساختمان- شهردار مشهد و رئیس سازمان نظام‌مهندسی‌ساختمان خراسان‌رضوی، با هم دیدار و گفتگو کردند که در این دیدار بر ارایه خدمات نظام مهندسی به صورت مهندسی در تمامی ساخت و سازهای ساختمانی تاکید شد.

خدمات نظام‌مهندسی باید مهندسی عرضه شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رئیس سازمان نظام‌مهندسی خراسان‌رضوی با شهردار مشهد دیدار و گفتگو کرد که این دیدار در دفتر شهردار مشهد انجام شد.

    مهندس قاسم تقی‌زاده‌خامسی خطاب به مهندس کامران دیسفانی گفت: ٣۰ سال است که شما را می‌شناسم، شما برای اعتلای نام این استان خدمات شایسته‌ای را در عمران و آبادانی این شهر انجام داده‌اید و من تمام قد و بطور کامل از شما حمایت و پشتیبانی می‌کنم.

    تقی‌زاده‌خامسی افزود: برخی شهروندان مشهد از خدمات نظام‌مهندسی رضایت ندارند، باید به‌گونه‌ای عمل شود که عملکرد این نهاد تخصصی توسط عده‌ای محدود زیر سئوال نرود.

    وی ادامه داد: مردم از سیستم ارجاع کار به تنگ آمده‌اند، چرا مالک نتواند مهندس و ناظر خود را انتخاب کند، باید این سیستم تجدید نظر شود و رضایتمندی مردم جلب شود.

    شهردار مشهد برخی از قوانین مقررات ملی و کنترل ساختمان را قدیمی و دست‌و‌پا گیر دانست و افزود: این قانون باید با همفکری صاحب‌نظران و خبرگان جامعه‌مهندسی اصلاح و طرح آن به مجلس‌شورای‌اسلامی و دولت ارائه شود.

    تقی‌زاده خامسی در خصوص خدمت رسانی به مجاوران و زائران شهر مشهد هم گفت: کلانشهر مشهد جامعه‌ای پویا و فعال، و در حال گذر از جامعه سنتی به مدرن است، در این مسیر مشکلات و معضلاتی وجود دارد که ما باید خدمت‌رسانی و توسعه پایدار شهر را همگام با پیشرفت علم و تکنولوژی نوین پیش ببریم.

    وی تصریح کرد: خواهانیم که با کمک جامعه مهندسی، متخصصین و فرهیختگان خدمات‌شهری را در شان، مقام و منزلت حضرت رضا علیه‌السلام پیش ببریم و خدمات‌مان را بیشتر از گذشته برای زائرین و  شهروندان مشهدی فراهم آوریم.

    در این دیدار رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان خراسان‌رضوی حسن انتخاب مهندس تقی‌زاده از سوی اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد تبریک گفت و افزود : شما در طول ٢٥ سال خدمت در مشهد و تهران خدمات زیادی در عمران و آبادانی و رفاه مردم انجام داده‌اید، که قابل ستایش است.

    مهندس کامران دیسفانی به نقش سازمان نظام مهندسی در نظارت پروژه های ساختمانی اشاره کرد و گفت: باید در این سازمان سرلوحه کارمان خدمت به مردم و جامعه مهندسی باشد، در طول ١٢سال در سنوات گذشته که  عضو هئیت‌مدیره و یا رئیس سازمان‌نظام‌مهندسی‌ساختمان و امروز سرلوحه کارم و نگاهم همواره اجرای صحیح قانون نظام‌مهندسی و خدمت شایسته به مردم و مهندسین بوده است.

    وی اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی باید به یک سازمان ضابطه‌مند و پیشنهاددهنده برای تمامی مسائل مهندسی در کشور تبدیل شود و خود را به طور مستقیم درگیر مسائل خارج از وظایف به ویژه امور اجرایی دست و پاگیر نکند.

    مهندس کامران در پایان دیدارش گفت: من شخصاً فساد و کم کاری و بی‌آبرویی در نظام مهندسی را تحمل نمی‌کنم و خدمتم خفظ حریم و حرمت جامعه‌مهندسی و خدمت به مردم است و شأن و منزلت جامعه مهندسی ساختمان را در خدمت‌رسانی درست و رضایت‌مندی مردم می‌دانم و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهم نمود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار