مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد:

امضاء‌تفاهم نامه مسکن اجتماعی با خیرین مسکن ساز

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: بیش از ۲۱ هزار واحد مسکن مهر در استان یزد تحویل متقاضیان شده و هم اکنون هیچ واحد خالی مسکن مهر در استان یزد وجود ندارد.

امضاء‌تفاهم نامه مسکن اجتماعی با خیرین مسکن ساز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا نقصان محمدی با بیان اینکه استان یزد دومین استانی بوده که جشن پایان احداث مسکن مهر را در کشور برگزار کرده، اظهار داشت: بیش از 50 درصد از مسکن مهر در دولت یازدهم و  همچنین در دو سال اخیر نیز بیش از 6 هزار واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شده است.

    نقصان محمدی با اشاره به اینکه تمام مراکز استان یزد دارای سایت مسکن مهر بوده اضافه کرد: مسکن مهر در استان یزد به لحاظ موقعیت‌ قرارگیری و جانمایی، کیفیت ساخت و زیرساخت‌ها منحصر به فرد بوده به طوری که هم اکنون تمام واحدهای مسکن مهر تحویلی دارای سکنه است.

    وی ادامه داد: این سایت‌ها تمام زیر ساخت‌های لازم شامل آب‌، برق، گاز و دسترسی را داشته و این امکانات و کیفیت ساخت مسکن موجب حضور ساکنین و اقامت در واحد‌های احداثی مسکن مهر شده است.

    نقصان محمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر از مسکن مهر عبور و فعالیت خود را در بخش مسکن اجتماعی آغاز کرده‌ایم افزود: در بحث مسکن اجتماعی نخستین تفاهم‌نامه در استان یزد را با خیرین مسکن ساز منعقد و جانمایی برای ساخت مسکن انجام شده است و با توجه به دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی در این مسیر گام خواهیم برداشت.

    وی با بیان اینکه هدف ما افزایش تقاضا برای بهسازی و نوسازی یا ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده شهر است تصریح کرد: ما به دنبال افزایش کیفیت ساخت مسکن و زندگی در این محدوده ها هستیم و می خواهیم کیفیت زندگی در استان را ارتقاء بدهیم.

    انجام دو پروژه ریلی در استان یزد

    نقصان محمدی در خصوص برنامه‌های ریلی در استان یزد گفت: دو پروژه عمده در حال انجام است که "بافق"-" زرین‌شهر" اصفهان کار دو بانده سازی آن در حال انجام است و بیش از 70 درصد آن به اتمام رسیده و از سمت اصفهان نیز پروژه در حال پیشرفت است و امیدواریم تا سال آینده این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

    وی اضافه کرد: دومین پروژه ریلی نیز به پروژه " یزد" به " اقلید" اختصاص دارد به اتمام رسیده است و به ‌زودی به طول 40 کیلومتر افتتاح خواهد شد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد همچنین به احداث قطار حومه ای و منطقه ای در استان یزد اشاره کرد و گفت: مطالعات برای احداث این خط راه آهن از "عقدا" تا "مهریز" آغاز شده و با بهره‌برداری از این پروژه بیش از 80 درصد از جمعیت استان می توانند از خدمات این پروژه بهره‌مند شده و به زودی به عنوان یک پروژه ویژه در یزد در دستور کار قرار می گیرد.

    تشریح پروژه‌های جاده‌ای استان

    محمدرضا نقصان محمدی در سخنانی دیگر به پروژه‌های انجام شده در جاده‌های این استان اشاره کرد و بیان داشت: بزرگترین پروژه که آنرا هدف قرار داده‌ایم "نطنز"- "یزد"- "انار" به طول 483 کیلومتر است که سه قطعه از 4 قطعه این پروژه در استان یزد قرار دارد و پیمانکار ان مشخص و  قرارداد احداث منعقد شده و منتظر ابلاغ از سوی وزارتخانه هستیم.

    وی همچنین افزود:  پروژه‌های " انار"- " مهریز" و " اردکان" - " مهریز" در حال ساخت است و پروژه ملی " نایین"- " اردکان" به طول 380 کیلومتر در استان یزد مطالعات آن به اتمام رسید و قرارداد احداث آن بسته شده و بزودی عملیات آن آغاز و طی مدت 24 ماه احداث خواهد شد و با توافقات انجام شده سرمایه‌گذار حق بهره‌برداری را به مدت 16 سال دارد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با بیان اینکه بزرگترین راه کویری کشور به طول 63 کیلومتر از "مروست" به " ابرکوه" سال گذشته به بهره برداری رسیده است گفت: این پروژه با سرمایه‌گذاری بیش از 12 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و در ادامه جاده 43 کیلومتری یزد- بافق هم اکنون 23 کیلومتر از آن نیز تکمیل شده است و تا پایان امسال به بهره‌بردای خواهد رسید.

    نقصان محمدی به دیگر پروژه جاده‌ای این استان اشاره کرد و گفت: 100 کیلومتر از پروژه یزد- طبس در استان یزد واقع شده است که تاکنون مراحل احداث 24 کیلومتر آن تکمیل شده و در دست بهره‌برداری است.

    وی همچنین در بحث جاده‌ای گفت: کریدور شرقی - غربی استان شامل "نودوشن" به "ورزنه" عملیات احداث پل‌های این مسیر در انتظار تامین اعتبار است و در ادامه پروژه مسیر "دنبند" به " نایبند" در حال تکمیل است که امیدواریم به زودی تکمیل و بازگشایی شود.

    محمدی به توزیع قیر مشارکتی در استان اشاره کرد و گفت: در سال 95 بیش از 9 هزار 800 تن قیر در اختیار خیرین برای آسفالت معابر قرار گرفت که امسال نیز توزیع قیر ادامه دارد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد در بخشی دیگری از سخنان خود به تصویب طرح تفصیلی شهرها در استان یزد پرداخت و بیان داشت: در حوزه شهرسازی طرح‌های توسعه شهری را مد نظر قرارداده‌ایم  و بعداز 8 سال طرح تفصیلی شهر یزد تصویب و ابلاغ شد.

    وی با اشاره به اینکه طرح تفصیلی شهر اردکان نیز ابلاغ شده است افزود: به زودی طرح تفصیلی میبد نیز تصویب و ابلاغ خواهد شد.

    نقصان محمدی با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه شفاف سازی اطلاعات در استان انجام شده است اظهار داشت: تمامی مصوبات کمیسیون ماده 5 در سایت اداره کل استان به روز شده و در دسترس عموم مردم قرار دارد.

    وی به راه‌اندازی واحد منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه و شهرسازی در استان یزد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهر یزد به ثبت تاریخی رسیده، پیگیر راه‌اندازی دبیرخانه این مرکز در استان یزد هستیم تا این مرکز بتواند در حوزه ساخت و ساز با گل که یکی از مصوبات شورای عالی شهرسازی است در این زمینه فعال شود و امکان ساخت بنا با مصالح خشتی را در استان یزد ترویج و گسترش دهد.

    نقصان محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به استقرار یگان حفاظت این اداره کل اشاره کرد و گفت: از زمان استقرار یگان حفاظت توانستیم حفاظت بهتری از اراضی دولتی داشته باشیم و از زمین خواری جلوگیری کنیم و با شفاف سازی و اطلاع رسانی از پدیده زمین خواری در استان یزد جلوگیری کرده‌ایم.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به اینکه ستاد بازآفرینی شهری در استان یزد تشکیل شده است گفت: با برگزاری جلسات مختلف تاکنون 13 مصوبه در این ستاد تصویب شده است و مصوبات شورای عالی معماری را به عنوان وظیفه پیگیری می کنیم و امیدواریم با حمایت‌های لازم وزارت راه وشهرسازی با نگاه جدید بازنگری طرح جامعه شهر یزد را داشته باشیم.

    وی در خصوص بافت‌های فرسوده شناسایی شده در شهر یزد و میبد گفت: 30 درصد از شهرهای استان دارای بافت هدف، شامل بافت فرسوده، حاشیه‌ای و تاریخی است و در مرکز استان در سه محله "حسن آباد"، "اسکان" و "محمودی" طرح‌هایی مطالعه و اجرا شده است و با توجه به ثبت جهانی یزد برای بافت فرسوده این شهر برنامه‌های ویژه‌ای به همراه دیگر اعضای مسئول در ستاد بازآفرینی شهری یزذ در نظر گرفته شده تا بتوانیم نسبت به ارتقاء کیفیت زندگی مردم در این محدوده‌ها اقدام کنیم.

    نقصان محمدی با اشاره به اینکه در شهر یزد یک هزار هکتار بافت تاریخی شناسایی شده است گفت: از این مقدار در حدود 100 هکتار بافت تاریخی به ثبت رسیده است. و اتفاقی جدید که چندی است آغاز شده است رجوع مردم به شهرهای تاریخی است که برخی از این بناها به رستوران، هتل و ... تبدیل شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو