مدیران خودروعصر اعتبار

محله‌های محبوب در تهران + قیمت

عصر ساختمان- بیشترین خرید و فروش و اجاره مسکن در نیمه شمالی شهر تهران انجام می شود.

محله‌های محبوب در تهران + قیمت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، بر اساس آمار قراردادهای خرید و فروش و نیز مراجعه به دفاتر مشاور املاک شهر تهران، به ترتیب محله های تهرانپارس، پونک، شهرک راه آهن، فرمانیه، مرزداران، جنت آباد، سعادت آباد، زعفرانیه و بلوار فردوس، محبوب ترین محله هایی هستند که شهروندان تهرانی برای سکونت انتخاب می کنند.

    در خصوص بازار اجاره مسکن نیز به ترتیب محله های پونک، سعادت آباد، تهرانپارس، گلستان، زعفرانیه، مرزداران، اکباتان، فرمانیه و گیشا بالاترین تقاضا و قراردادها را دارند.

    منطقه 5 در هر ماه معمولا بیشترین تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن شهر تهران را به خود اختصاص می دهد. در مهرماه سال جاری نیز 16.9 درصد از کل معاملات مربوط به منطقه 5 شد. پس از آن منطقه 4 با 10.9 درصد، منطقه 2 با 9.8، منطقه 8 با 6.5، منطقه 14 با 6.1 و منطقه یک با 5.2 درصد از کل معاملات در رتبه های بعدی قرار داشتند.

    از سوی دیگر با وجودی که گفته می شود به دلیل عرضه بدون تقاضا، بالغ بر 490 هزار واحد مسکونی خالی در تهران وجود دارد که عمده آن در مناطق شمال شهر است و سهم این واحدها از بازار مسکن شهر تهران چندان بالا نیست، خرید و فروش واحدهای لوکس و نیمه لوکس هنوز مشتریان خاص خود را دارد. در مهرماه سال جاری واحدهای بیش از 10 میلیون تومان در هر متر مربع 5.4 درصد از کل معاملات شهر تهران به خود اختصاص دادند؛ با این حال واحدهای 9.5 تا 10 میلیون تنها یک درصد، واحدهای 9 تا 9.5 میلیون 1.3 درصد و واحدهای 8.5 تا 9 میلیون 1.5 درصد از معاملات را در بر گرفتند.

    به طور کلی واحدهای بیش از 9 میلیون تومان 10 درصد، واحدهای بالای 8 میلیون تومان 15 درصد و واحدهای 7 میلیون تومان در هر متر مربع 20 درصد معاملات مهرماه را به خود اختصاص دادند. از سوی دیگر بیشترین فراوانی خرید و فروش مربوط به واحدهای دارای قیمت بین 3 تا 4 میلیون تومان با سهم 30 درصدی از کل معاملات بوده است. این نمایه نشان می‌دهد که تمرکز بازار روی قیمت و متراژهای متوسط است.

    یک کارشناس بازار مسکن گفت: با توجه به این‌که بیشترین معاملات مربوط به واحدهای کمتر از 500 میلیون تومان، کمتر از 90 متر مربع و بین 3 تا 4 میلیون تومان در هر متر مربع است برخلاف دوره‌های قبل، رونق بخش مسکن از طرف قشر متوسط انجام می‌شود که در سال‌های گذشته برای آنها برنامه‌ریزی نشده است.

    مهدی روانشادنیا با بیان این‌که هم‌چنین میانگین 4.8 میلیون تومان قیمت مسکن شهر تهران نباید آدرس اشتباه به ما بدهد گفت: اگر چه قیمت میانگین شهر تهران حدود 4.8 میلیون تومان در مهرماه اعلام شده، ولی نکته این است که تمرکز خواسته‌های مردم برای واحدهای کمتر از 90 متر مربع، قیمت کمتر از میانگین شهر تهران و قیمت زیر 500 میلیون تومان است که آدرس تقاضا در بازار مسکن را نشان می‌دهد.

    به گفته روانشادنیا، هم‌اکنون حدود 70 درصد تقاضای مسکن برای واحدهای کمتر از 100 متر است در حالی که 70 درصد عرضه در واحدهای بالای 100 متر انجام می‌شود. این باعث شده از یک طرف با واحدهای خالی و از طرف دیگر با تقاضایی مواجه باشیم که به راحتی قابل پاسخ نیست. به طور مثال در بازار مسکن امروز شهر تهران پیدا کردن واحدهای کمتر از 500 میلیون متناسب با سلیقه و توان خرید طیف متوسط به دلیل تقاضای 70 درصدی در بین این گروه کار دشواری است

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی