مدیران خودروعصر اعتبار

خسارت حوادث طبیعی به ۱۱۳هزار منزل در ۳سال گذشته

عصر ساختمان- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: وقوع حوادث طبیعی طی سه سال گذشته به ۱۱۳ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای کشور خسارت وارد کرده است.

خسارت حوادث طبیعی به ۱۱۳هزار منزل در ۳سال گذشته
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، عزیزالله مهدیان اظهار کرد: بیش از 54 هزار واحد مسکونی آسیب دیده نیاز به بازسازی و بیش از 58 هزار واحد هم نیازمند تعمیر است.

    وی گفت: برای کمک به بازسازی واحدهای خسارت دیده، 19 هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی منظور شده است که این تسهیلات در شهرها با نرخ 5 درصد و در روستاها با نرخ 4درصد پرداخت می شود.

    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: چهار هزار و 690 میلیارد ریال اعتبار برای کمک بلاعوض به این آسیب دیدگان اختصاص یافته است.

    مهدیان اظهار کرد: تاکنون 13 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات بازسازی و یکهزار و 280 میلیارد ریال اعتبار کمک بلاعوض تخصیص پیدا کرده است.

    وی افزود: با استفاده از این اعتبارات، بازسازی 13 هزار و 300 واحد آغاز شده و تاکنون ساخت و بازسازی 6 هزار و 700 واحد هم پایان یافته است.

    وی هم چنین خاطرنشان کرد: در این مدت تعمیر و مرمت حدود 37 هزار واحد خسارت دیده آغاز شده و کارهای مرمتی 30 هزار واحد به پایان رسیده است.

    *بازسازی در شهرها کندتر است

    مهدیان درباره کند بودن روند بازسازی واحدهای آسیب دیده گفت: یکی از مشکلات که سبب شده تا شمار زیادی از واحدهای آسیب دیده وارد مرحله اجرایی بازسازی نشود، عدم استقبال روستاییان است به طوری که روستاییان پای کار نمی آیند و با گذشت چند مدت از حادثه، در عمل پیگیری مناسبی برای بازسازی خانه آسیب دیده ندارند.

    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه روند بازسازی ها در شهرها کندتر است گفت: هزینه های بازسازی در شهرها بالاتر و مشکلات نیز بیشتر است.

    وی تصریح کرد: در مناطق شهری که قیمت و ارزش افزوده زمین در ساخت و سازها بیشتر است، وقتی خانه قدیمی خراب می شود، معمولا مالکان تمایل به ساخت و سازهای چند طبقه دارند و این در حالی است که جبران خسارت ها تنها بابت ساخت و ساز در زیر بنای معادل زیربنای منزل تخریبی اعمال می شود و درصورت ساخت بنایی بیشتر از بنای مزبور و یا ساخت طبقات بیشتر باید با منابع مالی کمک انجام شود.

    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: از این رو بازسازی مناطق خسارت دیده در مناطق شهری کندتر پیش می رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی