مدیران خودروعصر اعتبار

شهرساز نمونه کشور مطرح کرد:

انجام آسیب‌شناسی تهیه طرح‌های توسعه شهری ۳ دهه گذشته

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام تلاش برای تقویت ارتباط با جامعه‌دانشگاهی و حرفه‌ای از انجام آسیب‌شناسی تهیه طرح‌های توسعه‌شهری برای ۳ دهه گذشته خبر داد و گفت: تدوین سند توسعه ملی سیاست‌های شهری در دستور کار است.

انجام آسیب‌شناسی تهیه طرح‌های توسعه شهری ۳ دهه گذشته
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی در چهاردهمین بزرگداشت روز جهانی شهرسازی ضمن تقدیر و تشکر از استادان خود در حوزه شهرسازی که در چهاردهمین بزرگداشت روز جهانی شهرسازی حضور یافتند به بیان عملکرد چهارساله دولت یازدهم پرداخت و بخشی از برنامه‌های خود را در حوزه معماری و شهرسازی تشریح کرد.

    ایزدی گفت: در چهارساله دولت یازدهم تلاش شد تا سیاستی پیگیری و دنبال شود که به ارتقای کیفیت زندگی در شهرها بینجامد که خوشبختانه تا حد قابل توجهی در این زمینه سیاستگذاری و تلاش شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در دولت یازدهم شاهد بودیم که بعد از سال‌ها، ارتقابخشیدن به کیفیت به جای کمیت در اولویت برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌ها، قرار گرفت.

    ایزدی ادامه داد: در طول چهار سال گذشته، سند ملی بازآفرینی تصویب و ستاد ملی و استانی آن تشکیل شد و همچنین برنامه‌های ملی نیز برای آن تدوین شدند و به تبع آن نیز برنامه‌های مختلفی به اجرا درآمد.

    وی با تاکید بر اینکه یکپارچه‌سازی از اولویت‌های اقداماتیاست که در دولت دوازدهم پیگیری خواهد شد، خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم آنچه رخ داد در جهت ارتقای کیفیت زندگی در شهرها بود و در عین‌حال در دولت یازدهم شاهد بودیم که دولت، شهرداری و بخش خصوصی با هم هم‌دل شدند تا برنامه‌ها و سیاست‌های ارتقا‌بخشیدن به کیفیت زندگی در شهرها را پیش ببرند.

    ایزدی ادامه داد: متاسفانه در طول دهه‌ها و سال‌ها شاهد بودیم که همه بخش‌های‌جامعه، سازمان‌ها و نهادها به صورت بخشی کار خود را پیش می‌برند که یکی از عمده مشکلات نیز همین بخشی عمل‌کردن و نادیده گرفتن کارها در سطح یکپارچه بود و شاید همین موضوع نیز مشکلات عمده‌ای را در برخی از موضوعات رقم زد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به نظر می‌رسید در سال‌های گذشته هر نهادی و سازمانی، شهر را به سمتی که در حیطه وظایف خود است، می‌کشد بدون آنکه توجهی به کلیت شهر و موضوعاتی که باید در مورد آن رخ دهد، داشته باشد.

    ایزدی تصریح کرد: اگر تمامی گروه‌هایی که در تلاش هستند تا شهر را توسعه دهند هم‌راستا می‌شدند به رغم منابع اندک مالی دولت، اقدامات بزرگی رقم می‌خورد که امیدواریم در این دوره، از بخشی عمل‌کردن بپرهیزیم و به یکپارچه دیدن روی آوریم تا بتوانیم مسائل را با کمک یکدیگر حل و مشکلات را کاهش دهیم.

    وی در بیان اقداماتی که در دولت دوازدهم در دستور کار دارد به ارایه توضیح پرداخت و گفت: در دوره جدید، نیازمند تدوین سند ملی برای سیاست‌های توسعه‌شهری هستیم که امیدواریم در این  دوره به ثمر برسد. ایران به عنوان یکی از کشورهای مهم، ‌حق دارد تا سند ملی سیاست‌های توسعه‌شهری را مطالبه کند.

    ایزدی ادامه داد: تجدیدنظر و بازنگری محتوای طرح های توسعه شهری از دیگر اقداماتی است که انجام خواهد شد. همچنین، آسیب‌شناسی سه نسل تهیه طرح‌های توسعه شهری از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است.

    معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی تقویت ارتباط با جامعه حرفه‌ای و دانشگاهی را از دیگر برنامه‌های در دستور کار عنوان کرد و گفت: معتقدم تفکیک، مشکلات را حل نخواهد کرد و تلاش می‌کنیم تا در دوره جدید از طریق گفتمان‌سازی بسیاری از مسائل را با کمک حرفه‌مندان، دانشگاهیان و جامعه حرفه‌ای حل کنیم.

    ایزدی ایجاد شبکه ارتباط با شهرداری و شورای‌شهر را از دیگر اقدامات دوره جدید برشمرد و افزود: مسئولیت اصلی شهر برعهده شهرداری است لذا تجدیدنظر اساسی در مورد مدیریت‌شهری از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار می‌دهیم. همچنین، بحث ایجاد فضای گفتمان در درون وزارتخانه نیز از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار