مدیران خودروعصر اعتبار

ضوابط طراحی نمای ساختمان‌ها در قزوین تدوین شد

عصر ساختمان:مدیر شهرسازی و معماری اداره‌ی کل راه و شهرسازی قزوین از آغاز مراحل تهیه و تدوین ضوابط طراحی نما برای ساختمان‌های شهر قزوین در جلسه کمیته ارتقای کیفی سیما و منظر شهر خبر داد.

ضوابط طراحی نمای ساختمان‌ها در قزوین تدوین شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، علی اسماعیلی گفت: یکی از اساسی‌ترین اهداف کمیته سیما و منظر شهری بررسی طرح‌های مطالعاتی و تدوین ضوابط طراحی نما بر اساس الگوهای معاری ایرانی - اسلامی برای شهرهای استان است که اداره کل راه و شهرسازی به عنوان دبیر خانه این کمیته اجرایی شدن آن را در دستور کار خود قرار داده است.

    مدیر شهرسازی و معماری اداره‌ی کل راه و شهرسازی قزوین افزود: این ضوابط و مقررات مسئول میزان پیش آمدگی، جنس و رنگ مصالح،، ابعاد بازشوها، نوع پوشش و سایر موارد مربوط به نما می‌شود که برای سه محدوده قدیمی، میانی و جدید شهر قزوین توسط مهندسان مشاور تهیه و پیشنهاد خواهد شد.

    اسماعیلی با بیان این‌که این طرح پیشنهادی مبنی بر چارچوب‌های تعیین شده در کمیته سیما و منظر و هم‌چنین با نگاه به ضوابط طراحی نما برای ساختمان‌های شهر قزوین جهت ایجاد هماهنگی و یکپارچگی نماهای شهری بسیار موثر بوده و می‌تواند بخش زیادی از مناظر نا هماهنگ نماها را از میان بردارد، اظهار کرد: معرفی 10 بنای عمومی شاخص استان جهت ثبت در کتاب معماری معاصر ایران و بررسی ضوابط و مقررات پروژه طراحی شهری پونک از جمله مواردیست که دبیرخانه به انجام رسانده است.

    مدیر شهرسازی و معماری اداره‌ی کل راه و شهرسازی قزوین افزود: از جمله موارد دیگری که دبیرخانه کمیته سیما منظر شهری در دستور کار خود داشته، بررسی و آسیب شناسی پروژه طراحی شهری خیابان‌های امام حسین شهر محمدیه و هم‌چنین تدوین چارچوب کلی ضوابط طراحی نما برای تهیه طرح پیشنهادی توسط مشاور بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار