مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

رتبه ۴ ایران در تربیت مهندس در دنیا

عصر ساختمان- شریعتمداری گفت: ایران چهارمین کشوری است که بیشترین مهندس را تربیت کرده اما به لحاظ نرخ بیکاری در وضع مطلوبی به سر نمی برد.

رتبه ۴ ایران در تربیت مهندس در دنیا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه سیزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی با بیان اینکه توسعه منابع انسانی یکی از مهمترین مسائل مورد توجه در تمام دنیا است، اظهار کرد: سرمایه انسانی در ایران از تمام سرمایه های دیگر مهم تر است . تصمیم گیری برای سرمایه های دیگر در دست کشورها، بنگاه ها و دولت هاست و تحت تاثیر عوامل برون سازمانی قرار دارد.

    وی در ادامه افزود: اما نیروی انسانی کمترین تاثیر را از عوامل ذکر شده می گیرد و سرمایه ای است که هر روز از بنگاه خارج شده در دسترس ایران قرار ندارد.

    شریعتمداری تصریح کرد: رشد منابع انسانی به عوامل طبیعی هر جامعه بستگی دارد، اما سیاست های اتخاذ شده در این مسیر می تواند آهنگ رشد منابع انسانی را افزایش دهد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر کاهش وابستگی به محصول نفت، بیان کرد: اگر بخواهیم وابستگی خود را به فروش تک محصولی کم کنیم، باید در جهت ارتقای منابع انسانی بکوشیم.

    وی تاکید کرد: سهم منابع انسانی در سرمایه آفرینی در کشورهای پیشرفته به 67 درصد رسیده اما متاسفانه شاهدیم در کشور ما تولید متکی به منابع طبیعی بوده و بالغ بر 90 درصد تولید ما منوط به منابعی همچون ذخایر نفتی است.

    شریعتمداری اضافه کرد: اتکای تولید به نفت و ذخایر طبیعی، فاجعه است و باید سعی کنیم وابستگی تولید را هرچه بیشتر به سمت منابع انسانی سوق دهیم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: رشد اقتصادی تاثیر اساسی بر خود اقتصاد و همچنین بر سایر شئونات کشور دارد، اما مثبت بودن رشد اقتصادی وابسته به پایداری آن است و به طور حتم پرورش نیروی انسانی یکی از مهمترین عوامل در مقاوم سازی رشد اقتصادی کشور است.

    شریعتمداری تصریح کرد: ایران چهارمین کشوری است که بیشترین مهندس را تربیت می‌کند، اما به لحاظ نرخ بیکاری در وضع مطلوبی به سر نمی بریم و می توان از این موضوع نتیجه گرفت که تنها تحصیلات برای رفع مشکل بیکاری کافی نیست و توجه ویژه به بحث مهارت آموزی ضرورت دارد.

    وی اضافه کرد: در بازار کار امروز شاهدیم که حتی یک کارگر مهارت یافته و یا مهندسی که توانایی کارآفرینی داشته باشد، بیکار نیست.

    شریعتمداری در پایان ابراز امیدواری کرد که باتوجه به فرامین اقتصاد مقاومتی بتوانیم در جهت اهمیت بخشیدن به بحث نیروی انسانی در نهادهای مختلف کشور گام برداریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار