مدیران خودروعصر اعتبار

نیازمندان فاقد مسکن شناسایی می‌شوند

عصر ساختمان- رئیس کمیته امداد امام(ره) از ساخت و نوسازی ۷۰ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان خبر داد و گفت: کار شناسایی نیازمندان بدون مسکن آغاز شده است.

نیازمندان فاقد مسکن شناسایی می‌شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، پرویز فتاح در مورد مسکن مددجویان و برنامه ای که قرار بود بر اساس آن طی یک بازه زمانی سه ساله مددجویان نیازمند صاحب مسکن شوند، افزود: جامعه هدف امداد نیازمند هستند بطوریکه توانایی خرید خانه و حتی گذران زندگی خود را ندارند. به همین دلیل نمی توان از آنها انتظار داشت که هزینه ای را صرف خرید و یا بازسازی منازل خود کنند بر همین اساس کمیته امداد قرار است طی چند سال برای مددجویان نیازمند شناسایی شده مسکن ایجاد کند.

    وی گفت: طرح شناسایی نیازمندان بدون مسکن آغاز شده و تلاش ما این است که افرادی که مشکلات خانه دارد و توانایی پرداخت وام و یا معرفی ضامن را ندارند به گونه ای برای آنها برنامه ریزی کنیم تا حداقل مسکن ارزان قیمت در اختیارشان قرار گیرد.

    فتاح با اشاره به اینکه احداث خانه در روستاها حداقل 35 میلیون هزینه بر است، گفت: افراد نیازمند نمی توانند  وام بگیرند و حتی اقساط آن را پرداخت کنند چطور ما انتظار داشته باشیم که حتی در روستا برای خودشان خانه ای بنا کنند، بنابراین در زمینه ساخت مسکن ارزان قیمت در مناطقی که توانایی تهیه زمین را داریم در دستور کار قرار گرفته است.

    به گفته وی، سال گذشته 20 هزار واحد مسکونی برای نیازمندان احداث و در اختیارشان قرار گرفت و 40 تا 50 هزار واحد نیز با کمک خیرین و دولت و همچنین بنیاد مسکن بازسازی شده است.

    فتاح تاکید کرد: چنانچه دولت و مجلس کمک کنند و نیکوکاران نیز همواره کمک امداد باشند می توانیم با کمک و یاری یکدیگر مسکن های ارزان قیمت در اختیار نیازمندان قرار دهیم و این کار فوق العاده ای نیست  و طبق قانون اساسی وظیفه نظام است و می توانیم ظرف سه سال برای نیازمندان مسکن ایجاد کنیم و تاکنون نیز به هدف خود نزدیک شده ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی