مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده مردم آمل در مجلس خبر داد

افتتاح قطعه نخست پروژه ۴ خطه کردن محور هراز با حضور وزیر راه و شهرسازی

عصر ساختمان:نماینده مردم آمل در مجلس از افتتاح قطعه نخست پروژه چهار خطه کردن محور هراز با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

افتتاح قطعه نخست پروژه ۴ خطه کردن محور هراز با حضور وزیر راه و شهرسازی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از فارس، عزت‌الله یوسفیان‌ملا شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات مردم خیابان امام خمینی (ره) این شهرستان، اظهار کرد: محور مواصلاتی هراز یکی از پرترددترین محورهای شمال کشور است که نزدیک‌ترین راه از مازندران به تهران محسوب می‌شود.

    وی با اشاره به امروزه محور هراز روزانه شاهد مسافران، گردشگران و توریست از استان‌های مختلف است، بیان کرد: همه سعی‌مان ایجاد سفری ایمن و کم‌خطر برای هموطنان و همشهریان در این جاده است.

    نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اعلام افتتاح قطعه نخست پروژه چهار خطه کردن محور هراز با حضور وزیر راه و شهرسازی، افزود: این قطعه از سنگین‌ترین قطعه‌های محور مواصلاتی هراز محسوب می‌شود که دو مشکل اساسی راه‌سازی در آن وجود داشت.

    یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه در گذشته محور هراز به عنوان راه روستایی لحاظ شده و هیچ ردیف ملی اعتبار و بودجه در کتاب قانون سالانه نداشت، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اصلی فاز نخست چهارخطه کردن محور هراز ایجاد تونلی با آب فراوان بود البته از منطقه دوراهی بلده تا منطقه پنجاب هم به عنوان گلوگاه محسوب شده و در منطقه امامزاده علی (ع) هم رانش زیادی را شاهد بودیم.

    نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تنها در منطقه پل بلده برای چهار خطه کردن میزان 97 میلیارد تومان هزینه شد تا گره ترافیکی از پیش‌رو برداشته شود.

    یوسفیان‌ملا با اعلام اینکه ارزش و اهمیت محور مواصلاتی هراز به‌گونه‌ای است که رئیس جمهور در سفر اخیر به مازندران از مجموع یک‌هزار میلیارد تومان از اعتبار سفر میزان 670 میلیارد تومان آن را به مسیر هراز اختصاص داد، بیان کرد: هم‌اکنون در محور هراز پروژه‌های زیادی همانند سد مخزنی هراز در حال اجرا است که آب شرب پنج شهر اقماری را تامین کرده و علاوه بر اراضی موجود شالیزاری، 14 هزار هکتار از اراضی را علاوه بر آن به زیر کشت می‌برد.

    نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اجرای پروژه بزرگ راه‌آهن برقی آمل ـ لاریجان ـ رودهن در این مسیر مواصلاتی و بازدید مستمر اقشار مختلف مردم از آن، خاطرنشان کرد: در این عملیات مسیر آمل به تهران به 53 دقیقه کاهش می‌یابد و هم‌اکنون چندین هراز متر از این پروژه اماده برای ریل‌گذاری است.

    این مسئول با اشاره به اینکه 89 روستا در بخش لاریجان قرار دارند که استفاده از راه دسترسی ایمن حق آنها است، گفت: ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان آمل از مهم‌ترین اهداف است تا در آینده با ایجاد پروژه‌های ملی مختلف به این مهم دست پیدا کنیم.

    به گزارش خبرگزاری فارس، بهره‌برداری از عملیات اجرایی تعریض و چهارخطه کردن هشت کیلومتر از محور هراز امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام می‌شود.

    در این پروژه احداث دو دستگاه تونل و دو دستگاه پل انجام شده که همزمان با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی به وقوع می‌پیوندد.

    عملیات تعریض و چهار خطه کردن هشت کیلومتر از محور هراز از کیلومتر 43 آغاز شده و تا 51 ادامه دارد و دو دستگاه تونل شماره 2 و 3 در منطقه دوآب و گروازمال به طول دو کیلومتر، دو دستگاه پل به طول 190 متر و 42 متر در منطقه گروازمال و پنجاب به بهره‌برداری می‌رسد.

    احداث چهار کیلومتر دیوارسازی با صرف اعتباری بالغ بر 750 میلیارد ریال هم در این پروژه جای دارد.

    اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی 120 پروژه را با اعتباری بیش از 190 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رساند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار