مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

توزیع وام بافت‌های فرسوده بین ۳۱ استان کشور

عصر ساختمان:معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: کمک ۲۰۰ میلیارد تومانی دولت برای تامین مابه التفاوت سود بانکی نوسازی بافت‌های فرسوده بین ۳۱ استان کشور بر اساس تقاضای استان‌ها توزیع شده است.

توزیع وام بافت‌های فرسوده بین ۳۱ استان کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمدسعید ایزدی، اظهار کرد: استان‌های تهران با 6 هزار، آذربایجان شرقی 4500، اصفهان 2 هزار، گیلان 3 هزار، مازندران 4 هزار، همدان 3 هزار، فارس 2100، خوزستان 1800، خراسان رضوی 1900، کرمان 1300، اردبیل 1500، آذربایجان غربی 1400، گلستان 1700، سیستان و بلوچستان، سمنان و قزوین هرکدام با 1100 سهمیه از جمله استان‌هایی هستند که بیشترین تقاضا برای دریافت وام بافت‌های فرسوده را داشته‌اند.

    وی افزود: مبلغ تسهیلات برای کلان‌شهرها 50 میلیون تومان، شهرهای بالای 200 هزار نفر 40 میلیون و سایر شهرها 30 میلیون تومان است که 50 هزار تسهیلات اعلام شده فعلی بین این شهرها توزیع شده است.

    مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری تصریح کرد: اعلام کمک 200 میلیارد تومانی دولت به بافت‌های نارآمد که آقای نوبخت اعلام کردند در راستای تعهد اعطای 300 هزار وام بافت‌های فرسوده است که دولت مابه‌التفاوت سود بانکی را تامین می‌کند.

    به گفته‌ی ایزدی، 200 میلیارد تومان فعلی با سود 14 درصد برای سال‌های اول و دوم به 50 هزار واحد مسکونی اختصاص می‌یابد. پیش از این نیز به 57 هزار واحد تسهیلات اختصاص یافته بود که با رقم فعلی این تعداد به 107 هزار واحد می‌رسد.

    وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران قرار بود 300 هزار وام نوسازی به بافت‌های فرسوده اختصاص یابد. این وام با بهره 24 درصد برای دو ساله اول و 21 درصد برای فروش اقساطی 10 ساله بود. دولت تقبل کرده که 10 درصد از مبلغ سود را پرداخت کند. لذا متقاضیان برای دو سال اول 14 درصد و برای 10 سال بعدی 11 درصد سود پرداخت خواهند کرد.

    ایزدی اظهار امیدواری کرد: برای سال‌های بعدی وام بافت‌های فرسوده به سقف 300 هزار تسهیلات هدف گذاری شده برسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو