مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه املاک:

بازار مسکن سال ۹۷ رونق می‌گیرد

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تأکید بر اینکه بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار، دولت و وزارت راه و شهرسازی باید منابع لازم را در حوزه مسکن تأمین کنند تا عرضه و تقاضا در این بخش به توازن برسد،‌گفت: وزارت راه به تنهایی نمی‌تواند در ایجاد توازن میان عرضه و تقاضای مسکن موفق باشد.

بازار مسکن سال ۹۷ رونق می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، حسام عقبایی با تأکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی به تنهایی نمی‌تواند میان عرضه و تقاضای مسکن توازن ایجاد کند، گفت: شهرداری‌ها و بانک‌ها از یکسو و بانک مرکزی و دولت از سوی دیگر باید با ایجاد منابع توازن میان عرضه و تقاضای مسکن را فراهم کنند.

    وی افزود: مطمئناً‌ وزارت راه و شهرسازی به مشکلات بخش مسکن واقف است، اما فعالان بخش مسکن از این روند رضایت کامل ندارند، بنابر این چون مردم مطالبه‌گر مسکن هستند دولت،‌بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار و وزارت اقتصاد باید منابع لازم برای کمک به بخش مسکن ایجاد کنند و نگاه ویژه‌ای به بخش مسکن داشته باشند.

    عقبایی ادامه داد: بر اساس اصل قانون اساسی وظیفه دولت تأمین مسکن برای مردم است، لذا یک وزارتخانه نمی‌تواند به تنهایی در تأمین مسکن موفق باشد پس باید شهرداری‌ها و بانک‌ها نیز به کمک این وزارتخانه بیایند تا توازن میان عرضه و تقاضا ایجاد شود.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این سوال که آیا در مهرماه شاهد رشد معاملات مسکن بوده‌ایم،‌گفت: در مهرماه سال جاری شاهد رشد معاملات مسکن نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم،پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم امسال بازار مسکن از رکود وارد دوره پیش‌رونق شود، هر چند این پیش‌رونق به مفهوم رونق نیست.

    وی ادامه داد: حجم معاملات در بازار مسکن صعودی بوده است،بنابر این پیش‌بینی می‌شود همانطور که طی دو ماه گذشته قیمت مسکن به طور متوسط 10 درصد رشد داشت،‌در ماه‌های آتی نیز شاهد رشد قیمت در همین حد باشیم.

    به گفته عقبایی البته در برخی از نقاط شاید رشد قیمت مسکن کمتر از 10 درصد و در برخی از نقاط بیش از 10 درصد باشد.

    عقبایی با تأکید بر اینکه قطعاً تا پایان امسال شاهد رشد سونامی قیمت نخواهیم بود،‌گفت: بازار اجاره مسکن با آغاز ماه محرم و صفر تا حدودی آرام  گرفت به طوری که به دلیل افزایش عرضه و کاهش نسبی تقاضا نرخ اجازه بها نسبت به تابستان 5 درصد کاهش داشته است.

    وی تأکید کرد: در سال 97، می‌توانیم از تعبیر رونق مسکن استفاده و آن را به کار ببریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی