مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران:

پایتخت گنجایش صنایع آلاینده جدید را ندارد

عصر ساختمان- رئیس اداره محیط زیست شهر تهران ضمن اشاره به اینکه تهران قطب درمانی ،سیاسی، اداری و آموزشی کشور است، گفت: مردم را نباید بیش از این نیازمند شهر تهران کنیم، چرا که این شهر دیگر گنجایش این بار جمعیتی و آلایندگی را ندارد.

پایتخت گنجایش صنایع آلاینده جدید را ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمدحسین بازگیر با بیان اینکه یکی از عوامل مهمی که در مدیریت شهری به توسعه مدیریت و حفظ محیط زیست همراه با توسعه پایدار کمک می‌کند تزریق درآمدهای مستمر و پایدار به شهر است اظهار کرد: بلندمرتبه سازی و تراکم فروشی تنها جمعیت زیادی را وارد شهر می‌کند و سبب فشار به شهر می‌شود.

    وی ادامه داد: در بسیاری از شهرهای دنیا کسب درآمد در شهر را به گونه‌ای دیگر تعریف می‌کنند. به طور مثال در شهر توکیو با استفاده از عوارض محلی درآمدی پایدار برای خود تعریف کرده‌اند ولی در کشور ما بخشی از درآمدهای شهری با تراکم فروشی تعریف می‌شود یعنی با فروش بخشی از زمین و هوای شهر درآمدزایی می‌کنیم.

    رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه این شهر دیگر گنجایش جمعیت جدیدی را ندارد تصریح کرد: مساحت تهران حدود 730 کیلومتر مربع  است و بیش از 8 میلیون نفر در پایتخت زندگی می‌کنند یعنی در هر کیلومتر مربع حدود 11 هزار  نفر ساکن هستند این در حالیست که تراکم در کشور ما کمتر از 50 نفر است. یعنی به ازای هر کیلومتر مربع تنها 50 نفر زندگی می‌کنند . در این شرایط لازم است که تعریف‌های جدیدی برای شهر تهران داشته باشیم. هر شغل و هر صنعتی نباید در تهران مستقر شود. متاسفانه اصرار داریم که تمام صنایع در شهر تهران باشد. این حالیست که با توجه به شرایط اکولوژی تهران، پایتخت دیگر گنجایش صنعت‌های آلاینده جدید را ندارد.

    وی افزود: گوشت قرمز - که آب‌بر است- در تهران تولید می‌شود از سوی دیگر ضایعات سوزی در این شهر انجام می‌شود بگونه‌ای که از سایر نقاط کشور ضایعاتی مانند آهن و شیشه حمل می‌شود و سوزاندن آن‌ها آلودگی در پی دارد. تراکم جمعیت نیز  بالا است و اصرار داریم همه جور صنایع در تهران مستقر باشد این در حالیست که بهتر است صنایعی که قابل استقرار در نقاط دیگر کشور هستند را در تهران مستقر نکنیم.

    رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه تهران با 7000 واحد درمانی، قطب درمانی کشور شده است، گفت: این شهر نه تنها قطب درمانی بلکه قطب اداری و سیاسی نیز است. بیشتر همایش‌ها و نمایشگاه‌ه‌ها در تهران برگزار می‌شود.دانشگاه‌های بسیاری در پایتخت است.

    بازگیر در پایان تصریح کرد: برنامه ریزی‌ها و استقرار صنایع، معادن و مشاغل نباید به صورتی باشد که مردم را نیازمند تهران کنیم همچنین لازم است که شهرداری در توسعه دولت الکترونیک تلاش زیادی داشته باشد چراکه مانع سفرهای بین شهری می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار