مدیران خودروعصر اعتبار

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور:

پروژه های مدیریت پسماند شهرداری اجرا خواهد شد

عصر ساختمان- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از برنامه‌ریزی‌های دولت برای کمک به اجرای پروژه‌های مدیریت پسماند شهرداری‌های مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت خبر داد.

پروژه های مدیریت پسماند شهرداری اجرا خواهد شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از  ایسنا؛ سید محمدعلی افشانی در مراسم اعطای احکام انتصاب شهرداران اردبیل،‌ زنجان، فردیس و ورامین در جمع شهرداران و روسای شوراهای این شهرها و معاونان عمرانی استانداری‌های مربوطه در وزارت کشور گفت: با توجه به اهمیت اجرای صحیح و علمی پروژه‌های مدیریت پسماندهای شهری در کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی در حال هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط برای کمک به اجرای این پروژه‌ها در شهرداری‌های مراکز استان و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت هستیم.

    وی افزود: این شهرداری‌ها باید طرح‌های توجیهی خود در حوزه مدیریت پسماندهای شهری را که با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود را آماده و در مهلت مقرر به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال کنند.

    افشانی به پیگیری‌های وزارت کشور برای افزایش سهم شهرداری‌ها از اعتبارات قانون مالیات برارزش افزوده در مجلس خبر داد و در عین حال گفت: از شورا و شهرداری‌ شهرهای بزرگ انتظار می‌رود شهر را با اتکا به سرمایه‌های موجود در شهر، منابع مردمی و جذب سرمایه‌گذاران از طریق تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری و شناسایی درآمدهای پایداراداره کنند و انتظاری از اعتبارات اندک دولتی نداشته باشند.

    وی در بخش دیگری از سخنانش از روسای شورا و شهرداران خواست به منظور رعایت حقوق شهروندان و حقوق نسل‌های آینده همچنین جلوگیری از تخلفات، طرح‌های جامع و تفصیلی را مبنای کار شهرداری قرار دهند.

    شهرداری اداره کاریابی نیست

    معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با تاکید براینکه یک بخش عمده کار شهرداری، اجرای پروژه‌های زیرساختی شهر است بر ضرورت توجه به تخصص و تجربه مدیران و کارکنان شهرداری‌ها تاکید کرد و در عین حال گفت: شهرداری اداره کاریابی نیست که افراد بیکار و بی‌تخصص از روی دلسوزی در آن مشغول به کار شوند. این کار،خدمت به شهر و شهروندان نیست.

    افشانی همچنین از روسای شورا و شهرداران خواست منافع شهروندان را بر منافع فردی و گروهی ترجیح دهند و رعایت قانون و حقوق مردم و کسب رضایت آنان و تعامل با همه ذینفعان شورا وشهرداری را در اولویت‌های کاری خود قرار دهند.

    به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، در این مراسم حمید لطف الهیان - شهردار اردبیل، مسیح اله معصومی - شهردار زنجان، منوچهر غفاری - شهردار فردیس و حسین دهقانی - شهردار ورامین؛ احکام وزیر کشور در خصوص انتصاب آنها را از افشانی دریافت کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار