مدیران خودروعصر اعتبار

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

تاکنون ۴۶ هزار میلیارد تومان به مسکن مهر پرداخت شده‌است

عصر ساختمان:قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: نقل، انتقال و خرید و فروش مسکن مهر به صورت اعیانی آزاد است.

تاکنون ۴۶ هزار میلیارد تومان به مسکن مهر پرداخت شده‌است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهرآبادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه براساس تأکیدات رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی کل پروژه‌های مسکن مهر تا پایان سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: در شورای پول و اعتبار، تسهیلات بانکی که برای مسکن مهر در نظر گرفتند، 55 هزار و 530 میلیارد تومان بوده که تاکنون بالغ بر 46 هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

    وی ادامه داد: همچنین 30 هزار میلیارد تومان نیز آورده نقدی متقاضیان برای مسکن مهر بوده است.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر بیان کرد: غیر از زیرساخت‌ها، هزینه خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر 10 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

    مهرآبادی با تأکید بر اینکه 85 هزار میلیارد تومان اعتبار را بانک‌ها به مردم پرداخت کرده‌اند، افزود: به غیر از لرستان که به لحاظ جانمایی و اجرای ناصحیح با مشکلاتی مواجه شد در کشور موارد مشابه وجود نداشته است.

    وی گفت: از مجموع 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر، 270 هزار واحد در بافت‌های فرسوده احداث شده و 35 هزار واحد نیز باقی مانده که با شتاب بیشتری در حال ساخت است.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه 900 هزار واحد از مسکن مهر خودمالکی بودند، تصریح کرد: دولت تسهیلات لازم را در اختیار مردم قرار می‌دهد تا آنها بسازند و این یکی از نقاط قوت مسکن مهر محسوب می‌شود.

    وی افزود: در برخی از جاها، مسکن مهر متکی به اراضی دولتی بوده و در جاهای دیگر اراضی دولتی حاشیه‌ها که جزو حریم بودند ساخته شده است.

    مهرآبادی یادآور شد: متاسفانه جانمایی و مکان‌یابی نامناسب به‌خاطر عدم راه دسترسی باعث شده که هزینه‌های اضافی زیادی به دولت تحمیل شود.

    وی با بیان اینکه بعد از اتمام پروژه‌های مسکن مهر، دیگر پروژه‌ای با عنوان مسکن مهر نخواهیم داشت، افزود: در تیرماه امسال 8850 واحد مسکن مهر بدون متقاضی داشته‌ایم که هم اکنون به 75 هزار واحد رسیده است.

    این مقام مسئول گفت: برای واحدهای متقاضی برخی نهادهای عمومی غیردولتی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد تعاون سپاه مکاتباتی با وزارت داشته‌اند و بناست در جاهایی که ظرفیت خالی وجود داشته باشد واحدها واگذار شوند که در مجموع 13 تا 14 هزار واحد می‌شود.

    مهرآبادی تصریح کرد: شیوه‌نامه‌هایی برای حل این مساله تدوین شده و نقل انتقال اعیانی وجود دارد و به‌صورت اعیانی خرید و فروش واحدها آزاد است.

    وی با بیان اینکه بنیاد مسکن لرستان اولین دستگاهی است که پروژه‌های مسکن خود را به اتمام رسانده است، یادآور شد: از عملکرد مسکن مهر در لرستان علی‌رغم مشکلاتی که داشته با پیشرفت فیزیکی 90 درصد راضی هستم و آن را مثبت ارزیابی می‌کنم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی