مدیران خودروعصر اعتبار

احیای مقبره صور اسرافیل در منطقه ۱۱

عصر ساختمان- شهردار منطقه ۱۱ پروژه‌های در حال افتتاح این منطقه را تشریح و از احداث دو بوستان بزرگ خبر داد.

احیای مقبره صور اسرافیل در منطقه ۱۱
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از شهردارآنلاین ؛ آبادیان با اشاره به پروژه‌های در دست احداث شهرداری منطقه 11 گفت: از اهم پروژه‌های در حال افتتاح شهرداری تهران، احداث دو بوستان بزرگ است.

    وی با بیان اینکه منطقه 11 سرانه اندکی در حوزه فضای سبز دارد، تصریح کرد: این در حالی است که منطقه 11 جزو حصار ناصری محسوب شده و ساختمان‌هایش قدمت زیادی دارند و بر همین اساس باید نسبت به تملک پارسل‌های بزرگ اقدام شود که یکی از این زمینه‌های بزرگ که برای احداث بوستان نسبت به تملک آن اقدام کردیم، اراضی هفت هکتاری انبار نفت بود که طبق توافق‌نامه این زمین‌ها جهت احداث بوستان تبسم تملک شد.

    آبادیان با بیان اینکه از سال 94 تاکنون احداث این بوستان در دستور کار قرار دارد، گفت: این بوستان هفت هکتاری قابلیت‌های زیادی دارد چرا که در راستای آموزش ترافیکی و پارک ترافیک ویژه نونهالان ایجاد شده است. همچنین در راستای تفریح و ورزش جوانان منطقه سه زمین چمن مصنوعی، یک زمین والیبال و دو زمین بازی ویژه کودکان و نوجوانان احداث شده است و این پارک هفت هکتاری که ویژه خانواده‌ها است با الگوبرداری از پارک شهر در محله عباسی که جزو مناطق محروم تهران محسوب می‌شود، ایجاد شده است.

    شهردار منطقه 11 با اشاره به افتتاح بوستان ایرانیان در خیابان آذربایجان گفت: این زمین 25 هزار مترمربعی متعلق به ارتش بوده که طی توافق‌نامه‌ای این زمین تملک شده است.

    به گفته وی، همچنین افتتاح سه پارکینگ طبقاتی با ظرفیت 1500 خودرو در این منطقه در دست احداث است که دو پارکینگ در لیست پروژه‌های قابل افتتاح قرار دارد و پارکینگی در خیابان پاستور غربی نیز در دهه فجر افتتاح می‌شود.

    آبادیان همچنین از اجرای پروژه تعریض اتوبان نواب حد فاصل حق‌شناس تا بریانک خبر داد و گفت: بر اساس این طرح دو لاین به بزرگراه نواب اضافه می‌شود و گره ترافیکی مناطق 10، 11 و 17 با این تعریض حل می‌شود.

    وی همچنین به راه‌اندازی مجموعه بهاران که در راستای مدیریت آسیب‌های اجتماعی است اشاره کرد و ادامه داد: همچنین مجموعه کارآفرینی "دست آفرین" که یکی از مراکز برجسته برای عرضه کارهای خانگی است، در لیست افتتاح قرار دارد که خوشبختانه مورد مقبول وزارت کار و معاونت علمی ریاست‌جمهوری نیز قرار گرفته چرا که این مراکز در راستای عرضه کارهای خانگی افتتاح می‌شود.

    شهردار منطقه 11 در ادامه از افتتاح هفت سرای محله و سه مسجد رضویه، پنبه‌چی و مسجد ولیعصر خبر داد و گفت: مسجد ولیعصر پروژه‌ای است که از گذشته طراحی شده و 25 هزار مترمربع مساحت دارد و علاوه بر شبستان دو گالری، دو طبقه پارکینگ و دو قرائت‌خانه دارد که به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

    وی همچنین در مورد احیای مقبره صور اسرافیل و ملک‌المتکلمین افزود: روز گذشته با حضور تعدادی از اعضای شورای شهر از این دو خانه بازدید کردیم و لازم است بدانید متولی اصلی خانه‌های تاریخی و میراثی شهرداری تهران نیست اما با توجه به سیاست‌های شهرداری، ما به عنوان نهاد ذی‌مدخل وارد شدیم و به عنوان مطالبه شهروندی احیای این دو خانه را در دستور کار قرار دادیم.

    شهردار منطقه 11 با بیان اینکه این خانه‌ها در طرح جامع بیمارستان لقمان قرار داشتند که برای حفظ آنها مذاکرات زیادی با ریاست بیمارستان، وزارت بهداشت و معاونین وزیر مسکن انجام دادیم گفت: البته مشکل حقوقی بین مالک و سرایدار وجود دارد که امیدواریم این مشکل مرتفع شود و اتفاقات خوبی در این خانه‌ها رخ دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار