مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خیر داد:

ساختمان‌های ایران دارای برچسب انرژی می‌شوند

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: یکی از مواردی که به تازگی به تصویب هیأت وزیران رسیده است مسئله برچسب مصرف انرژی ساختمانی است که بر اساس این مصوبه ساختمان‎ها نیز دارای برچسب انرژی می‌شوند.

ساختمان‌های ایران دارای برچسب انرژی می‌شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از دانا؛ حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در گفتگو با قم فردا، با اشاره به مشکلات متعددی که در عرصه ساختمان‌سازی قم وجود دارد ابراز داشت: البته صنعت ساختمان‌سازی در کل کشور با مجموعه‌ موانع و چالش‌هایی رو به رو است و فقط مخصوص قم نیست و به طور کلی می‌توان گفت بحث بهره‌وری ساختمان.

    وی کیفی نبودن مصالح ساختمانی را از دیگر مشکلات عرصه ساختمان‌سازی دانست و ادامه داد: کیفی‌سازی مصالح ساختمانی از جمله موارد ضروری است که باید مورد توجه قرا گیرد.

    مدیرکل راه و شهرسازی قم عنوان داشت: استفاده از ساختمان و مشتری‌مداری نیز دو مؤلفه دیگر هستند که توجه به آن‌ها در صنعت ساختمان‌سازی مهم است

    صبوری مشتری‌مداری را همان اقدام سازندگان ساختمان بر اساس نیاز مشتریان دانست و گفت: در بخش‌های مختلف ساختمان‌سازی یعنی طراحی نقشه، استفاده از مصالح، بهره‌برداری از ساختمان و ... باید بر اساس نیاز مشتریان اقدام شود تا مشتری‌مداری صورت گیرد.

    وی افزود: یکی از مواردی که به تازگی به تصویب هیأت وزیران رسیده است مسئله برچسب مصرف انرژی ساختمانی است که بر اساس این مصوبه ساختمان‎ها نیز دارای برچسب انرژی می‌شوند و بسته‌های تشویقی و سایر پیوست‌های این طرح تا سه ماه آینده ارائه خواهد شد.

    مدیرکل راه و شهرسازی قم در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاه پایگاه خبری تحلیلی قم فردا مبنی بر راه‌های اصلاح، کاهش و جلوگیری از ساخت‌وساز‌های غیر اصولی در قم بیان داشت: این موارد باید مصداقی و صریح مطرح شود تا بتوان مورد ببرسی قرار داد.

    صبوری خاطرنشان ساخت: تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان قم بر این است که بر اساس ماده 35 قانون نظام مهندسی نظارت عالیه را بر ساختمان‌سازی‌های قم انجام ‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی