مدیران خودروعصر اعتبار

قائم‌مقام وزیر نیرو خبر داد

ارائه پیشنهاد افزایش قیمت برق به سازمان مدیریت

عصر ساختمان- قائم مقام وزیر نیرو گفت: در حال حاضر به کارگروه های بررسی کننده در سازمان مدیریت پیشنهاد افزایش قیمت برق داده شده که در حال بررسی است و تا زمانی که این موضوع در این کارگروه به تایید نرسد افزایشی در تعرفه های برق صورت نمی گیرد

ارائه پیشنهاد افزایش قیمت برق به سازمان مدیریت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»به نقل از ایسنا، ستار محمودی  در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با بیان اینکه رسالت وزارت نیرو تامین آب و برق پایدار برای مشترکان است، گفت: باید تعرفه های برق به گونه ای باشد که سرمایه گذاران بخش خصوصی تمایل به سرمایه گذاری در این حوزه داشته باشند.

    وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش برق توسط کسانی صورت می گیرد که منابع مالی از سوی خودشان تامین می شود، گفت: زمانیکه وزارت نیرو بتواند محصول این سرمایه گذاران را با قیمت بهتری خریداری کند قطعا حجم سرمایه گذاری در این حوزه افزایش می یابد.

    محمودی ادامه داد: برای این کار نیازمند این هستیم که قیمت برق به تناسب نیاز سرمایه گذاری اصلاح شود تا بتوان خدمات بهتر و باکیفیت تری را به مشترکان ارائه کرد.

    قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به قانون هدفمندی یارانه ها، گفت: بر اساس این قانون هر سال باید قیمت برق افزایش یابد تا به قیمت تمام شده برسیم اما برای این موضوع دو مساله وجود دارد.

    وی با بیان اینکه در ابتدا باید هزینه های اضافی صنعت برق کاهش پیدا کند، بیان کرد: قیمت ها باید به گونه ای باشد که بتوان بر اساس واقعیت مصرف و سرمایه گذاری کرد که این مساله یکی از کارهایی است که توسط وزارت نیرو دنبال می شود.

    محمودی با بیان اینکه پیشنهاد افزایش قیمت تعرفه های برق از سوی وزارت نیرو به کانال های مربوطه همچون وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و کارگروه های تعرفه ای داده شده تا مورد رسیدگی و بررسی قرار بگیرد، گفت: برای افزایش تعرفه های برق در ابتدا باید به مسائل اجتماعی و اولویت های مربوط به این مساله توجه شود.

    وی با بیان اینکه لایحه‌ای مجزا برای نرخ و تعرفه برق به مجلس پیشنهاد نشده است، اظهار کرد: در حال حاضر تنها پیشنهاد این مساله به کارگروه های بررسی کننده در سازمان مدیریت ارائه شده و تا زمانیکه این کارگروه ها افزایش قیمت را مورد بررسی قرار ندهند اتفاقی در این زمینه نخواهد افتاد.

    قائم مقام وزیر نیرو در پاسخ به این سوال که آیا وزیر نیروی دولت دوازدهم برای ادامه همکاری جلسه ای را با شما برگزار کرده است، گفت: طبیعتا وزیری که تازه سر کار می آید مسائل مهمی را مورد بررسی قرار می دهد و قطعا وزیر جدید نیز با مشورت و بررسی نیروهای واجد شرایط را انتخاب خواهد کرد اما در حال حاضر هیچگونه صحبتی با بنده نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار