مدیران خودروعصر اعتبار

هشت طرح اولویت‌دار شرکت زیرساخت در حوزه راه‌آهن

عصر ساختمان- مشاور سرمایه‌گذاری شرکت زیرساخت با اشاره به سرمایه‌گذاری هشت کشور در بخش ریلی ایران گفت: روسیه ۱۰ میلیارد دلار در زیرساخت‌های ریلی تجهیزات، ناوگان و بخشی از راه‌آهن اینچه برون سرمایه گذاری می‌کند.

هشت طرح اولویت‌دار شرکت زیرساخت در حوزه راه‌آهن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، همایون صباغزاده مشاور سرمایه گذاری شرکت زیرساخت اظهار کرد: روسیه 10 میلیارد دلار در زیرساخت‌های ریلی تجهیزات، ناوگان و بخشی از راه‌آهن اینچه برون و کره 4.6 میلیارد دلار در راه آهن اصفهان- اهواز با هدف انتقال سنگ آهن سرمایه گذاری می‌کنند.

    وی افزود: کشور‌های چین، کره، آلمان، ایتالیا، هند و فرانسه نیز وارد سرمایه گذاری در بخش‌های ریلی کشور شده‌اند.

    به گفته صباغزاده بعد از برداشته شدن تحریم‌ها روند جذب سرمایه و فاینانس سرعت گرفته، اما نیاز است شرایط سرمایه گذاری و ارتقای مشوق‌ها برای جذب سرمایه گذاران تغییر کند.

    مشاور سرمایه گذاری شرکت زیر ساخت تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در طرح‌های آزادراهی با همکاری سرمایه گذاران داخلی انجام می‌شود و نیازی به سرمایه گذاری خارجی در این بخش نداریم.

    وی با اشاره به سفر رییس جمهور روسیه و آذربایجان به ایران گفت: در مذاکرات سه جانبه، 500 میلیون دلار سرمایه گذاری بین ایران و آذربایجان برای راه آهن آستارا- آستارا مصوب می‌شود.

    صباغزاده بیان کرد: با کشور‌های کره، چین و هنگ کنگ برای انجام این سرمایه گذاری در ایران در حال مذاکره هستیم.

    وی درباره هشت طرح ریلی که از پروژ‌های اولویت دار شرکت زیرساخت هستند، اظهار کرد: راه آهن کرمانشاه- خسروی، میانه- تبریز، شیراز- بوشهر، گرگان- بجنورد، میانه- اردبیل، چابهار- زاهدان، زاهدان- مشهد، اصفهان- اهواز، گل گهر- شیراز و درود- خرم آباد- اندیمشک طرح‌های مهم ریلی هستند که برای ساخت در اولویت جذب سرمایه قرار دارند.

    مشاور سرمایه گذاری شرکت زیر ساخت افزود: بعد از لغو تحریم‌ها بیشترین فاینانس برای طرح‌های ریلی با شرکت‌های چینی انجام شده است که با امضای قرارداد بانک مرکزی و اگزیل بانک چین این روند تسهیل شده و انتقال پول مشکلی ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو