مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید:

یک پنجم هدف اسکان در شهرهای جدید تا به حال محقق شده است

عصر ساختمان- عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با تأکید بر اینکه میزان سرمایه‌گذاری تا پایان امسال در شهرهای جدید از مرز ۱۸۰۰ میلیارد تومان عبور می‌کند،گفت: قرار بود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در شهرهای جدید ساکن شوند که این عدد در حال حاضر به ۸۰۰ هزار نفر رسیده است.

یک پنجم هدف اسکان در شهرهای جدید تا به حال محقق شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمود میریان در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری با اشاره به اینکه هدف از ایجاد شهرهای جدید چیست و به چه منظوری ایجاد شده‌اند، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب جمعیت شهری و مهاجرت از روستاها گسترش یافت.

    وی بابیان اینکه جنگ تحمیلی موجب شد جمعیت از مناطق جنگ‌زده به سمت شهرها کشیده شوند، افزود: وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی و هدایت این جمعیت که از روستاها به شهرها مراجعت می‌کردند برنامه‌های ساماندهی این شهرها را انجام داد و در برنامه خود ایجاد شهرهای جدید را برنامه‌ریزی کرد.

    میریان ادامه داد: سرعت رشد جمعیت شهرنشینی در کشور باعث شد تا ایجاد شهرهای جدید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

    عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه شهرنشینی در سال 1335، سی درصد کل جمعیت کشور را پوشش می‌داد،افزود: این عدد در حال حاضر بالاتر از 78 درصد است. یعنی سیر صعودی تبدیل جمعیت از روستا به شهرنشینی نشان می‌داد که باید یک برنامه‌ریزی قوی برای هدایت این جمعیت به سکونتگاه‌های جدید مورد توجه قرار گیرد.

    وی اضافه کرد: در اواخر دهه 60 وزارت راه برنامه‌ای ارائه داد و به تصویب رساند که بر اساس آن ایجاد مکان‌های جدید تحت نام شهرهای جدید تأسیس شد. بر اساس آن قرار شد 18 شهر احداث شود که مکان یابی این 18 شهر در 11 استان مورد تصویب قرار گرفت.

    میریان خاطرنشان کرد: قرار بود 4 میلیون و 700 هزار نفر از جمعیت شهری در شهرهای جدید ساکن شوند که تاکنون 800 هزار نفر ساکن شده‌اند. حال این موضوع مطرح است که وقتی صحبت از شهر می‌شود، هر چقدر سرمایه‌گذاریامکان سرمایه‌گذاری در این شهرها فراهم شود، کم است.

    عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: برای اینکه بتوانیم سرمایه‌گذاران را بیش از گذشته برای سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید ترغیب کنیم و جذب سرمایه انجام دهیم، تلاش شد تا وجه غالب سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید را به سمت مردم سوق دهیم.

    وی افزود: پس باید بستر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و عموم مردم گسترش یابد.

    میریان اضافه کرد: میزان سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید تا سال 92 و جذب سرمایه‌گذاران برای شرکت در پروژه‌های شهرهای جدید رونق و جاذبه نداشت، به‌طوری‌که از سال 92 تا 96 میزان سرمایه‌گذاری‌ها شدت گرفت. این در حالی بود که در سال 92 تنها 25 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشتیم.

    عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید در سال 93 به 48 میلیارد تومان رسید و در سال 94 این عدد 723 میلیارد تومان شد.

    وی ادامه داد: قراردادهای منعقدشده در سال 95 به 503 میلیارد تومان افزایش یافت و در نیمه اول سال جاری با احتساب سرمایه‌گذاری‌هایی که تا پایان سال انجام خواهد شد، از مرز 1800 میلیارد تومان خواهد گذشت.

    به گفته میریان پیش‌بینی می‌شود عقد قرارداد در پروژه‌های حمل‌ونقل، آماده‌سازی ریلی و زیرساخت‌های شهری تا پایان امسال به هزار میلیارد تومان برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار