مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد:

ساخت و سازها هم باید به جهانی‌شدن یزد احترام بگذارند

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در یونسکو با تأکید بر این نکته که ساخت و سازها باید با بافت غنی یزد سازگار باشد، گفت: ساخت و سازها در یزد باید به اصول یک شهر جهانی احترام بگذارند.

ساخت و سازها هم باید به جهانی‌شدن یزد احترام بگذارند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، نقصان محمدی با اشاره به وضعیت مسکن استان اضافه کرد: وضعیت مسکن از نظر کمی و کیفی مهم‌ترین بحث در امر خانه‌سازی استان است که از نظر ما کیفیت از کمیت دارای اهمیت بیشتری است.

    وی ادامه داد: از دیرباز محل زندگی جایی برای آرامش و رفع نیازهای مادی و معنوی انسان بوده و یزد از این بعد یکی از بهترین‌ها در تاریخ است.

    نقصان محمدی، خانه را محلی پراهمیت برای تبلور فرهنگ عمومی دانست و تصریح کرد: سیاست ما در ساخت خانه باید محلی برای آرامش و درخورشان مردم یزد باشد. امروزه یزد تراکم جمعیت نزدیک به 40 نفر در هکتار دارد که می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب در زمین‌های کوچک ساختمان‌هایی ساخت که مناسب نیازهای مادی و معنوی انسان‌ها باشد.

    اداره کل راه و شهرسازی استان برنامه دارد تا در زمین‌های موجود مسکن اجتماعی را تعریف کند که نه تنها پاسخ نیازهای کمی، بلکه نیازهای کیفی نیز برآورده کند که امیدوارم این طرح در آینده به بافت‌های هدف، شامل بافت‌های حاشیه‌ای و فرسوده که به شدت کیفیت زندگی در این بافت‌ها پایین است کمک کند تا به هویت مکانی که برای زندگی ایده آل انسان است بازگردیم و به مردم عزیزمان کمک کنیم تابه مسکن باکیفیت که حق مسلم آن‌هاست برسند.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه با اشاره به زندگی 310 هزار خانواده در استان، کمیت واحدهای مسکونی در یزد را مناسب دانست و گفت: واحدهای مسکونی یزد با تعداد خانواده‌های استان برابری می‌کند و حتی 50 هزار خانه خالی از سکنه داریم که باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

    وی افزود: اکنون برنامه ما در استان کیفیت‌بخشی به بحث خدمات‌رسانی و ارتقای آرامش زندگی در استان است، ما امیدواریم با دو نگاه کمک مردم به خودشان و همچنین کمک‌های دولتی مسکن باکیفیت ارائه شود تا نیازهای کمی و کیفی استان را پاسخ دهیم.

    مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به فعالیت عالی استان در بحث مسکن مهر گفت: مسکن مهر یزد به عنوان دومین استان کشور به پایان رسید و به نظر کارشناسان و مسئولین از بهترین مسکن مهرها از لحاظ کمی و کیفی است که در ادامه مسیر بتوانیم پاسخگوی مردم عزیز باشیم.

    نقصان محمدی افزود: با کمک دستگاه‌های مرتبط و طرح‌های بازآفرینی شهری بتوانیم امکان زندگی در بافت‌های تاریخی را به نحو احسن فراهم کنیم.

    وی با تأکید بر صیانت بافت تاریخی یزد ادامه داد: با توجه به جهانی‌شدن شهر یزد جدا از مراقبت ساخت و سازهایی که اتفاق می‌افتد، باید امکاناتی ایجاد شود که از مواد و مصالح سازگار با بافت تاریخی استفاده کنند و بتوانیم الگوهایی معرفی کنیم که اگر می‌خواهد بسازد چگونه بسازد، نه تنها برنامه داشته باشیم برای بازآفرینی بلکه برای ساخت و ساز هم باید برنامه داشته باشیم؛ که در این رابطه با راه‌اندازی دفتر منطقه‌ای تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی که به زودی در یزد مستقر خواهد شد بتوانیم به این مهم دست یابیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی