مدیران خودروعصر اعتبار

به مناسبت روز جهانی شهرها؛

نشست‌های تخصصی با هدف شکوفایی و نشاط شهروندان برگزار می‌شود

عصر ساختمان- معاون بین الملل مرکز ارتباطات و اموربین‌الملل شهرداری تهران از برگزاری نشست‌های تخصصی با هدف شکوفایی و نشاط شهروندان و کاهش فاصله میان شهروندان و مدیران شهری خبر داد.

نشست‌های تخصصی با هدف شکوفایی و نشاط شهروندان برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، گشتاسب مظفری با بیان اینکه در زمان دولت شهرها در تمدن‌های قدیم این شهرها بودند که نقش مهمی را در ارتباطات جهانی ایفا کردند، گفت: به تدریج به علت شکل گیری دولت‌ها، شهرها تحت تاثیر پدیده دولت قرار گرفتند و استقلال و تاثیرگذاری خود را به واسطه سیاست های جهانی از دست دادند.

    وی با بیان اینکه در دوره‌های بعد با ظهور و بروز کلانشهرها، شهرها به دوره تاثیرگذاری خود بازگشتند،اظهارکرد: با توجه به اهمیت شهرها در پایان اکسپوی شانگهای در سال 2010 میلادی پیشنهادی مبنی بر نامگذاری روزی به نام روز شهرها در تقویم بین‌الملل مطرح شد.

    معاون بین الملل مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران افزود: این پیشنهاد پس از تجزیه و تحلیل در ساختار سازمان ملل در سال 2013 در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد و بعد از آن، روز 31 اکتبر به نام روز جهانی شهرها نامگذاری شد.

    مظفری با اشاره به برنامه روز جهانی شهرها در سال جاری گفت: قرار است صبح روز سه شنبه (9 آبان ماه) دو نشست تخصصی با حضور چهره های دانشگاهی، مدیران شهری، اعضای شورای شهر و کارشناسان حوزه شهری برگزار شود. در دو نشست حدود 12 نفر از اساتید و صاحب‌نظران برای طرح مباحث شهری حضور خواهند داشت.

    وی در ادامه اظهارکرد:عنوان نشست اول «امید و مشارکت برای شکوفایی شهرها» است که در این پنل راهکارها و سیاست‌های مربوط به توسعه اعتماد مردم، ایجاد امید و نشاط در شهروندان، کم کردن فاصله شهروندان با مدیران شهری و توسعه روش‌های مشارکتی مدرن در حوزه سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های شهری و نظارت بر عملیات شهرداری مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

    معاون بین‌الملل مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با اشاره به موضوع نشست دوم گفت: «حکمروایی نوآورانه؛ شهرهای آزاد» عنوان دومین نشست است. در این بخش منظور از شهرهای آزاد شهرهایی است که جریان اطلاعات به‌راحتی درون شبکه‌های مختلف و کانال‌های شهری جریان دارد. زمانی هم که حکمرانی نواورانه برای شهرها را مطرح می کنیم هدف ما این است که زیرساخت های جریان آزاد اطلاعات را فراهم سازیم.

    مظفری به همکاری دانشجویان و اساتید رشته‌های مدیریت شهری، جامعه‌شناسی شهری و مواردی از این دست در برگزاری نشست های تخصصی پرداخت و اظهارکرد: دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی، شهید بهشتی، صنعتی شریف، امیرکبیر، دانشگاه علوم و تحقیقات واحد شمال و جنوب در برگزاری نشست با ما همکاری می کنند.

    بر اساس اعلام سایت شهرنوشت وی در پایان با تاکید بر دعوت از 120 تن از سفرا و نمایندگان سازمان‌های بین المللی برای حضور در مراسم روز جهانی شهرها گفت: در این مراسم پیام دبیر کل سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی شهرها قرائت می شود. برنامه امسال با هدف توسعه روابط اقتصادی پایتخت با سایر کلانشهرهای جهان در باغ کتاب برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو