مدیران خودروعصر اعتبار

یک مقام صنفی اعلام کرد:

۹۶، سال خوبی برای مستاجران نبود

عصر ساختمان- دبیر کانون انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه ۹۶، سال خوبی برای مستاجران نبود، گفت: واحدهای اجاره‌ای متناسب با نیاز مردم در کشور تهیه نشده و فشار بر روی دوش مستاجران قرار گرفته است.

۹۶، سال خوبی برای مستاجران نبود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از صدا و سیما، فرشید پورحاجت گفت: هدفمند کردن فروش اقساطی مسکن با فرآیندی که بانک عامل بخش مسکن برای ما گذاشته بود، کار بسیار سختی بود و تحقق نیافت؛ اما برخی انبوه سازان واحدهای خود را فروش اقساطی می کنند.

    وی ادامه داد: اگر سیاست دولت در بافت های فرسوده مشخص شود، انبوه سازان وارد این نوع بافت ها و حاشیه شهرها می شوند و فعالیت جدیدی را آغاز می کنند.

    دبیر کانون انبوه سازان کشور تاکید کرد: شرایط رکودی بازار ساخت و ساز مسکن از سال گذشته، تا حدودی بهتر شده؛ اما بازار اجاره بها به دلیل کاهش ساخت و ساز بدتر شده است.

    وی با بیان اینکه امسال سال خوبی برای مستاجران نبود، ادامه داد: واحدهای اجاره ای متناسب با نیاز مردم در کشور تهیه نشد و فشار بر دوش مستاجران قرار گرفت.

    پورحاجت تاکید کرد: در حوزه خرید و فروش باتوجه به کاهش ریسک معاملات مسکن و اقداماتی که دولت در خصوص تقویت تقاضا انجام داده است، امیدواریم در 6 ماه دوم سال تحرک در بازار ادامه داشته باشد.

    وی ا فزود: بخش خصوصی بررسی می کند که در کدام مناطق نیاز به مسکن وجود دارد تا وارد ساخت و ساز شود اما دولت نیز حمایت کند.

    دبیر کانون انبوه سازان کشور تصریح کرد: با توجه به شعار امسال (اقتصاد مقاومتی) شرایط پرداخت تسهیلات در بخش مسکن باید متناسب با تولید باشد اما فرایندی که برای بخش مسکن در نظر گرفته شده نادرست است و تسهیلات به صورت قطره‌چکانی به انبوه سازان پرداخت می شود.

    پورحاجت ادامه داد: امسال به جز تسهیلات نوسازی بافت فرسوده، تسهیلاتی در بخش مسکن دیده نشده است. انبوه سازان از بانک مرکزی انتظار دارند در نرخ سود تسهیلات مسکن برای سازندگان تجدید نظر شود.

    دبیر کانون انبوه سازان کشور تصریح کرد: سازندگان انتظار دارند صنعتی که بیش از 4 سال در رکود است مورد توجه قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار