مدیران خودروعصر اعتبار

آخرین وضعیت اثر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار مسکن

عصر ساختمان- یکی از مولفه هایی که بازار مسکن به شدت آن را زیر نظر دارد نرخ سود بانکی است. با کاهش نرخ سود بانکی این ذهنیت ایجاد شد که ممکن است بخشی از سپرده ها از بانک ها و دیگر موسسات اعتباری خارج شده و وارد بازار مسکن شود. سپرده هایی که می تواند هم بازار را به تحرک درآورد و هم با افزایش تقاضا زمینه را برای بالا رفتن قیمت فراهم کند.

آخرین وضعیت اثر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادنیوز، بررسی‌ این پیش‌بینی مرتبط با نرخ سود بانکی در بازار مسکن حاکی است: اگر چه بازارهای پول و مسکن، رقیب یکدیگر محسوب می‌شوند و کاهش جذابیت سرمایه‌گذاری در یکی (بانک‌ها) می‌تواند تقاضای خرید در دیگری (بازار ملک) را افزایش دهد اما این رابطه به‌صورت آنی و در کوتاه مدت آن هم با توجه به وضعیت فعلی بازار مسکن، قابل انتظار نیست.

    تحقیقات میدانی در بازار ملک نشان می‌دهد طی هفته‌های اخیر ورود نوعی از تقاضای خرید به این بازار با مبدأ سپرده‌های بانکی، مطابق روایت واسطه‌های ملکی، محسوس بوده است اما به‌خاطر زمانبر بودن فرآیند جست‌وجو ناشی از کمبود فایل مناسب (متراژ کوچک و متوسط)، این مراجعه‌ها هنوز به انجام معامله خرید، منجر نشده است.

    در این میان، نبود انتظار شوک قیمتی، اثر قابل ملاحظه‌ای بر سرعت جست‌وجو دارد به‌طوری که در زمان آرامش نسبی یا ریزنوسان قیمتی، خریدها نیز با رفتار غیرهیجانی صورت می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی