مدیران خودروعصر اعتبار

نحوه برقراری بیمه قطع شده اعلام شد

تازه‌ترین آمار بیمه کارگران ساختمانی

عصر ساختمان- نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با اعلام نحوه برقراری بیمه کارگرانی که بیمه پردازی آن‌ها قطع شده است، از آخرین آمار کارگران ساختمانی بیمه شده خبر داد.

تازه‌ترین آمار بیمه کارگران ساختمانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، هادی ساداتی از معرفی 90 هزار کارگر ساختمانی واجد شرایط بیمه به شعب تامین اجتماعی خبر داد.

    وی گفت: از زمانی که سامانه خدمات رفاهی وزارت کار برای ثبت نام کارگران ساختمانی فعالیت خود را آغاز کرده چندین بار به‌روزرسانی شده تا به مرحله نهایی رسیده است و بر اساس اطلاعاتی که از سامانه رصد کرده‌ایم، بیش از 90 هزار کارگر ساختمانی تاکنون از طریق سامانه به سازمان تامین اجتماعی معرفی شده و پیگیر امور خود هستند.

    ساداتی ادامه داد: در حال حاضر بیش از صد هزار نفر ثبت نام کرده‌اند و حدود 140 هزار نفر نیز واجد شرایط بیمه شناخته شده‌اند که از این تعداد 90 هزار نفر را برای بیمه به تامین اجتماعی معرفی کرده‌ایم.

    به گفته عضو هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری، تعداد کسانی که در سامانه ثبت نام کرده و در انتظار بیمه به سر می‌برند، در کل کشور 150 هزار نفر هستند.

    او درباره ابلاغ سهمیه جدید کارگران ساختمانی، گفت: تاکنون چیزی ابلاغ نشده است هرچند بنا نبود که امسال سهمیه بندی شود و باید بر اساس ثبت نام سامانه عمل شود چون ما سهمیه را قبول نداریم و معتقدیم همه کسانی که در سامانه ثبت نام کردند و واجد شرایط شناخته شدند باید از طرف انجمن‌های صنفی معرفی شوند.

    ساداتی ادامه داد: روند ثبت نام در سامانه به دلیل برخی مشکلات با کندی و تاخیر مواجه شده بود، در بعضی شهرستانها کد بازرسی برای همکاران اعلام نشده بود، یکسری اپلیکیشن‌ها که باید راه اندازی می‌شد، در دسترس نبود ولی مشکلات به تدریج برطرف و قرار شد تا مرحله دوم سهمیه اعلام شود که تا این لحظه این اتفاق نیفتاده است.

    نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی همچنین درباره قطع بیمه‌پردازی بعضی از کارگران ساختمانی و حل این مشکل، اظهار کرد: عده‌ای از کسانی که در سامانه ثبت نام کرده بودند به دلیل آنکه بیمه‌های غیر داشتند یا از طریق مشاغل آزاد خود را بیمه کرده بودند، معرفی نشدند و عده‌ای دیگر که بیمه پردازی آنها قطع شده و مربوط به سالهای قبل بود واجد شرایط شناخته نشدند.

    وی تصریح کرد: این دسته افراد دارای کد بیمه در تامین اجتماعی هستند ولی بیمه آنها قطع شده است که برای حل این مشکل باید به دفاتر انجمن‌های صنفی مراجعه و نامه‌ای از انجمن گرفته و به تامین اجتماعی محل سکونت یا کار خود بدهند و عرض خدمت کنند.

    به گفته ساداتی، در حال حاضر حدود 40 هزار نفر در کل کشور هستند که چنین وضعیتی دارند و حایز شرایط نیستند که لازم است این فرایند را دنبال کنند تا از طریق اتوماسیون به تایید نهایی برسند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار