مدیران خودروعصر اعتبار

خرید مسکن در مهر با قیمت شهریور

عصر ساختمان- تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی درخصوص تحولات بازار مسکن شهر تهران از انجام معاملات خرید مسکن در مهرماه با قیمت شهریور ماه حکایت دارد.

خرید مسکن در مهر با قیمت شهریور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، بانک مرکزی در حالی میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی فروخته شده در مهرماه امسال را معادل 4 میلیون و789 هزار تومان اعلام می‌کند که در شهریور ماه نیز متوسط قیمت قطعی خرید مسکن در شهر تهران معادل 4میلیون و 756 هزار تومان به ثبت رسید.

    فاصله 7/ 0 درصدی میانگین قیمت واحدهای فروخته شده در مهرماه امسال در مقایسه با شهریور، در حالی منجر به ریزنوسان حدود 30 هزار تومانی در قیمت هر مترمربع مسکن شده است که این ریزنوسان در مجموع و در محاسبه قیمت کل آپارتمان‌های معامله شده معنای عدم تغییر محسوس در قیمت واحدهای فروخته شده طی دو ماه گذشته را به همراه دارد. این در حالی است که میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در مهرماه امسال نسبت به مهر سال گذشته با 7/ 8 درصد افزایش مواجه شده است. ثبات نسبی قیمت مسکن در مهرماه در مقایسه با شهریور ماه در حالی از محتوای آخرین گزارش بانک مرکزی درخصوص تحولات بازار مسکن شهر تهران استنباط می‌شود که این عدم تغییر سطح قیمت کل واحدهای مسکونی مربوط به آن دسته از واحدهای مسکونی فروخته شده(معاملات قطعی مسکن)است. این درحالی است که حجم معاملات واحدهای مسکونی شهر تهران در اولین ماه پاییز –مهرماه-، در واکنش به نوسان محسوس ایجاد شده در «قیمت پیشنهادی» برخی مالکان برای فروش واحدهای مسکونی کاهش یافت.

    تعداد معاملات خرید مسکن در مهرماه 96 به 13 هزار و 815 فقره رسید که تحت تاثیر واکنش منفی خریداران به افزایش قیمت‌های پیشنهادی از سوی مالکان از یک طرف و کاهش طبیعی حجم معاملات با شروع پاییز و اتمام فصل طلایی جابه‌جایی‌ها-تابستان- با افت 1/ 11 درصدی در مقایسه با شهریور امسال رو‌به‌رو شد؛ با این حال، حجم معاملات خرید وفروش مسکن در مهرماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل معادل 4/ 34 درصد افزایش یافت که نشان‌دهنده پیشروی بازار مسکن در فاز پیش‌رونق است. روز گذشته «دنیای اقتصاد» آخرین گزارش دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن درخصوص تحولات بازار مسکن شهر تهران در مهرماه 96 را منتشر کرد که آمارهای بانک مرکزی در همین زمینه، به آمارهای اعلام شده از سوی دفتر اقتصاد مسکن نزدیک است؛ با این حال، جهت بازار در هر دو آمار اعلام شده از سوی دفتر اقتصاد مسکن و بانک مرکزی در خصوص تحولات بازار مسکن شهر تهران در مهرماه 96، یکسان است. براساس آمار اعلام شده از سوی دفتر اقتصاد مسکن درخصوص تحولات بازار مسکن شهر تهران در مهرماه امسال، میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی به 4 میلیون و 700 هزار تومان رسید؛ همچنین در مهرماه سال جاری حدود 13 هزار معامله خرید مسکن در شهر تهران به ثبت رسید که نسبت به ماه قبل با 10 درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل 36 درصد رشد را نشان می‌دهد. به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد مهرماه امسال، بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع مسکن معامله شده، معادل 10 میلیون و260 هزار تومان مربوط به منطقه یک و کمترین آن با 2 میلیون و 227 هزار تومان مربوط به منطقه 18 بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو