مدیران خودروعصر اعتبار

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد

پروژه‌های راهسازی با منابع بازار سرمایه اجرا می‌شود

عصر ساختمان- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از مصوبه شواری عالی بورس برای اجرای پروژه‌های راهسازی با منابع بازار سرمایه خبر داد.

پروژه‌های راهسازی با منابع بازار سرمایه اجرا می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم ، شاپور محمدی در آیین رونمایی از سامانه متمرکز عرضه محصولات فرابورس در 11 شعبه بانک مسکن، اظهار کرد: اگرچه دنیا به سمت الکترونیکی شدن حرکت می‌کند ولی مسئله فرهنگ سازی در بستر دیجیتال مشکل است و فکر می‌کنیم تالار منطقه‌ای در این موضوع خیلی خوب عمل کرده‌اند.

    وی با اشاره به این‌که یکی از کاربردهای سامانه امروز این است که فرهنگ سازی می‌کند، تصریح کرد:‌از نظر بازار سرمایه حوزه مسئولیتی متوجه کارگزاری بانک مسکن است، اما به هر حال می‌تواند مانند سایر کارگزاری‌ها در شعب تمام کارها را به‌صورت الکترونیکی انجام دهیم.

    وی با بیان این‌که مردم به جاهای فیزیکی اعتماد می‌کنند و در تمام دنیا اینگونه است، افزود:‌نظام‌های خود کنترلی را نباید کنار گذاشت، هیچ وقت نباید نظارت مانع توسعه بازار شود از این جهت راه‌اندازی سامانه متمرکز عرضه محصولات فرابورس در شعب بانک مسکن مشارکت کننده بیشتری را در بازار سرمایه داشته باشیم.

    وی اظهار کرد:‌ امیدواریم بتوانیم این مسیر همیشه را ادامه دهیم و تعامل‌گر خوبی با بانک مسکن باشیم.

    رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه با اشاره به این‌که کار تخصصی بانک مسکن با برخی تامین سرمایه‌های دیگر متفاوت است،‌اظهار کرد:‌ با مصوبه شورای عالی بورس بحث اجرای پروژه‌های راهسازی از طریق بازار سرمایه مطرح شده که کارهای بزرگی را می‌توان در این بخش مانند حوزه مسکن انجام داد.

    محمدی یادآور شد: زمانی صندوق‌ها 90 درصد منابع جذب شده را سپرده‌گذاری می‌کردند، الان وضعیت بهبود یافته است و حدود 70 درصد منابع سپرده‌گذاری می‌شود که البته باید به 50 درصد کاهش یابد. بازده بخش پولی کشور نرخ مشخصی دارد که در برخی جاها انگیزه لازم را برای سرمایه‌گذاران به وجود نمی‌آورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار