مدیران خودروعصر اعتبار

طی چند روز آینده انجام می شود؛

بهره‌برداری از واحدهای مسکونی نخستین صندوق زمین و ساختمان

عصر ساختمان- یک مقام ارشد بانکی از افتتاح نخستین صندوق زمین و ساختمان کشور در چند روز آینده خبر داد.

بهره‌برداری از واحدهای مسکونی نخستین صندوق زمین و ساختمان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، محمدهاشم بت‌شکن در مراسم رونمایی از سامانه متمرکز خدمات بازار سرمایه در شعب بانک عامل حوزه مسکن گفت: این بانک با سایر بانک های تجاری و توسعه ای تفاوت دارد. سایر بانک ها به خصوص بانک های تجاری منابع خود را از طریق سپرده گذاری تجهیز می کنند و سپس بر اساس همین سپرده ها تسهیلات داده و بازگشت تسهیلات آنها یکساله است، در نتیجه مشکل مصارف و منابع ندارند. سایر بانک های تخصصی از جمله بانک تخصصی عامل بخش کشاورزی نیز غیر از تجهیز منابع از طریق بازار، می توانند از وجوه دولتی خط اعتباری و بودجه دولتی استفاده کنند، بنابراین این بانک تنها بانکی است که باید همانند بانک های تجاری از بازار سپرده جذب کند ولی تسهیلات بلندمدت پرداخت کند.

    وی ادامه داد: از سوی دیگر این بانک حساب های تکلیفی نیز دارد و در صورت افتتاح چنین حساب هایی از سوی مردم، بانک ملزم به پرداخت تسهیلات است. اگر هم منابعی از دولت به بانک وارد شود، در کوتاه مدت اصل آن منابع همراه با دو برابر سود آن از بانک خارج می شود. این تفاوت کلیدی این بانک با سایر بانک هاست.

    مدیرعامل بانک دولتی عامل بخش مسکن افزود: در چهارسال گذشته این بانک از ظرفیت های مختلف ابزارسازی و نهادسازی از طریق بازار سرمایه استفاده کرده است که از جمله آنها صندوق های زمین و ساختمان، اوراق رهنی، صندوق های با درآمد ثابت و ... است که از ابزارسازی های این بانک به شمار می روند.

    وی با اشاره به پایین بودن ضریب نفوذ بازار سرمایه در میان مردم گفت: مهمترین علت آن کم بودن دسترسی فیزیکی مردم به تالارهای بورس است. اگر چه تجارت الکترونیکی در حال رشد است اما تجربه ایران نشان داده بانکداری بدون شعب فیزیکی امکان توسعه ندارد. درحال حاضر 20 هزار شعبه فیزیکی شبکه بانکی در کشور داریم که سبب می شود مردم به این بانک ها اعتماد کنند.

    وی با تاکید بر اینکه سامانه متمرکز خدمات بازار سرمایه این بانک سبب می شود تا هم نظام بانکی سرمایه های خود را به بازار سرمایه عرضه کند  و هم بازار سرمایه بتواند از طریق شعب بانکی به مشتریان بیشتری دسترسی داشته باشد، اظهار داشت: در نظر داریم این خدمات را در 100 شعبه این بانک برقرار کنیم و از این بستر 10 هزار میلیارد تومان اوراق رهنی جدید قرار است منتشر شود.

    بت شکن گفت: واحدهای مسکونی ساخته شده توسط نخستین صندوق زمین و ساختمان کشور پس از سه سال فعالیت، در هفته آینده به بهره برداری خواهد رسید.

    وی گفت: درحال حاضر این بانک 4 یا 5 صندوق زمین و ساختمان دیگر راه اندازی کرده و پیش بینی تاسیس 40 صندوق زمین و ساختمان دیگر را برنامه ریزی کرده ایم.

    وی از ارائه خدمات ویژه در 10 شعبه این بانک به انبوه سازان با هدف گسترش فعالیت های ساخت و ساز و تامین مالی بخش مسکن خبر داد و گفت: با سازمان بنادر و دریانوردی نیز مذاکره کرده و قرار است انتشار اوراق صکوک و اوراق منفعت این سازمان را اجرایی کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو