مدیران خودروعصر اعتبار

یک کارشناس مطرح کرد

۳۰۰ صنعت معطل رونق مسکن

عصر ساختمان- یک کارشناس معتقد است که خوشبختانه در سال جاری شاهد تحرکاتی در بخش مسکن هستیم که این موضوع می تواند موجب رونق ۳۰۰ صنعت از جمله صنایع دکوراسیون، چوب، روشنایی، تهویه، برودتی، گرمایشی و سرمایشی شود.

۳۰۰ صنعت معطل رونق مسکن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، رامین قاسمپور اظهار کرد: با رونق بخش مسکن 300 صنعت وابسته به این بخش می توانند فعال شوند. اما متاسفانه در شرایطی که ایران سالیانه به یک میلیون واحد مسکونی نیاز دارد تولید حدود یک سوم این مقدار است.

    وی با اشاره به رکود صنعت ساختمان در پایان سال 1391 گفت: خوشبختانه طی روزهای اخیر شاهد جنب و جوش صنعت ساختمان هستیم که این می تواند  نویدبخش رونق صنایع هتل و رستوران باشیم.

    قاسمپور تصریح کرد: از سوی دیگر صنایع مرتبط با هتل و رستوران می تواند تحرکی در صنعت ساختمان نیز به وجود آورد؛ زیرا تمامی تجهیزاتی که در رستورانها، هتلها و خانه ها استفاده می شود جزو تجهیزات ساختمانی است که آخرین و به روزترین محصولات آن در نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته می شود و این می تواند مورد استفاده فعالان صنعت ساختمان قرار گیرد.

    مدیر پروژه نمایشگاه آشپزخانه صنعتی، رستوران، هتل و صنایع وابسته خاطرنشان کرد:  بر اساس سند چشم انداز 20 ساله، ایران باید در سال 2025 درآمدی معادل 30 میلیارد دلار از حضور گردشگران به دست بیاورد ولی بر اساس آمار تا کنون 50 درصد این مهم محقق شده است، لذا تا هدف نهایی فاصله زیادی داریم. با توجه به برنامه های کلان کشور می توان پیش بینی کرد که کشور طی سالهای آتی نیاز مبرمی به احداث هتل خواهد داشت.

    قاسمپور با بیان اینکه 96 درصد مجوز بهره برداری برای فعالیت تولیدی، 53 درصد از اشتغال و 33 درصد از تولید ناخالص داخلی توسط بنگاههای کوچک و متوسط انجام می شود گفت: با این حال متاسفانه فقط 8 درصد تسهیلات به بنگاههای کوچک و متوسط داده می شود و این برای اقتصاد مقاومتی که باید از صنایع مختلف غیرنفتی حمایت شود در تضاد است. زمانی که 96 درصد از اقتصاد کشور در حاشیه باشد طبیعی است که نمی توانیم به پویایی مورد نظر در اقتصاد مقاومتی برسیم.

    مدیر پروژه نمایشگاه آشپزخانه صنعتی، رستوران، هتل و صنایع وابسته ادامه داد: اولین احساسی که به هنگام تولد انسان به وجود آمد احساس گرسنگی بود. غذا می تواند عامل تحرک و پویایی یا عامل خمودگی باشد. استفاده از تجهیزاتی که بتواند غذا را بدون از بین بردن مواد مغذی یا ورود میکروب به آن تولید کند یکی از عوامل ایجاد جامعه پویا و پرانرژی است.

    به گفته وی، ما در کشور از یک طرف دانشگاهها، شرکتهای دانش بنیان و نخبگان را داریم و از طرف دیگر شرکتهایی فشل یک طرف دیگر هستند. در حالی که اگر این دو گروه با یکدیگر تلفیق شوند می توانند کالاهای باکیفیت تولید کنند و دیگر نیازی به محصولات بی کیفیت چینی نخواهیم داشت. یکی از اهداف درازمدت این است که این ارتباط را برقرار کنیم.

    قاسمپور تاکید کرد: هدف این شرکت از برگزاری تمامی نمایشگاهها رفع نواقص این صنعت و بهینه کردن صنعت است. یعنی ما صرفا نمی خواهیم یک نمایشگاه برگزار کنیم بلکه برای رفع نواقص، رویدادها و فعالیتهای جانبی را انجام می دهیم؛ از جمله اینکه ارتباط شرکتهای دانش بنیان با شرکتهای تولیدی را برقرار کنیم.

    این کارشناس امور نمایشگاهی گفت: بسیاری از مردم به نمایشگاه فقط به دید برگزاری نگاه می کنند؛ در حالی که برای یک نمایشگاه تحکیم روابط، ارتباط با شرکتهای دانش بنیان، برندسازی  و حفظ بازار در بلندمدت باید در برگزاری نمایشگاهها مدنظر قرار گیرد.

    وی با اشاره به اولین نمایشگاه آشپزخانه صنعتی، رستوران، هتل و صنایع وابسته طی روزهای 19 تا 22 آبان ماه سال جاری گفت: این نمایشگاه در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می شود که 83 شرکت داخلی شرکت می کنند. در این نمایشگاه، کارگاههای آموزشی برگزار می شود که فعالان صنعت بتوانند مهارتهای مورد نیاز را در این کارگاههای آموزشی کسب کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو