مدیران خودروعصر اعتبار

قیمت های جدید مسکن در تهران

عصر ساختمان- بررسی بازار مسکن پایتخت حکایت از تغییر و تحول شرایط این بخش دارد، ترس از آینده نه چندان دور مسکن باعث شده تا مردم سخت به دنبال آن هستند تا پیش از شلیک توپ تحویل سال نو بتوانند خانه‌ای با توجه به درآمد خود خریداری کنند.

قیمت های جدید مسکن در تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، بازار اجاره‌‌بهای مسکن با شروع پاییز از تب و تاب تابستانی خود افتاده، این مسئله به خوبی در ثبت قراردادهای این بخش در سامانه کد رهگیری ملموس است. از سوی دیگر به دنبال ثبات نسبی بازار مسکن و افزایش حدود 20 درصدی قیمت آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته،‌جنب‌وجوش برای ورود به این حوزه افزایش یافته است.

    یکی از دلایل مهم که باعث می‌شود هر سال در ماه‌ پایانی پاییز و سه ماه زمستان خرید و فروش مسکن افزایش یابد، ترس پنهان مردم از رشد قیمت‌ها در آستانه سال جدید است. با وجود آن‌که طی 5 سال اخیر (از سال 92 تا 96) مسکن همواره در رکود به سر برده و قیمت‌ها در حد تورم رشد داشته، اما با این حال تقاضاهای مصرفی سخت به دنبال آن هستند تا پیش از شلیک توپ تحویل سال نو بتوانند خانه‌ای با توجه به درآمدهای خود خریداری کنند.

    با این تفاسیر سری به قیمت کنونی مسکن در مناطق مختلف پایتخت می‌زنیم.

    یک واحد مسکونی 96 متری 6 ساله واقع در ارامنه جنوبی بدون پارکینگ و انباری با قیمت 282 میلیون تومان (قیمت هر مترمربع 2.9 میلیون تومان) در فایل فروش قرار گرفته است. قیمت آپارتمان نوساز 127 متری واقع در تهرانپارس 835 میلیون تومان (هر مترمربع 6.5 میلیون تومان) است.

    واحد مسکونی 70 متری نوساز واقع در فرزانه 350 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده، این واحد که هرمتر آن 5 میلیون تومان ارزش دارد فاقد انباری و پارکینگ است.

    قیمت آپارتمان 75 متری 15 سال ساخت در آهنگ 265 میلیون تومان تعیین شده،‌ واحدی با همین متراژ 4 ساله واقع در آلستوم 388 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

    هرمترمربع واحد مسکونی 10 سال ساخت با پارکینگ و بدون انباری واقع در تجریش 10.9 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. در قیطریه آپارتمانم 68 متری چهار سال ساخت با 588 میلیون تومان در فایل فروش قرار گرفته است. واحد 72 متری 17 سال ساخت در سیدخندان 440 میلیون تومان و واحد 73 متری 11 ساله در فاطمی با انباری و پارکینگ 460 میلیون تومان قیمت دارد.

    در محله خلیج‌فارس آپارتمان 60 متری 16 سال ساخت 151 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده، این واحد مسکونی نه انباری دارد و نه پارکینگ.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی