مدیران خودروعصر اعتبار

استقبال سازندگان حومه تهران از علائم پیش رونق مسکن

عصر ساختمان:همزمان با اعلام افزایش ۳۰درصدی حجم معاملات خرید و فروش مسکن در دی ماه در مقایسه با ماه قبل از آن _آذر ۹۳_ ، بسازو بفروش‌های آپارتمان‌های مصرفی در حومه شهر تهران هم به استقبال وضعیتی رفته‌اند که به تعبیر کارشناسان مسکن علائمی از ورود بازار مسکن به پیش رونق را نشان می‌دهد.

استقبال سازندگان حومه تهران از علائم پیش رونق مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، پس از انتشار آخرین آمار رسمی از وضعیت معاملات مسکن شهر تهران مبنی بر افزایش حجم خرید و فروش آپارتمان‌های مسکونی، سازندگان آپارتمان‌های کوچک متراژ در شهرها و شهرک‌های حومه پایتخت به متقاضیانی که هنوز از قدرت خرید کافی برای حضور در بازار مسکن شهر تهران برخوردار نیستند توصیه می‌کنند با خرید آپارتمان در شهرهای اطراف تهران، از جریان پیش رونق در بازار مسکن عقب نمانند.

    این در حالی است که همزمان با ایجاد رکود و تشدید آن در بازار مسکن شهر تهران، معاملات خرید و فروش آپارتمان در شهرها و مناطق حومه‌ای پایتخت هم طی دو سال اخیر به حالت رکودی درآمده است. این دسته از سازندگان که طی چند روز اخیر تبلیغات فراوانی را درباره شرایط مناسب فروش واحدهای کوچک متراژ خود با نقدینگی کم آغاز کرده‌اند تلاش می‌کنند علائم پیش رونقی که هم اکنون در بازار مسکن شهر تهران مشاهده می‌شود را به بازار مسکن این شهرها و مناطق حومه‌ای هم منتقل کنند. به عنوان مثال یکی از سازندگان آپارتمان‌های کوچک متراژ در شهر جدید اندیشه در آگهی فروش برای آپارتمان‌های خود تنها داشتن 15 میلیون تومان پول نقد را برای خرید یک آپارتمان 40 مترمربعی کافی اعلام کرده است.

    این در حالی است که سازندگان دیگری در همین شهر جدید، با تبلیغات مشابه، آپارتمان‌های تا 50 مترمربعی خود را با شرایط تنها در اختیار داشتن حداکثر 20 میلیون تومان پول نقد به بازار فروش عرضه کرده‌اند. اگر چه هیچ کدام از این سازندگان قیمت دقیق و مشخصات کامل به همراه موقعیت مکانی این آپارتمان‌های در شهر جدید اندیشه را عنوان نکرده‌اند، اما تمام آن‌ها علاوه بر تعیین شرط در اختیار داشتن 15 تا 20 میلیون تومان پول نقد، استفاده از فرمول رهن به اضافه وام مسکن را به عنوان ابزار کمکی خرید این آپارتمان‌ها مورد تاکید قرار داده‌اند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی