مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر طرح و برنامه بانک مسکن اعلام کرد:

ضرورت همگامی شعب با سند راهبردی ۱۴۰۰

عصر ساختمان- روز دوم همایش بانک مسکن، با محوریت تشریح سند راهبردی بانک در افق ۱۴۰۰ برگزار شد و مسئولان این بانک بر ضرورت محوریت این سند، در مسیر توسعه برنامه های آتی بانک مسکن تاکید ویژه ای داشتند.

ضرورت همگامی شعب با سند راهبردی ۱۴۰۰
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، در روز دوم همایش، ابتدا حسن مرادی مدیر امور طرح و برنامه محورهای سند راهبردی بانک در افق 1400 را تشریح کرد. وی در این سخنرانی، ماموریت های بانک در اساسنامه را تشریح کرد. ماموریت هایی که می توان در زیر مجموعه ای از بانکداری رهنی، بانکداری توسعه ای، بانکداری سرمایه گذاری و بانکداری عمومی بخش بندی کرد.

    وی در این سخنرانی بر ضرورت تمرکز بر اهداف بانک مسکن، نظیر حمایت از سیاست های دولت در تامین مسکن خانوارها، تامین مالی خریداران مسکن با اشاره بر قشر متوسط، تامین مالی سازندگان با تاکید بر ساخت واحدهای مسکونی ارزان قیمت و متوسط قیمت و تامین مالی سازندگان مصالح ساختمانی تاکید کرد.

    مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن، در ادامه سخنان خود به این نکته اشاره کرد که باید تقاضای در بخش مسکن به خوبی شناسایی شود و تسهیلات متناسب با آن عرضه شود، در غیر اینصورت بخش زیادی از تسهیلات تبدیل به مطالبات غیر جاری بانک ها خواهد شد.

    در بخش بعدی، فریبرز راحتی رییس اداره کل برنامه ریزی و عملکرد، گزارشی در خصوص عملکرد بانک مسکن در نیمه نخست سال جاری ارائه داد. به گفته وی،  بانک مسکن در نیمه نخست برغم وجود برخی چالش ها در نظام بانکی کشور، توانسته تا حدود زیادی به اهداف کمی و کیفی تعیین شده در برنامه برسد.

    راحتی تاکید کرد که در بخش تجهیز سپرده ها، 75 درصد از هدفگذاری نیمه نخست سال جاری محقق شد و میزان سپرده ها نسبت به سال قبل 8 درصد رشد داشته است. همچنین افزایش سرمایه به مبلغ 50 هزار ریال از محل تسویه خطوط اعتباری مسکن مهر در فروردین امسال تحقق یافت.

    وی در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد که بانک مسکن در بخش مصارف (تسهیلات پرداختی) بخش خصوصی تا پایان خرداد ماه در مقایسه با سایر بانک ها رتبه نخست را کسب کرده است.

    بخش دیگر سخنرانی روز دوم به بررسی ارزیابی عملکرد استان ها پرداخته شد. در این سخنرانی، علمداری رییس اداره کل امور شعب استان ها تاکید کرد که برغم عدم رعایت بانک ها از دستورالعمل های شورای پول و اعتبار، عملکرد مدیریت شعب بانک مسکن قابل تحسین بوده است.

    وی در ادامه صحبت های خود افزود: تاکنون سه دوره ارزیابی عملکرد شعب صورت گرفته که 254 شعبه در هر سه دوره ارزیابی عملکرد در منطقه سبز قرار گرفته است. همچنین 337 شعبه در دو دوره اخیر در منطقه سبز قرار گرفته اند. منطقه سبز، محدوده ای است که بانک ها به لحاظ عملکرد شاخص ها وضعیت مطلوبی داشتند.

    پس از این سخنرانی، از مدیران موفق و بازاریان برگزیده شعب توسط مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره تقدیر و قدردانی به عمل آمد.

    در انتهای همایش فصلی مدیران بانک مسکن، پنل هیأت مدیره در خصوص برنامه استراتژیک بانک در افق 1400 به همراه پرسش و پاسخ برگزار شد. در این پنل، ابتدا مدیر عامل و هیأت مدیره محورهای اصلی سند مذکور را تشریح کرده و بر ضرورت درک تمامی کارکنان و مسوولان بانک مسکن از سند راهبردی 1400 تاکید کردند. همچنین در این پنل تاکید شد که سند راهبردی بر اساس یک برنامه ریزی غلتان تدوین شده که با توجه شرایط پیش رو، امکان به روز شدن و تغییرات وجود دارد.

    در این پنل، مدیران ارشد بانک مسکن، بر ضرورت تمرکز این بانک بر فعالیت های مرتبط با ماموریت های اصلی و حوزه تخصصی بانک مسکن تاکید کردند. به گفته مدیران، اگر ضرورت به گسترش و بزرگ شدن بانک مسکن باشد، باید در تمام حوزه ها عملکرد قوی داشته باشیم و تنها در صورت عملکرد قوی متناسب با برنامه های تعیین شده در سند راهبردی، می توان به رشد همه جانبه و دستیابی به اهداف امیدوار بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی