مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

پروژه‌های بدون بازده برای شهر، پروژه‌های ضد توسعه هستند

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان گفت: در نظر گرفتن کاربری تجاری زیاد بر خیابان‌هایی که تعریض می‌شوند باعث اختصاص بیشتر سطح سرویس معابر به این کاربری‌ها می‌شود و اصل تعریض خیابان را بی‌اثر می‌کند.

پروژه‌های بدون بازده برای شهر، پروژه‌های ضد توسعه هستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در جلسه کمیسیون ماده 5 این هفته استان که به ریاست محمدعلی طرفه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضا برگزار شد، 36 مورد از موارد اصلاح، تعیین و دقیق سازی خط بدنه، تقلیل و یا تعریض عرض ‌گذر، درخواست افزایش ارتفاع، حذف و یا اضافه کردن گذر و تغییر کاربری مربوط شهر قهدریجان و وضع موجود (طرح تفصیلی) شهر کلیشاد و سودرجان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

    از موارد مهم ذکر شده در این جلسه پیشنهاد تغییر کاربری مسکونی به تجاری به مساحت 252 مترمربع بعد از تعریض عرض خیابان در شهر قهدریجان بود که در این رابطه حجت اله غلامی گفت: در نظر گرفتن کاربری تجاری زیاد بر خیابان‌هایی که تعریض می‌شوند باعث می‌شود که بیشتر سطح سرویس معابر به این کاربری‌ها اختصاص یابد و در اصل تعریض خیابان را بی‌اثر می‌کند.

    وی در ادامه گفت: در خیابان‌های شریانی با اختصاص کاربری تجاری زیاد به واحدها آن معبر اشباع می‌شود، بنابراین باید برای هر پلاک محدودیتی در نظر گرفته شود تا همه سطح سرویس خیابان به این‌گونه کاربری‌ها تعلق نگیرد.

    غلامی با توجه به توافقات شهرداری‌ها با مالکین به علت کمبود بودجه و اختصاص کاربری‌های تجاری زیاد در سطح شهرها گفت: اجرا نکردن پروژه‌هایی که هیچ بازدهی برای شهر ندارد بهتر از اجرا کردن آن‌ها است و چنین طرح‌هایی پروژه‌های ضد توسعه هستند.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه افزود: اجرای چنین طرح‌هایی و امتیازدهی به مالکین باعث نابود شدن طرح می‌شود و حرکت به سمت ضد توسعه شهر است.

    در دوازدهمین نشست کارگروه تخصصی و امور زیربنایی و شهرسازی این هفته گزارشات مربوط به موارد گرفتن مجوز، میزان پیشرفت، زمان شروع عملیات و مراحل بهره‌برداری نیروگاه‌های خورشیدی در سطح استان،  موارد خارج از حریم شهرهای برخوار (1 مورد)- فلاورجان (12 مورد)- بوئین و میاندشت (14 مورد)- اصفهان (23 مورد) ، موارد داخل محدوده شهرهای سین، قهجاورستان (هرکدام 1 مورد) - باغبهادران (4 مورد)-شاپورآباد (5 مورد) و موارد داخل حریم شهرهای شاهین‌شهر، گرگاب، رضوانشهر، کرکوند، دیزیچه، زیباشهر، دستگرد، ایمانشهر، آران و بیدگل، شهرضا، دهاقان، سجزی، ورزنه، بهارستان (هر کدام 1 مورد)- مبارکه (2 مورد)- تیران، دولت‌آباد، گلپایگان، خمینی‌شهر، درچه (هر کدام 3 مورد)- فریدون‌شهر (5 مورد)- باغبهادران (7 مورد)  مورد بررسی قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو